fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחזית: מכת יתושים

כל מי שמטייל בחוף פולג ודרומה יבחין שיד אדם שינתה את הטבע. לנחל פולג נחפר יובל המסיט דרומה את מי הנחל אל הים. השפך הטבעי נאטם בחלקו וכך נוצר מקווה מים גדול.  
פולג נשפך לים (צילום: רוני שניידר)
פולג נשפך לים (צילום: רוני שניידר)

 

התושבים כבר צופים את בוא היתושים. רוני שניידר מרמת פולג: "היתושים יסתערו על דרום נתניה. יש שם נזק סביבתי אדיר. הטיית השפך גורמת לייבוש והמתה של המון בעלי חיים וצמחייה, שלא לדבר על יצירת מקווה מים עומדים. עצוב יהיה להיווכח שהפתרון יהיה כיסוי הנתיב הטבעי והמקווה המלאכותי שנוצר כדי לפתור בעיה שנוצרה מלכתחילה ע"י שינוי נתיב הנחל. עצוב לראות כיצד מייבשים שמורה שנמצאת בשפך של נחל".

 

פולג נשפך לים (צילום: רוני שניידר)
פולג נשפך לים (צילום: רוני שניידר)

לשפך נחל פולג מגיעים מפעם לפעם מים שחורים הנחשדים כשפכים. לדברי יו"ר רשות ניקוז שרון, ניסים אלמון, זה שנים רבות שלא מוזרמים שפכים לנחל פולג: "באופן עקרוני אין סיבה שחוף פולג יהיה מזוהם כי בנחל לא זורם ביוב מאז שהביוב של רעננה מטופל במכון לטיהור שפכים. רק כאשר יש פיצוץ קו יש פריצה של שפכים, אבל אז יש לנו נוהל חסימה של הנחל ואגימה של השפכים ושאיבתם חזרה אל מערכת הביוב. לאחרונה קרה פיצוץ כזה, אבל המים המזוהמים לא הגיעו אל הים. רשות הניקוז אחראית ודואגת שלא יגיע זיהום לים. עיריית נתניה דואגת לחוף הרחצה שלה ולכן עשתה את ההטיה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "נחל פולג הינו בסמכות רשות הטבע והגנים. כבכל שנה לקראת פתיחת עונת הרחצה מתבצעת הטיה של הנחל בתיאום ובשיתוף עם רשות הטבע והגנים ובהתאם לנוהלי משרד הבריאות. בנוסף, מקטע הנחל הצפוני, יכוסה בחול על מנת למנוע דגירת יתושים במקור מים עומדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות