fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: מקימים בור קומפוסט ומונעים יצירת מדבר

מהסיור (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)
מהסיור (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)

בשבוע האחרון קיימו ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, ומנהלת המחלקה לאיכות הסביבה במועצה, טליה מבור, סיור באתר הקומפוסט, אשר מוקם בימים אלה בדרום זכרון יעקב. את הסיור ליוו נציגים מתעשיות בית אל, שהציגו בפני ראש המועצה את תהליך הבנייה, את תהליך העבודה הצפוי ואת חזונם לעתיד. עוד הוסיפו ואמרו כי הצפי לסיום עבודות הבנייה הוא לקראת חודש אוקטובר 2019. כחלק מהתפיסה המשולבת של טיפול בפסולת ולקיחת אחריות מלאה עליה, החליטה המועצה המועצה המקומית בשנת 2013 להקים מתקן קצה לטובת טיפול בפסולת אורגנית. האתר הוא בעל יכולת הכלה של עד 16 אלף טון של פסולת אורגנית וגזם ויוכל גם לשרת יישובים סמוכים.

דשא בירך על התקדמות הבנייה: "אתר הקומפוסט הוא אחד מיעדיה הבולטים והמרכזיים של המחלקה לאיכות הסביבה, ומהווה נדבך נוסף בחזון הקיימות ואיכות הסביבה של המועצה המקומית. ואני שמח שבקרוב מאוד נוכל להכריז על פתיחתו ולאפשר להמיר את האשפה והגזם לקומפוסט מועיל. לא רק לקחת מהאדמה אלא גם להחזיר לה".

אלברכט פוקס, ראש קהילת בית אל, אמר במהלך הסיור: "אם מוציאים מהאדמה את הערכים שלה, בסוף לא יישאר שם כלום, יישאר מדבר. המתקן הזה צריך להחזיר את הערכים חזרה לאדמה. המתקן הזה  אולי לא כל כך כלכלי אבל הוא ערכי. לא צריך להסתכל רק לעכשיו אלא קדימה לעתיד".

מנהלת מחלקת איכות הסביבה במועצה, טליה מבור, אמרה: "זאת התרגשות גדולה בשבילי לסייר במתקן הזה ולראות את החלום קורם עור וגידים אחרי שנים של עיכובים ובעיות. העבודה הקשה של מחלקת איכות הסביבה ובמיוחד של התושבים, בהקפדה על הפרדה במקור, מובילה לזבל אורגני איכותי וקומפוסט איכותי שאחר כך יוכל לחזור לתושבים. בכך נסגר מעגל הקיימות. אני מאמינה שעם פתיחתו של האתר, המעגל הזה יתרחב ובשורת ההפרדה במקור תגיע גם לשכנותינו, ואולי אף מעבר לכך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות