fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי מועצת גבעת חביבה יוצאים נגד חוק הלאום

יניב שגיא צילום פרטי

חברי המועצה הציבורית של גבעת חביבה לקידום חיים משותפים בישראל יצאו ביום חמישי האחרון בהצהרה ראשונה כנגד חוק הלאום ולקראת ההפגנה הגדולה שנערכה במוצאי שבת. על ההצהרה חתומים יושבי הראש המשותפים של המועצה איימן סייף ופרופ' צבי אקשטיין, מנכ"ל גבעת חביבה יניב שגיא, ומוחמד דראושה, מנהל תחום תכנון, שיווין וחיים משותפים בגבעת חביבה.

כך כותבים החברים בהצהרה: "אנו, חברי המועצה הציבורית של גבעת חביבה מחזקים את ידיהם של כל אלו המובילים יחדיו גם בימים קשים אלו נוכח חוק הלאום סדר יום ליצירת חברה משותפת בישראל. חברה ישראלית המושתתת על שוויון אזרחי, דמוקרטיה מהותית והגנה למיעוטים – ערכים שבאים לידי ביטוים הנחרץ במגילת העצמאות של מדינת ישראל.

"אנו מתנגדים באופן מוחלט לחוק הלאום הדורסני שחקיקתו הנחפזת יצרה קרע עמוק בין האזרחים הערבים לבין המדינה ומבקשים לבטלו לאלתר. זהו חוק מפלג הפוגע אנושות בחוסן החברתי של כולנו ושומט את הלגיטימיות מאזרחותם של כ-20 אחוזים מאוכלוסיית המדינה. חוק המבטל את עיקרון השוויון המהווה מרכיב קריטי במאמצינו לכינונה של חברה משותפת בישראל ופוגע ביסודות הדו-קיום השוויוני עליהם אנחנו עמלים מזה כ-70 שנה.

לצד החששות הקשים, אנו שואבים עידוד ותקווה מהקולות הרבים של אזרחים ואזרחיות המוחים נגד החוק – נקודות אור בחשכה שנכפתה על כולנו – ומתגייסים יחד עם כלל הארגונים הפועלים בתחום כדי לחזק את המחאה האזרחית ולהעצים את קולה”.

 

יניב שגיא צילום פרטי
יניב שגיא צילום פרטי

החברים קוראים לציבור היהודי בישראל "להושיט יד תומכת לאזרחים הערבים כשותפי אמת במאבק ובחתירה לאזרחות שוויונית ומשותפת, ולהדגים זאת בעשיה אישית וציבורית. אנו קוראים לציבור הערבי בישראל לפעול איתנו בכל הדרכים החוקיות האפשריות למען ביטול החוק, ולהמשיך ולתמוך בעשיה היהודית-ערבית המשותפת ליצירת מדינה ערכית, דמוקרטית ושוויונית.

"גבעת חביבה – המרכז לקידום חיים משותפים בישראל תמשיך לפעול, לחנך ולבנות, ללא ייאוש ומתוך אמונה גדולה, חברה מלוכדת ומכילה לכל אזרח ואזרחית באשר הם ברוח האמונה באדם וערכי מגילת העצמאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות