fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זעקת הכבישים: 859 לא מתוקצב עד 2018, 89 תקוע

תוכניות פיתוח הכבישים באזור נהריה תקועות, והתושבים? עומדים בפקקים. כך נחסם השבוע הציר המוביל לבית החולים, כאשר נסיעה ממעלות-תרשיחא לנהריה לקחה כשעתיים וחצי
הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)
הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)

ביום שני האחרון נסיעה ממעלות-תרשיחא לנהריה ערכה כשעתיים וחצי. משעות הבוקר נרשם עומס תנועה כבד ביותר בכביש 89 המחבר את נהריה ליישובי הגליל, ועורק תנועה ראשי למרכז הרפואי לגליל בנהריה, כיבוי אש ותחנת המשטרה.

מכונה לקרצוף הכביש שעבדה בשעות הבוקר המוקדמות נתקעה וגרמה לעומסי תנועה בכביש שבו יש נתיב נסיעה אחד בלבד המחבר בין כל הקיבוצים והמושבים, מעלות-תרשיחא וכפר ורדים לנהריה. משעות הבוקר רחבת המיון במרכז הרפואי נותרה ללא אמבולנסים.

נכון להיום אין כל תוכנית באופק להרחבת כביש 89. מנהל המרכז הרפואי לגליל ד"ר מסעד ברהום וצוותו מפחדים כל פעם שנוצר עומס תנועה כזה כיוון שהוא עלול לסכן חיים.

ד"ר ברהום: "הפקקים מביאים לעיכוב משמעותי בהגעת הצוותים הרפואיים והסיעודיים אל המרכז הרפואי, דבר הפוגע בקיומם של ניתוחים וטיפולים שנקבעו מבעוד מועד. הפגיעה קיימת גם בהגעת אמבולנסים לחדר המיון במרכז הרפואי כאשר עיכובים אלה מסכנים את חיי המטופלים. זהו מקרה שממחיש היטב את הצורך בהרחבה הדחופה של קטע כביש 89 בין צומת כברי לצומת נהריה לדו נתיבי, דו מסלולי, תוך יצירת נתיב חירום בשל היעדר שוליים. יודגש כי קטע כביש זה הוא דרך הגישה היחידה אל המרכז הרפואי בשגרה ובחירום. הנהלת המרכז הרפואי קוראת לכלל הגורמים ובראשם משרד התחבורה לפעול לאלתר להרחבת קטע הכביש בטרם יעלה הדבר בחיי אדם".

הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים (צילום: אמיר ירחי)
הפקק השבוע בצומת כברי. לאמבולנסים לא הייתה שום דרך להגיע לבית החולים
(צילום: אמיר ירחי)

ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט: "זו פשוט שערורייה. ואני שמח שצפון- 1 מרים כל פעם מחדש דגל חשוב זה. בגליל המערבי,  בגליל המערבי מתוכננות, נבנות ומשווקות יותר מ-25 אלף יחידות דיור. חשוב שהציבור יידע כי כביש 859 מנתיב השיירה עד מחלפון רגבה העתידי, אשר שלבי התכנון שלו מתקדמים ביותר, אינו מתוקצב בתוכנית החומש הנוכחית של משרד התחבורה שמסתיימת בשנת 2017. הכביש מומלץ על ידי צוותי המקצוע לביצוע בחומש הבא, אך אין זה אומר שהמלצה זו תתקבל בקרב הנהלת המשרד. בכל פגישה שלי עם שר התחבורה, שר הבינוי והשיכון, שר הבריאות ושרים נוספים, אני מעלה דרישה לשחרר את תושבי הגליל המערבי מהמצור התחבורתי בו הם נתונים וכן את הצורך החיוני בשיפור תחבורתי, למען הבאת אלפי תושבים חדשים לאזורנו. במהלך חודש אפריל עתיד להגיע שר האוצר משה כחלון, וכן ארגנתי בתיאום עם השר מפגש עם ראשי רשויות מאשכול גליל מערבי ונושא זה בראש סדר היום. אני קורא ל"צפון-1" כעיתון אכפתי וחברתי להרים על נס עוד יותר את הנושא, ולארגן ביחד עם הציבור קמפיין ומחאה".

מעיריית נהריה נמסר: "עיריית נהריה פנתה למשרד התחבורה על מנת לקדם הוספת נתיבי נסיעה. המשרד ומע"צ (נתיבי ישראל) אמורים לאשר תקציבים לתכנון הכביש וגם לביצוע".

ממשרד התחבורה נמסר: "חברת נתיבי ישראל פועלת בימים אלה לשיפור תנאי הדרך בכביש 89. במקביל מקדם משרדנו חלופה של כביש 859, דבר שיקל גם על כביש 4 וגם על כביש 89 באזור נהריה. כמו כן, בוחן המשרד הוספת נתיב מיוחד לאורך כל שול הכביש שישמש כמעבר חירום לאמבולנסים ורכבי ביטחון בין נהריה לבית החולים".

סגן ראש  מועצת מטה אשר משה דוידוביץ ציין כי "סבלם של תושבי המועצה ושל תושבי האזור מוכר לנו היטב, אך כיון שתחום התחבורה מצוי בידי המדינה, נותר לנו רק לסייע בתחום השיפוט שלנו, לדחוף תכניות ולקדם אותן בוועדות התכנון השונות. בין היתר, אנחנו מקדמים את סלילת כביש 859 שאמור להקל את העומסים בכביש 4 ובכביש 70, שכבר הוכנס לתכנית החומש של משרד התחבורה. אנו מקווים שבתוך כמה חודשים יושלם הליך התכנון וייכנס לביצוע בתוך כשנה וחצי"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות