fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרב הראשי לישראל: חדר המיטות הוא מקום פרטי

דוד לאו ואלי דוקורסקי. צילום: דוברות העירייה
דוד לאו ואלי דוקורסקי. צילום: דוברות העירייה

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו נפגש בתחילת השבוע עם תלמידי אורט קריית ביאליק לשיחת קירוב לבבות.

תלמידי כיתות י"א, שבעוד שנתיים יתגייסו לצבא עניינה עמדת הרב בנוגע לגיוס משותף בנים ובנות. בעניין זה מתח ביקורת נוקבת ראש העירייה, אלי דוקורסקי, על התבטאויות רבנים מסוימים בגנותן של חיילות המתגייסות לשירות ביחידות הלוחמות ובכלל. כידוע, קריית ביאליק נמצאת בצמרת הטבלה הארצית של מתגייסים, במיוחד באחוז הגבוה של גיוס בנות.

דוד לאו ואלי דוקורסקי. צילום: דוברות העירייה
דוד לאו ואלי דוקורסקי. צילום: דוברות העירייה

הרב לאו השיב כי אינו מתנגד לגיוס ככלל אלא במקרים בהם נוצרת אי נוחות מהשירות המשותף וסיפר על פניות של חיילים וחיילות אליו בנושא. עם זאת הצטרף לדברי דוקורסקי, ומתח ביקורת על התבטאויות הפוגעות בכבודן של חיילות ולוחמות צה"ל.

הרב נשאל על עמדתו בנוגע לזרמים נוספים ביהדות פרט לאורתודוקסים, כגון הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי. הרב השיב כי בתפוצות קיימת בעיה של התבוללות, לכן יש לשמור על אורח חיים יהודי. התלמידים שאלו גם על הנושא של נישואים חד מיניים ויחס ללהט"בים. הרב השיב כי חדר מיטות הינו מקום פרטי, אליו יש להתייחס בכבוד ולשמור על צנעת הפרט. לדבריו הוא מכיר בסוג אחד של נישואין – של גבר ואישה. הרב אף הוסיף כי אינו נוהג לקבוע מזוזה על חדרי שינה.

בני הנוער שהשנה צפוי להם מסע לפולין התענינו גם בנושא השואה ובזיכרונותיו ושיחותיו של הרב עם אביו, ניצול שואה, הרב הראשי לשעבר הרב מאיר ישראל לאו. דוקרוסקי מסר לאחר המפגש: "בימינו כאשר עם ישראל שסוע בוויכוחים פנימיים כמעט על כל נושא ונושא, אני רואה חשיבות רבה במפגשים אלו. יש לשמוע דעות שונות, להתייחס אליהם בסובלנות והבנה, גם אם הן מנוגדות לפעמים לעמדתינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות