fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי הליכוד בחדרה הגישו עתירה על בחירת מועמד ללא בחירות מקדימות

אוהד מרחב צילום פרטי
אוהד מרחב צילום פרטי

15 חברי סניף הליכוד בחדרה ובראשם עו"ד אוהד מרחב, רמי רחמים, שי אביטן וזאן זאק כהן הגישו עתירה דחופה לבית הדין העליון של הליכוד כנגד תנועת הליכוד וועדת היגוי עליונה בראשות חיים ביבס, העתירה דורשת קביעת בחירות מקדימות בחדרה ואת ביטול החלטת הועדה מיום לפיה קבעה את מומעדתו של גדי אריאלי כמועמד לראשות העיר חדרה מטעם המפלגה וזאת ללא הליך של בחירות מקדימות.

כמו כן מתבקש בית הדין להורות למשיבים לקבוע בדחיפות מועד לבחירות מקדימות לצורך בחירת מועמד המפלגה לראשות העיר, וליתן סעד זמני האוסר על כל פרסום החלטת הועדה או ביסוס מעמדו של אריאלי כמועמד הליכוד לראשות העיר.

אוהד מרחב צילום פרטי
אוהד מרחב צילום פרטי

"יורג כי עתה כבר על אף שחלפו שלושה ימים מיום התכנסות הועדה וקבלת החלטתה (ועד הגשת העתירה נ.פ) טרם פורסמו פרוטוקול הישיבה ו.או החלטה כתובה, דבר המטיל צל כבד על שקיפות הועדה ואופן התנהלותה", נכתב בעתירה, “בשל חשיבותו העליונה של הנושא ומצוקת הזמן מוגשת עתירה זו מבלי שניתנה החלטה כתובה ועל סמך רשמים ותשובות חברי הועדה לחלק מן העותרים.
עוד מפורט כי העותרים הינם חברי מועצת העיר חדרה וחברי מרכז או חברי מועצת סניף הליכוד בחדרה כאשר חלקם הגישו או מתוונים להגיש מועמדות למועצת העיר או לראשות העיר מטעם מפלגת הליכוד.

על פי סעיף 143 לחוקת הליכוד סמכותה של ועדת ההיגוי לקבל החלטה שכזו מתקיימת אך ורק ב"נסיבות מיוחדות"  הווה אומר מקרי קיצון או אירועים נדירים וחריגים. לא סקרי דעת קהל ולא שיקולים אישיים או חברים יכולים להיחשב כנסיבות מיוחדות. החלטת ועדת ההיגוי מיום נעדרת כל נימוק או הסבר שיכולים להצדיק 'נסיבות מיוחדות' ו. או שימוש בסמכותה המרחיקה לכת לקבוע מועמד ללא בחירות מקדימות. מדובר בהחלטה הפוגעת אנושות בהליך הדמוקרטי של המפלגה ומדיפה ריח רע של ניגוד עינינים ופגיעה בטוהר המידות. עוד מצוין כי אריאלי כיהן כמנכ"ל מפגלת הליכוד עד לשנת 2016 ובהתאם לסעיף 152א לחוקת הליכוד על מנכ"ל המפלגה ובעלי תפקידים נוספים חלה מניעה מלהתמודד בתוך התנועה ומטעם התנועה בבחירות הראשונות שתיערכנה לאחר סיום תפקידם,

“בשולי הדברים יצוין כי המועמד אותו בחרה הוועדה חסר יכולת או כישורים או סיכויים להחזיר את השלטון בחדרה לידי הליכוד ולא בכדי הוא נמנע מקיום בחירות מקדימות שכן גם בקרב מתפקדי הליכוד החדרתי הוא נעדרה תמיכה או אהדה.

חדשות פנה פנה לחיים ביבס ולעו"ד אבי הלוי היועץ המשפטי של הליכוד,לדברי חיים ביבס, הועדה טרם קיבלה כל החלטה בחדרה

 עוד" מרחב הוסיף כי  מדובר להגדרתו בניסיון לגניבת מפלגה ללא בחירות פשוטו כמשמעו. "לא סתם הם נמנעים מבחירות. הם (גדי וחבריו) יודעים שאני מנצח בוודאות בחירות בסניף".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות