fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמידים יטיילו גם במגדל העמק

במסגרת יוזמה חדשה, ישולבו בשנת הלימודים הקרובה במפת הטיולים של התלמידים יעדים חדשים וביניהם ביקורים בעיירות פיתוח וערים בפריפריה כמו מגדל העמק, בית שאן ועוד
פועלות במפעל הלנה רובינשטיין במגדל העמק
פועלות במפעל הלנה רובינשטיין במגדל העמק (צילום ארכיון העירייה)

יוזמה חדשה לקראת שנת הלימודים הקרובה: תכנית הליבה של הטיולים והסיורים במערכת החינוך תשתנה ותכלול עיירות פיתוח וערים בפריפריה. כך אמר שר החינוך נפתלי בנט במסגרת כנס 'וועדת ביטון' שמטרתה לחשוף את תלמידי ישראל לעושר התרבותי, ההגותי, החברתי וההיסטורי של קהילות יהדות המזרח וספרד. לשם כך מבקשת הוועדה לשלב תוכני לימוד בנושא בכל קבוצות הגיל במערכת החינוך כולל שילוב בתכנית הטיולים.

פועלות במפעל הלנה רובינשטיין במגדל העמק
פועלות במפעל הלנה רובינשטיין במגדל העמק (צילום ארכיון העירייה)

במהלך הכנס בו השתתפו גם היו"ר, המשורר וחתן פרס ישראל לספרות, ארז ביטון, חברת הועדה פרופ' חביבה פדיה ואנשי אקדמיה רבים הודיע השר בנט כי התכנית החדשה תכלול ביקורים במוקדי התיישבות של שנות ה-50, עיירות הפיתוח ומושבים בצפון ובדרום שהיוו בשנים אלו את הרוב המכריע ביישוב הנגב והגליל. התכנית, אשר תגובש בקרוב על ידי הצוותים המקצועיים של משרד החינוך, תדגיש את תרומתה של יהדות ספרד והמזרח לתקומת הארץ והיותה חלק בלתי נפרד מהמפעל הציוני. שר החינוך נפתלי בנט אמר בכנס, "אני שמח לבשר כי כבר בשנת הלימודים הקרובה נכניס במערך הטיולים גם סיורים בעיירות פיתוח ובמושבים של בני עדות המזרח להם חלק נכבד בהגשמת החזון הציוני. כל תלמיד בישראל במהלך שנות לימודיו יסייר במפעל התיישבותי זה וילמד עליו".

ראש העיר, אלי ברדה, התייחס להחלטה ואמר: "הביקור במגדל העמק יציג את החוזקות של העיר ואת הפתרונות לאתגרים שנצבו בפני התושבים וקברניטי העיר לדורותיהם עד למעמד של עיר תעשיית ההייטק המהווה מוקד תעסוקה אזורי ושמערכת החינוך שלה קצרה את כל פרסי החינוך האפשריים. אין ספק שהמבקרים יצאו מהביקור עם רשמים חיוביים ויהפכו לשגרירים של מגדל העמק ברחבי הארץ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות