fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הרגשתי על גג העולם ולא הייתי מאושרת"

דריה מוזס מבנימינה לא נתנה לקלפים שקיבלה בחייה לשנות לה את התוכניות והפכה לתקציבאית מצליחה במשרד פרסום גדול. אבל עם ההצלחה הגיע המחיר הכבד והיא נאלצה לחשב מסלול מחדש, ולא בפעם האחרונה בחייה. היום, בעבודתה כמלווה שיווקית לעסקים, היא מתרגשת לא לדעת מה מחכה לה מעבר לפינה
עצמאית בשטח. דריה מוזס. צילום: מאיה חבקין
עצמאית בשטח. דריה מוזס. צילום: מאיה חבקין

דריה מוזס מבנימינה, בת 48 ואם לשניים, מלווה שיווקית לעסקים בשנתיים האחרונות, מרגישה שכל מסע חייה הוא מסע של עצמאות. הדרך לשם לא הייתה שגרתית. "נולדתי בקיבוץ משמרות, מקום קסום עם אנשים יצירתיים, שהתקשו לקבל את השוני שלי. הייתי ילדה מלאת מרץ עם שלל הפרעות קשב, ריכוז והתנהגות, שהביאו גם לתוקפנות. למזלי, מסביבי היו מספר אנשים ובעיקר הורים שחיפשו את הדרך לעזור לילדה ה'בעייתית', וכך, בכיתה ג', הועברתי לפנימייה ברמות השבים. הגעתי למקום יפהפה, עם צוות מורים ומטפלים מהשורה הראשונה, וחיי החלו להשתנות. אפילו סיימתי תיכון ובגרות, כנגד כל התחזיות. על אף ההתגברות על מכשולי ה'מתנות' שקיבלתי, עדיין היה בי דחף 'להוכיח' לעולם שאני 'נורמלית', כמו כולם, והעשור הראשון לחיי הבוגרים והמקצועיים היה חתירה בלתי נלאית למשרה המיוחלת".

אחרי הצבא החליטה להיות תקציבאית במשרד פרסום גדול. "כעבור שמונה שנים והרבה התנסויות בשלל תפקידים, טיפוס שלב שלב במעלה גודל המשרד וגודל התקציבים, הגעתי ב-1999 ליעד. לעיתים קרובות חושבים ששם, למעלה, יהיה הכי טוב, וברגע שמגיעים אל החלום, מבינים שלא כל הנוצץ זהב", היא אומרת. "הרגשתי לרגע בגג העולם, עבדתי שעות רבות, אך לא הייתי מאושרת. היום, ממרום גילי וניסיון חיי, אני יודעת שכשלא מקשיבים לסימנים ולצורך לעשות שינוי, המחיר כבד ובדרך כלל מתבטא בגוף. ואכן, בשנת 2000 קרסתי. הדיאגנוזה: שתי פריצות דיסק קשות, אין מנוס מלנתח".

מהתקופה הקשה והכואבת היא יצאה נשכרת. "היה ניתוח לא קל, שיקום ארוך, פחדים מהעתיד, אי ודאות ותחושות שלבסוף הביאו אותי לצמיחה, להעמקה, להתבגרות ולשינוי גדול בתוכי. בקריירה מצאתי תפקיד בחברה גדולה, עבדתי קצת יותר ברוגע, והכרתי את מי שעומד להיות אבי ילדיי, שהיה הפיזיותרפיסט שלי בשיקום מהניתוח. התחתנו ונולדו לנו שני ילדים מקסימים".

מהפנימייה לעצמאות. דריה מוזס. צילום: מאיה חבקין
מהפנימייה לעצמאות. דריה מוזס (צילום: מאיה חבקין)

אבל היפר אקטיביות קשה לשנות מקצה לקצה. "כשבתי הייתה בת ארבעה חודשים ובני בן שנה וקצת, החלטתי לצאת לעצמאות. כך הגיעה ההחלטה לפתוח חנות לבגדי מעצבים. מצאתי את עצמי נמשכת יותר ויותר לעיצוב אופנה. לקחתי קורס בשנקר והתחלתי לעצב, מכרתי את עיצובי בחנויות נוספות, פתחתי חנות נוספת, העסקתי עובדות וניהלתי עסק יפה ומצליח. לצד הסיפוק, השמחה והלמידה, היו גם הרבה קשיים, אבל קיבלתי את התואר הראשון, השני והדוקטורט בניהול עסק".

לצעוד בשדות ולנשום

לאחר שמונה שנים, עם המעבר מהעיר לבנימינה, החליטה מוזס שוב שהגיע הזמן להוריד קצב, להיות בבית יותר, לקבל את ילדיה בצהריים, לצעוד בשדות ולנשום. "פתחתי חנות ביתית לבגדי מעצבים, הכרתי את תושבות האזור, נהניתי מכל רגע, וחשבתי שזה המסלול שלי מכאן והלאה".

אבל לחיים תוכניות משלהם. "החלו להגיע אליי בעלי עסקים שביקשו להתייעץ, לקבל עזרה, ליצור משהו יחד. ישבתי איתם שעות, מייעצת ונותנת באהבה מהידע שברשותי, עד שבעזרת כמה סימנים וקולות של אנשים שכיוונו אותי, הבנתי כי עליי לתכנן מסלול מחדש שוב. לקחתי עזרה של אנשי מקצוע, מיתגתי את עצמי ופתחתי את 'דריה מוזס מטפחת כישורי הצלחה'. הבנתי שהידע שצברתי בתפקידי שיווק ופרסום בארגונים גדולים, לצד הניסיון הרב על בשרי כבעלת עסק מצליח, חייב לעבור הלאה לעוד בעלי עסקים. הבנתי שמשהו בעסקים רבים לא עובד עד הסוף. בתוך שינויי חיי, התוודעתי לשיטת הטיפול תטא הילינג, שעשה עבורי קסמים ברמה הפיזית וברמה הנפשית. למדתי את השיטה, ולאחר קורסים, קיבלתי את הביטחון להכניס את הכלי הזה לעבודה עם בעלי עסקים. מעבודה מתסכלת שלא יוצרת פריצות דרך, החל שינוי מהיר אצל לקוחותיי. עסקים שדשדשו ולא הצליחו להתרומם פתאום הרוויחו, הגדילו הכנסה ואף שילשו אותה. אושר גדול ממלא אותי ללוות בעלי עסקים שמצליחים, שמחים ומסופקים מהעסק שלהם".

מה צריך כדי להגיע לשם?

"אני מביאה משהו אחר, מאוד ממקדת. אני משלבת כלים מענף השיווק והפרסום עם עבודה פנימית בכלים של תטא הילינג. יש אמונות שחוסמות אנשים מלהגיע למטרה. אמונות פופולאריות שעולות מולי לעיתים קרובות קשורות בכסף. למשל: 'כסף לא גדל על העצים', 'כסף זה דבר מלוכלך', 'צריך לעבוד קשה מאוד בשביל כסף'. אנשים שעוסקים בתחום טיפולי מאמינים לפעמים שלהרוויח מזה כסף זה לא נאה, 'לא אלטרואיסטי'. יש שמרגישים שאם יספרו על העסק שלהם ועל עצמם בפייסבוק, זה שחצני ולא צנוע. האמונות האלה משתקות אנשים, ובתטא הילינג ניתן לרפא אותן. אל תתפלא שאין לך כסף כשאתה מאמין שלא מגיע לך".

היא מאמינה שאי אפשר לנתק את העסק של אדם ממי שהוא. "עסק הוא נשמה, והוא מה שאנחנו. אנשים גדלים הכי הרבה דרך העסק שלהם, ועצמאים פי כמה. עצמאי מתעמת עם חלקים רבים מאוד בתוכו, בשיקוף חיצוני. אני לא מנטורית, לא גורואית ולא קואוצ'רית. אני באה מאותו מקום של עבודה פנימית עם עצמי, חווה את הדברים בעצמי ומדברת עם הלקוחות בגובה העיניים".

מוזס עם אלמוג קאופמן ומאיה חבקין, חברותיה לפרויקט "גלורי מורנינג" (צילום: עומר קורל קאופמן)
מוזס עם אלמוג קאופמן ומאיה חבקין, חברותיה לפרויקט "גלורי מורנינג" (צילום: עומר קורל קאופמן)

שמחה בלב

לאחרונה יצאה מוזס לדרך עצמאית נוספת  כשהתגרשה. "תהליך לא פשוט וכואב, אבל גם מאוד מדויק לי ונכון עבורי, ולכן אני שלמה ושקטה עם החלטתי. אני ממשיכה ללוות עוד ועוד בעלי ובעלות עסקים מתחומים שונים, המון הזדמנויות נפתחות בפניי בימים אילו, עבודה עם חו"ל, ארגונים ועסקים יותר גדולים. זה מרגש ומרגיש שגם אם חשבתי שאני יודעת מהי הדרך שלי, יש עוד הפתעות ודברים שלא חשבתי שיכולים להתרחש בחיי. אני שותפה מעל שנתיים עם צוות מדהים של נשים בפרויקט 'גלורי מורנינג', בוקר של סטיילינג, איפור וצילומים. כמו כן, כבר כמעט שנה אני מובילה עם רונית טל את 'סוכת העסקים', מפגשי נטוורקינג אזוריים הנערכים דרך משחק, דבר היוצר היכרות שונה ואחרת בין המשתתפים. אני כותבת למגזין 'חיים אחרים' על שיווק, מדברת את עצמי בפייסבוק וברשת, מגדלת שני מתבגרים מתוקים ומאתגרים כאחד ובעיקר שמחה בלב פנימה. זוהי העצמאות שלי, זוהי החרות שלי. אל תוותרו על עצמכם לעולם, אל תוותרו על להשמיע את קולכם רם וברור".

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות