fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: אושרה אכיפה נגד עבירות של רוכבים באופנים חשמליים

הקץ להשתוללות. ישיבת המועצה. צילום: נירית שפאץ
הקץ להשתוללות. ישיבת המועצה. צילום: נירית שפאץ

מליאת מועצת זכרון יעקב אישרה פה אחד בישיבה השבוע כי הרשות תיקח על עצמה את אכיפתן של שורה ארוכה של תקנות המתייחסות לעבירות המבצעים רוכבי אופניים חשמליים ביישוב.

אופניים חשמליים הם כלי רכב מהיר לכל דבר, אך העובדה שהם כלי חדש יחסית ושהם דומים במראם לאופניים רגילים הביאה לכך שבמשך שנים המעיטו בפוטנציאל הסכנה שבהם, ורק בשנים האחרונות, בעקבות מקרים של תאונות קשות באופניים חשמליים שכללו רוכבי האופניים והולכי רגל שפגעו בהם, כולל תאונות שהסתיימו במוות, הולכת ומתגבשת ברמה הארצית חקיקה ויצירת מסגרות אכיפה נגד עבירות של רוכבי אופניים חשמליים המסכנות ומטרידות אותם ואת הציבור. במקביל לתקנות המדינה, כמו קביעת גיל מינימום לרכיבה, הולכים ומוגדרים הדברים הנחשבים לעבירות בכלי זה והסנקציות עליהם.

כמו ביישובים רבים אחרים, גם בזכרון יעקב עולות בשנים האחרונות תלונות מצד תושבים כי בשל הנהיגה הלא זהירה של רוכבי אופניים חשמליים, מפחיד לעבור במדרכות היישוב. "היו גם מקרים של פגיעות", מספר תושב זכרון יעקב השבוע, "הרוכבים משתוללים ביישוב. כבר כמה שנים שהמצב הוא כך".

הקץ להשתוללות. ישיבת המועצה. צילום: נירית שפאץ
הקץ להשתוללות. ישיבת המועצה. צילום: נירית שפאץ

בישיבה השבוע הציג היועץ המשפטי למועצה, יוסי ברזילי, את הנושא בפני חברי המליאה, והסביר: "מדובר בחוק מדינה חדש שמעביר סמכויות אכיפה של עבירות לרשות המקומית בנושא אופניים חשמליים. זוהי הרחבת סמכויות, ולרשות יש את הסמכות להחליט אם היא רוצה ליישם את החוק או לא. אם היא בוחרת שכן, היא צריכה לכך את אישור המליאה, והשלב הבא – אם יהיה אישור – יהיה הסמכת פקחים. מהמועצה ייצא פקח שיעבור את ההסמכה על ידי המדינה, ויוכל לאכוף שורה ארוכה של עבירות בחוק, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לדרך האכיפה".

סגן ראש המועצה, מאיר ואנונו, ציין כי מטרת אישור המליאה לחווק היא "כדי שנוכל להפעיל את החוק במידת הצורך". ועם זאת, לשאלתם של כמה מחברי המועצה מתי צפויה התחלת האכיפה, השיב ברזילי כי האכיפה יכולה להתרחש ברגע שיושלם תהליך הסמכת הפקחים. לפיכך, לא נמסר תאריך מדויק שבו הדבר יתבצע. המליאה אישרה, כאמור, פה אחד את ההחלטה, והתושבים יכולים לקוות כעת כי האכיפה תביא לשיפור במצב ולהבנה של רוכבי האופניים החשמליים כי עליהם לנהוג באחריות בכלי התחבורה העומד לרשותם, וכי הוא אינו משחק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות