fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: שופט כדורגל, עו"ד וקוראים לו משה פרץ

משה פרץ. צילום: דורון גולן
משה פרץ. צילום: דורון גולן
משה פרץ. צילום: דורון גולן
משה פרץ. צילום: דורון גולן

איך משלבים רואה חשבון, עורך דין ושופט כדורגל באדם אחד? תשאלו את משה פרץ, 38, מקרית חיים ששילב את כל המרכיבים בזכות היכולת האנליטית שלו שבאה לידי ביטוי עוד כשהיה נער.

"כבר בבית היסודי בתחילת כיתה ה' כשרק התחלנו שיעורי מחשב סיימתי את כל התרגילים שעשו אז בסוף כיתה ו'" מספר פרץ שאת התיכון עשה במגמה הריאלית עם מקצועות מוגברים בכימיה ופיזיקה. במקביל הוא גם שיחק כדורגל "וכשהבנתי שכבר לא אהיה שחקן גדול, אז בגיל 17 עשיתי קורס שופטי כדורגל והתחלתי לשפוט בליגות הקטנות". את השירות הצבאי עשה פרץ כצלף וקשר מ"מ בחטיבת הצנחנים ועם השחרור ויתר על הטיול המסורתי לחו"ל לטובת לימודי ראיית חשבון. "בלימודים ראיית חשבון לומדים גם דיני מיסים וזה משך אותי לשלב בין שניהם" הוא מספר.

פרץ התקבל לעבודה במס הכנסה ובמכס ברשות המיסים אך עדיין רצה להגשים עוד חלום. "תמיד היה לי חלום ללמוד משפטים ולשלב את שני המקצועות" הוא מסביר "בתחום המיסים ראיתי את הפן חשבונאי ואת הפן המשפטי". פרץ סיים לימודי עריכת דין תוך כדי עבודה ותוך כדי שהוא משובץ לשיפוט במשחקי כדורגל בליגות השונות, בהן גם הליגה הלאומית.

"העולם של היום מלא סוגיות משפטיות" אומר פרץ "עולם המשפט מקיף אותנו מכל עבר ומצד שני גם תחום המיסים, העולם החשבונאי הוא עולם מעניין ובין שני הדברים האלה יש הרבה מאוד חפיפה בכל מיני נושאים. לשפוט במשחק כדורגל מצריך גם יכולת אנליטית, להבין איפה יהיה המהלך הבא בעוד שנייה והיכולת לנתח את המהלכים של השחקנים. צריך לקבל הכרעה תוך שבריר שנייה וזו אחריות כבדה שגורמת להרבה סיפוק. הכדורגל  זה המקום שבו אני שוכח את המקצוע שלי ועושה מה שאני אוהב עבור הנפש".

וכדי לצקת עוד קצת ידע לתוך המוח האנליטי שלו לומד פרץ כעת לתואר שני במשפטים, מייצג שופטי עבר בתביעות נגד ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים ומתכנן לשבת על כס השיפוט גם בבית המשפט הכלכלי שעומד לקום בחיפה.

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות