fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ורק ילדי פרדס חנה ימשיכו להזיע באולמות הספורט

בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

הצעה ריאלית של חברת מועצת העיר פרדס חנה, איציק לב, להתקין מזגנים ומאווררים באולמות הספורט ברחבי המושבה לא עלתה לדיון במועצת העיר האחרונה. בשבוע שעבר נקבע בישיבת מועצה שדנה בתיכון החקלאי ברנקו וייס, לדחות את הדיון בהצעתו של לב לשלב מאוחר יותר. "חבל שדחו", אמר לב השבוע, "הקיץ מגיע, מזג האוויר הולך ומתחמם, ואיני רואה כל היגיון בדחייה".

אולמות הספורט בפרדס חנה כרכור עונים על צרכי אוכלוסיית יישוב ההולכת וגדלה, אך לא כולם ממוזגים, ובאלה שמותקן בהם מיזוג, לא תמיד הוא מופעל. הורים שילדיהם עוסקים בספורט טוענים  בשנים האחרונות כי הבעיה חמורה ופוגעת באיכות חייהם של הילדים המתאמנים ומחריפה בקיץ.

לטענת לב, מדובר בסכנת חיים של ממש: "תפקוד תקין של מנגנוני הגוף מחייב שמירה על טמפרטורת גוף בגבולות צרים של 36.5-38.5 מעלות  צלזיוס. פעילות גופנית בסביבה חמה ובמיוחד עצימה או ממושכת, עלולה לגרום לתוספת חום רבה לגוף, שתביא לעלייה מהירה בטמפרטורת הגוף. עלייה חדה ומשמעותית בטמפרטורת הגוף  עשויה להשפיע באופן שלילי על תפקודן התקין של מערכות הגוף השונות כגון, הלב ומחזור הדם, להגביל את פעילותו של המתאמן ואף להביא להתהוותה של מכת חום המסכנת חיים. בסביבה חמה כל פעילות גופנית ובמיוחד פעילות ממושכת תגרום לעלייה משמעותית בטמפרטורות הגוף, העומס  הגופני הכולל במצבים אלו הוא כפול, ראשית יש להתמודד עם הדרישות הפיזיולוגיות הרגילות העולות מעצם הפעילות ולהתגבר על הקושי המתעורר נוכח תנאי הסביבה. ברחבי פרדס חנה כרכור יש אולמות ספורט ישנים ולא ממוזגים, ויש חדשים שלעיתים רחוקות ממוזגים, ובכולם קיימת בעיה קשה של יצירת אקלים פנימי נוח, במיוחד בימים החמים. ניכר כי נושא פעילות גופנית באולמות הספורט נדחק פעם אחר פעם בטענות שונות של עלויות ושאין צורך במיזוג".

איציק לב (צילום: אורן שלו)
איציק לב (צילום: אורן שלו)

הצעת ההחלטה שהגיש לב: "יציאה למכרז להתקנת מאווררי ענק באולמות הספורט בשלב הראשון באולמות בהם אין מערכת מיזוג אוויר, ובשלב השני באולמות עם מערכת מיזוג אוויר, תוך קביעת לוחות זמנים; מתן אפשרות למנהלי אולמות הספורט או בא כוחם במתחם להפעיל את המיזוג באולם, על פי צורך ועל פי תנאי החום השורר במתחם בכל חודשי השנה ולשמור על טמפרטורה נוחה לאימון".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: ״המועצה שואפת למזג / להתקין מתקני אוורור בכל אולמות הספורט. הדבר ייעשה בהתאם לתעדוף ויצירת מסגרת תקציבית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות