fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקריות ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה

טכס הזכרון בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג
טכס הזכרון בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג

טכס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקריית מוצקין נערך בגן גולדה תחת הכותרת "כְּתַבים של זיכרון –  מכתבים אחרונים מן השואה". במהלכו הדליקו משואות זיכרון שישה ניצולי שואה תושבי העיר, כשהם מלווים במפקדים ובמפקדות מבסיס חיל הים בחיפה, כהוקרה לחסידי אומות העולם.

תלמידי בתי הספר בעיר, שמתנדבים במרכז משמעו"ת, הקריאו מסכת שכללה מכתבים אחרונים מן השואה. ראש העירייה, חיים צורי, אמר בנאומו: "המכתבים האחרונים שנכתבו בשואה חושפים לפנינו את עולמם הפנימי ואת גורלם של יהודים בשואה. הייתה זו דרישת שלום אחרונה  לפני מותם ובקשתם  ממי שיצליחו להינצל לזכור את המתים. מי ששרדו את התופת, הניצולים, בחרו לעלות לארץ, לתרום לבנייתה של מדינת ישראל ולפעול למען הנצחת השואה. בדרך זו מילאו את בקשתם של הנספים".

טכס הזכרון בקרית מוצקין. צילום: ניר שטיינברג
טכס הזכרון בקרית מוצקין. (צילום: ניר שטיינברג)

בנאומו אמר צורי"אנו בקריית מוצקין פועלים רבות לזכור ולהנציח את שאירע בשואה באמצעות מרכז משמעו"ת. ניצולים רבים משתפים את הדור הצעיר ואת הקהילה בחוויותיהם האישיות. בפעילותם היומיומית מנציחים הניצולים את הנספים ומנחילים את זכר השואה לדורות הבאים". הוא אמר עוד "לצערנו, האנטישמיות ושנאת העם היהודי ומדינת ישראל לא רק שלא עברו מן העולם אלא הולכות  ומתגברות. במקומות רבים ברחבי העולם קמים מכחישי שואה, מטילים חרם על המדינה וכופרים בקיומה.  במעמד זה כאן היום אני מבקש להדגיש את המסר לנספים ולניצולים: מדינת ישראל תהא חזקה ואיתנה לעד, לא נשכח ולעולם לא עוד!!!"

הדלקת המשואות בשם תושבי מוצקין לזכר קהילות הקודש שנרצחו בארצות הגולה עמדה השנה בסימן "ניצוצות של אור"- הצדעה לניצולי השואה ולחסידי אומות העולם.

קרית אתא

מאות מתושבי קרית אתא הגיעו לאודיטוריום העירוני להשתתף בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה אשר נערך במעמד ראש העירייה, יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, רבני העיר ומכובדים נוספים, אשר הגיעו להרכין ראש ולהתייחד עם זכרם של הנספים.

טכס יום הזכרון לשואה. צילום: עיריית קרית אתא
טכס יום הזכרון לשואה. צילום: עיריית קרית אתא

בטקס, שכלל שירים וסיפורים בנושא השואה, הודלקו נרות זיכרון ע"י ניצולי שואה, תושבי קרית אתא, אשר עלו לבמה בליווי בני נוער מתנועות הנוער ומפל"א במטרה להנציח את זיכרון השואה לדורות הבאים. פעילי תנועות הנוער ומועצת תלמידים הדליקו אף הם נר זיכרון אשר סימל את דור העתיד של זיכרון השואה.

בנאומו ציין פרץ כי: "במחקר אשר פורסם לפני כשבועיים על בסיס מסמכים שנמצאו בארכיון האו"ם עולה כי ארה"ב, ברית המועצות ובריטניה היו מודעים לרצח המוני של יהודים כבר בדצמבר 1942 אך לא נעשה דבר אלא רק מאוחר יותר כאשר כוחות כבשו את האזורים בהם פעלו מחנות ההשמדה. כפועל יוצא מכך, עלינו לקבע בבסיס הכרתנו כי מדינת ישראל הינה מעוז מבטחם של היהודים וכי צבא ההגנה לישראל הוא הגורם היחיד עליו נוכל לסמוך  כי יגן על אזרחי המדינה."

קרית ביאליק

עיריית קריית ביאליק שזכתה באות הנגישות ממשיכה לשדרג את שירותיה לבעלי מוגבלות. האירועים הממלכתיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הונגשו למשתתפים. כך ייעשה גם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.

באירועי מתן עדות ומפגש עם ניצולי השואה "זיכרון בסלון", פורסמה רשימת בתים מונגשים אליהם ניתן להגיע ולהשתתף בפעילות. העירייה פרסמה "קול קורא" למעוניינים לקבל ערכות הגברת שמע בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

פקחי הרשות תודרכו בכדי להנחות את בעלי המוגבלות בבואם לטקסים. בכל המתחמים הוכנו מבעוד מועד חניות בעלות נגישות מרבית ושירותים כימיים יוצבו במתחם "לב העיר" בו יתקיימ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות