fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זהירות, סכנה: הכביש בשדרה בחדרה מסכן ילדים ונהגים

שדרות האביב בבית אליעזר
שדרות האביב בבית אליעזר

בורות מסוכנים, שלוליות ענק ונזקים לרכבים. זוהי מנת חלקם של תושבי שדרות האביב בשכונת בית אליעזר, שכבר שנים מתלוננים על המצב, אך ללא הועיל.

הכביש בשדרות האביב מחבר בין בית ספר "קפלן" לחטיבת הביניים "תיכון חדרה" בשכונה הוותיקה ובכל יום עוברים בו כלי רכב רבים והמוני תלמידים, בדרכם לבתי הספר "קפלן" ו"שובו", שממוקם בסמיכות לכביש. במשך כל ימות השנה, ובייחוד בימי החורף הגשומים, הכביש מתמלא בבורות ענקיים שמסכנים את הנהגים בכלי רכב ואת הולכי הרגל.

לפני כשלוש שנים התבשרו תושבי השכונה כי כחלק מעבודות לפיתוח תשתיות בשכונה ובהתאם להסכם פיתוח עם מנהל מקרקעי ישראל, יבוצעו עבודות סלילה, תשתית ופיתוח ברחוב יפה נוף ובשדרות האביב. העבודות בשדרות האביב תוכננו לביצוע בשלב מאוחר יותר והיו אמורות לכלול חשמל, ביוב, ניקוז, סלילה, מדרכות ותאורה. אך למעשה טרם בוצעו כמתוכנן וזאת חרף תלונותיהם של תושבי הרחוב.

שדרות האביב בבית אליעזר
שדרות האביב בבית אליעזר

תושב השכונה כפיר דאדי, מספר על המצב: "בכביש הזה עוברים כל יום עשרות ילדים שצריכים לקפץ בין השלוליות ולקוות שלא יעבור רכב שייתן להם מקלחת קרה לפני יום הלימודים. עוברים פה גם עשרות כלי רכב בכל יום והנהגים נאלצים לנסוע בזיג זג. לי התפוצץ גלגל ברכב כבר חמש פעמים בשנה וחצי האחרונות. במקרה אחר נשבר לי החלק התחתון של האוטו. התכנית שהייתה אמורה להסדיר כביש עם מדרכות הייתה אמורה להתחיל מזמן אבל איך אפשר בלי כמה בעיות קטנות בשביל להוציא לכולנו את המיץ. אז הפעם העיכוב הוא בגלל 'אישורי משטרה'. את הסיבה הזו שמעתי לפני למעלה מ-8 חודשים ומאז… כלום. אני מוצא את עצמי רודף אחרי האחראים על אחזקת הכבישים, אך אין מענה, אין שום התייחסות ולא קורה כלום. קל למרוח אותנו, התושבים התמימים ובסוף יקרה משהו, לא גלגל שמתפוצץ".

חבר המועצה רון שגן מסיעת "מחוברים": "המצב מעורר הכעס הזה הוא תוצאה של חוסר האכפתיות המשווע של ראש העיר משכונות מזרח העיר בכלל ומבית אליעזר בפרט. אנחנו נפעל בנושא וננהל את המשבר במקום הנהלת העיר שככל הנראה לא אכפת לה ממצוקות התושבים ולכן אינה טורחת לפגוש אותם, להבין את הבעיה, לגבש תכנית ולהתחייב על לוחות זמנים. אני מצפה מהפקידות הבכירה העירונית לשתף פעולה".

מעיריית חדרה נמסר: "עיריית חדרה עובדת לפי תכניות עבודה סדורות, על-פיהן יטופלו גם הליקויים המצריכים טיפול בשכונת בית אליעזר, כמו גם בשכונות אחרות בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות