fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת החינוך: אפליה כלפי תלמדים חרדים בקרית שמואל

הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)

משרד הבריאות הודיע כי מבנה בית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל קיבל חוות דעת שלילית במסגרת ביקורת שנערכה במקום לאחר שנמצאו בו ליקויים רבים ומספר התלמידים שאמורים לפתוח בו את שנת הלימודים גדול מהמותר. עניין בית הספר הגיע השבוע לדיון בוועדת החינוך של הכנסת.

כבר שנים ארוכות מנהל ועד ההורים של בית הספר ששייך לזרם החינוך החרדי והוא בית ספר מוכר שאינו רשמי, משא ומתן עם עיריית חיפה על שיפוץ ובנייה בבית הספר על מנת שיכיל את 420 התלמידים שמגיעים אליו.

בשבוע שעבר הודיע ועד ההורים כי מאחר והעירייה אינה מוכנה לפעול למען בית הספר, לא תפתח שנת הלימודים והם אף הפגינו מול העירייה. ועד ההורים טוען לשורה ארוכה של ליקויים בבית הספר שנגרמו במהלך השנים וחלקם אף עלולים לפגוע בבריאות התלמידים.

בדוח הביקורת של משרד החינוך צויינו ליקויים רבים בהם כיתות מחומר לא תקני (מתכת), תקרה נמוכה מדי, כיתות שיש בהן מספר תלמידים העולה על מספר התלמידים שמותר, דלתות שבורות, מסחור בעמדות שתיה, חוסר הצללה ועוד. משרד הבריאות הודיע כי לאור הממצאים אין לבית הספר אישור תברואתי.

בתחילת השבוע הגיע עניינו של בית הספר לועדת החינוך של הכנסת שבראשה עומד ח"כ יעקב מרגי מסיעת ש"ס שטען כי עיריית חיפה נוהגת באפליה כלפי תלמידים חרדים.

"הוועדה מצרה על כך שעיריית חיפה לא רק שלא הביעה צער על המצב החמור של בית הספר" נכתב בדברי הסיכום של הישיבה, "אלא שהצדיקה את צעדיה והתנהלותה כלפי בית הספר תוך התעקשות שהיא מכלכלת את צעדיה בחוכמה ובאחריות. נראה כי אחריות זו מיושמת רק כלפי חלק מתלמידי חיפה שאינם כוללים תלמידים חרדים".

ועדת החינוך אף הפנתה איום לעיריית חיפה כשפנתה למשרד החינוך בבקשה שלא להיענות לדרישת העירייה לתמיכה ופיתוח עד שימצא פתרון לבעיית בית הספר "נתיבות משה". ועדת החינוך אף המשיכה את איומיה על העירייה באומרה "הוועדה תפעל מול כל משרדי הממשלה ותדאג לכך שכל המשרדים יתנו לעיריית חיפה את אותו היחס שנותנת עיריית חיפה לבית הספר נתיבות משה".

במשרד החינוך מתנערים מאחריות בטענה כי הרשות המקומית היא זו שאחראית על תקינות ובטיחות המבנה.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בית ספר נתיבות משה הינו של החינוך העצמאי והוא מנוהל על ידי עמותה פרטית. לעיריית חיפה אין כל נגיעה לניהולו. נזכיר כי חלק ניכר מתלמידי בית הספר כלל אינן תושבי העיר חיפה. לפיכך, על מנת לפתור ליקויים על העמותה לפנות למשרד החינוך אשר בידיו הכלים לפתרון.

"עיריית חיפה תמשיך ותפעל על פי כל דין ולא תיכנע ללחץ שמנסים לאחרונה להפעיל גורמים פוליטיים. נמשיך להגן על האינטרסים של תושבי העיר ועל המשאבים העומדים לרשותם. לא נסכים לממן בתקציבים או בנכסים את חינוכם של ילדים אשר כלל אינם מתגוררים בחיפה. ההורים החיפאים מוזמנים בכל עת להגיע לעיריית חיפה על מנת למצוא בה פתרון אמת לילדים ומזכירים כי בקרית שמואל קיימים 2 מוסדות חינוך עירוניים מפוארים אשר יש בהם לתת מענה חינוכי טוב לכל ילדי השכונה ועל פי אמונתם של ההורים.

"לאחרונה הוצגה בפנינו תמונת מצב קשה, אשר מציבה תמרור אזהרה חמור לעמותה ולמנהליה, ואנו קוראים להורי העמותה להסיק את המסקנות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות