fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השלג חוזר לקרית ביאליק

שלג בקרית ביאליק 1950. באדיבות: הארכיון העירוני
שלג בקרית ביאליק 1950. באדיבות: הארכיון העירוני

ביום שבת הקרוב, לאחר 69 שנים חוזר השלג לקרית ביאליק אלא שהפעם הוא יגיע במשאיות היישר מאתר החרמון אל חצר בית הספר אורט דפנה ותושבי העיר יוכלו להנות בחינם מכמאתיים קוב של שלג, דוכנים, פעילות, ותחרויות בניית איש שלג.

שלג ברחובות קרית ביאליק 1950. באדיבות הארכיון העירוני
שלג ברחובות קרית ביאליק 1950. באדיבות הארכיון העירוני

בשנת 1950 התרחש אירוע השלג הנרחב ביותר בארץ ישראל מאז החלו בה המדידות המטאורולוגיות ב-1870, אירוע שלג בסדר גודל כזה לא חזר מאז. במהלך האירוע ירד שלג ברוב חלקי הארץ, כולל מישור החוף והנגב. תנאי מזג האוויר הקשים ונזקיהם הכבידו במיוחד על רבבות עולים חדשים שהגיעו באותה עת במסגרת העלייה ההמונית ושוכנו במעברות ומחנות אוהלים. זרם החשמל נותק במקומות רבים ויותר ממחצית קווי הטלפון נותקו. התחבורה הציבורית בתוך הערים שותקה ובין הערים פעלה באופן חלקי בלבד. ה"מצור" על הערים ובפרט על מחנות העולים שבפרבריהן גרם למחסור של כמה ימים במזון ומצרכים חיוניים. נזק נגרם גם לכלכלת הארץ, שהתבססה על חקלאות ובפרט על פרדסים שבהם קרסו אלפי עצים ופרי רב קפא והושחת.

בפעם הראשונה מאז חוזר השלג שוב לעיר והפעם ביוזמתה של העירייה. ראש העירייה, אלי דוקורסקי, מסר: "השלג חוזר לקריה אחרי שבפעם האחרונה ירד כאן בשנות ה-50, לפני 69 שנים. אני מזמין את הציבור בשבת הקרובה ליהנות מהשלג שמגיע במיוחד לשמח את תושבי קרית ביאליק. לא צריך לנסוע לחרמון ולהיתקע בפקקים. החרמון מגיע אלינו לקריה".

אתר החרמון נהנה עד כה מעונת חורף מושלגת במיוחד כאשר כבר בחודש ינואר הוא מכוסה בשלג עמוק שמושך אליו מטיילים וגולשי סקי רבים מכל הארץ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות