fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זעם בקרב הורים בכרמיאל: מגמת התקשורת נסגרת

בית ספר כרמים מתכוון לסגור את מגמת התקשורת היוקרתית והוותיקה.  ההורים זועמים: "לא שיתפו אותנו בהחלטה למרות שהיינו שותפים מלאים לתהליך רישום למגמה"
בית ספר כרמים (צילום: אלכס הובר)
בית ספר כרמים (צילום: אלכס הובר)

מגמת התקשורת בבית הספר אורט כרמים ותיקה כמעט כמו בית הספר עצמו שפתח שעריו בשנת 1993 כבית ספר צומח כאשר החל אכלוס שכונת הגליל. תחילה הוזן בית הספר מתלמידים מרחבי העיר שהגיעו בהסעות, שכן עדיין לא היו בתי ספר יסודיים בשכונה החדשה באותם ימים. בהמשך הגיעו בוגרי בית ספר כלנית שגם הוא פתח שעריו באותם ימים של ראשית חיי שכונת הגליל.

להורים מבית הספר כרמים, נודע כי קיימת כוונה לסגור את מגמת התקשורת היוקרתית של המוסד לקראת שנה"ל הבאה. מן המידע עולה כי לאחר תהליך רישום , שלו היו שותפים מלאים, ההורים והילדים, הצגת יתרונות המגמה, נרשמו מספר ילדים המצדיק המשך קיום המגמה, מספר שאינו נופל משנים קודמות, וודאי מצדיק קיום המגמה.

מתברר כי בשלב מסוים נקראו הילדים לחדר היועצת של בית הספר, שהסבירה כי המגמה תפוזר בין מגמות אחרות, הציגה בפניהם את האפשרויות, וביקשה מהם להחליט.  ההורים קיבלו את הידיעה באמצעות ילדיהם, כלומר, כאשר היה צורך לעניין ברישום למגמה, ההורים היו שותפים, כעת לא מצאה הנהלת בית הספר צורך לשתפם בהחלטה כה גורלית עבור ילדיהם המתחילים את לימודיהם התיכוניים בשנת הלימודים הבאה.

כאשר נודע הדבר להורים הם ניסו לבדוק את המניעים להחלטה, שכן היה ברור להם, בהיותם קבוצה מגובשת כי יש מספר מספק לפתיחת מגמה. בין השאר התברר משיחות עם אנשי צוות בית הספר כי השנה אושרו פתיחת שתי מגמות חדשות, וייתכן כי  בבית הספר מתקשים למלא את שתי המגמות החדשות מה שמאלץ למצוא תלמידים מתוך המאגר הקיים, ואחת השיטות היא לנייד ממגמות אחרות.

מנהל בית הספר יואב קוסן לא הגיב שאלות שקיבל מצפון -1 כרמיאל.

 

תגובת רשת אורט הועברה באמצעות הדוברת בת-חן הולנדר: "ביה"ס מקיים  הליך הכוון מסודר, בו תלמידים מביעים את רצונותיהם להשתלב במקצועות הבחירה השונים בחט"ע, בהתאם לקריטריונים והתאמה. בשל מיעוט תלמידים הוחלט שלא לפתוח קבוצה למגמה בשנה הבאה. לתלמידים יתאפשר לפנות לשאר מקצועות הבחירה בהתאם לעמידתם בקריטריונים וילוו באופן אישי על ידי צוות בית הספר. בית הספר מאחל לכל תלמידי המגמות בהצלחה רבה".

בית ספר כרמים (צילום: אלכס הובר)
בית ספר כרמים (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות