fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: תשמעו אותה

מיקי אביגור, מחנכת לקויי שמיעה (צילום: דורון גולן)
מיקי אביגור, מחנכת לקויי שמיעה (צילום: דורון גולן)
מיקי אביגור, מחנכת לקויי שמיעה (צילום: דורון גולן)
מיקי אביגור, מחנכת לקויי שמיעה (צילום: דורון גולן)

"בחברת הרוב יש הרבה חוסר מודעות ללקויי שמיעה" כך אומרת מיקי אביגור, 57, מקרית מוצקין, מחנכת לקויי שמיעה זה כשלושים שנה. אביגור, אם לארבעה, נולדה בחיפה והגיעה לקרית מוצקין עם נישואיה. "רציתי לעבוד עם אנשים" היא מספרת "למדתי במסלול לחינוך ללקויי שמיעה באוניברסיטת תל אביב כי בעיני כל הנושא של החינוך הוא נושא של שיח. עם לקויי שמיעה האתגר הרבה יותר גדול ואני רציתי להבין את מי שעומד מולי".

אביגור הייתה המחנכת הראשונה של הכתה הראשונה של לקויי שמיעה שנפתחה באמצע שנות השמונים בבית ספר רודמן בקרית ים ולאחר כמה שנים עברה לבית הספר של המועצה האזורית זבולון שבו היא עדיין מחנכת לקויי שמיעה. בית הספר מרכז אליו לקויי שמיעה מחדרה ועד קרית שמונה, בכיתות ז' עד י"ג וכיום לומדים בו כשבעים לקויי שמיעה. את הלימודים היא מעבירה בשילוב של דיבור ושפת סימנים.

"מאז שהתחלתי ללמד ועד היום השתנו דברים רבים" אומרת אביגור "היום יש קהילת לקויי שמיעה שיש לה מודעות לזכויות שלה ויש לה כוח להתארגן וזה מוכיח שיש אפשרות של התקדמות אך עדיין בחברת הרוב יש חוסר מודעות לקהילה הזו כמו בשילוב בתעסוקה, מחסור במתורגמנים ופקידים שלא תמיד סבלנים. צריכים להמשיך את התהליך של קבלת לקויי שמיעה בחברת הרוב".

אביגור מסבירה כי כאשר ילד לקוי שמיעה מגיח לעולם, מבחינתו מדובר בסוג של "בום", מעבר מהרחם הנוח אל עולם שונה ולעומתו, תינוק שומע מגיח לעולם לאחר שבועות שבהן שמע את קולה של אימו, את פעימות הלב וקולות מהסביבה. לכן, האתגר הגדול הוא ליצור קשר של אמון עם אותו לקוי שמיעה. "החזון שלי זה חברה ישראלית טובה יותר עם שילוב של חוכמה וטוב והכלי הוא כלי של הקשבה וכבוד הדדי" היא אומרת.

המעוניינים להשתתף במדור מתבקשים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, או בדוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות