fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקריות מוכנות לשעת חירום

עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)
עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)

משנת 2010 מקיימת המועצה לישראל יפה את תחרות הרשויות בתחום אחזקת מקלטים ציבוריים בישראל יפה. השנה נבחנו שמונים רשויות מקומיות על תארים שמוענקים עבור מקלטים ציבוריים המתוחזקים וערוכים כנדרש למקרה חירום. התחרות נולדה ביוזמת פיקוד העורף אשר החליט לגייס את יכולותיה וניסיונה רב השנים של המועצה לישראל יפה בתחום ארגון התחרויות לשיפור החוסן הלאומי. מטרת התחרות היא לעודד את הרשויות המקומיות להגביר ולשפר את פעילותן בתחום אחזקת המקלטים הציבוריים, תוך הגברת המעורבות והמודעות של הקהילה לחשיבות הנושא.

"כוכב הזהב" הוענק לעיריית קריית מוצקין על חמש שנים רצופות של זכייה בחמישה כוכבי יופי בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי" של המועצה לישראל יפה ופיקוד העורף. התחרות נועדה לבחון את מוכנות המקלטים ואחזקתם השוטפת ברשויות המקומיות. הביקורת נערכה בשישה מקלטים ציבוריים מתוך 25 בקריית מוצקין שבחרה ועדת השיפוט, וכללה נראות כללית, אסתטיקה, ניקיון ותחזוקה שוטפת וכן מוכנות המקלטים בחירום מבחינת איטום ואוורור.

עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)
קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)

קב"ט מוסדות החינוך בעיר מחמוד שנאן קיבל את שתי התעודות (חמישה כוכבי יופי+כוכב הזהב) מידי אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי בטקס חגיגי שנערך ביום חמישי בפארק הירקון. ראש העירייה, חיים צורי, בירך על ההישג: "גם בתחום החירום מוצקין מובילה. זו כבר שנה חמישית ברציפות שאנו זוכים בפרס על מוכנות המקלטים ואחזקתם השוטפת. אנו ערוכים לכל תרחיש ועומדים לרשות התושבים בשיגרה ובחירום".

גם עיריית קרית אתא זכתה בחמישה כוכבי יופי בקטגוריית "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" לשנת 2017. זו השנה השביעית שעיריית קרית אתא מקבלת את הפרס כאשר ב- 5 שנים האחרונות הוענק לעירייה מדי שנה גם את אות הרשות המצטיינת במחוז חיפה. צוות התחרות ציין לשבח את פעילות הרשות בתחום אחזקת המקלטים לרווחת התושבים ואת המודעות לערכי איכות החיים לצד מוכנות לשעת חירום גם בעת שיגרה.

בתחרות נבדקו הן מקלטים ייעודיים והן מקלטים רב תכליתיים, שהם מקלטים המשמשים את הקהילה למטרות שונות גם בשגרה. המקלטים המשתתפים נבחנים על פי מספר קריטריונים של מוכנות, חזות ותחזוקה הכוללים: חזות פנימית, חזות חיצונית,  מערכות שירותי העזר , מקלטים דו תכליתיים, יוזמות של הרשות המקומית ושת"פ עם פיקוד העורף והיערכות לשעת חירום.

קרית אתא מונה 58 מקלטים עירוניים מתוכם 30 אחוז רב תכליתיים. גודלם של המקלטים נע בין 50 מ' (אולם אחד) ל- 100 מ' (2 אולמות). בנוסף, קיימים חמישה מקלטים גדולים במיוחד, בהם קיימים מס' חדרים וגודלם 250 מ'. מתוך סך המקלטים 12 הינם תת קרקעיים ושני מקלטים משמשים כמחסן מרכזי לשעת חירום.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, מסר:" מדובר בתחרות בעלת ערך לאומי – ביטחוני ממדרגה ראשונה, אשר לה השפעה ישירה ומיידית על מצב הביטחון האישי בשעת חרום של התושב. קרית אתא זוכה בתעודות הצטיינות בתחרות זו השנה השביעית ברציפות כעדות להשקעה העירונית הנעשית בתחום זה".

היו"ר הבא? יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)
יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)

עיריית קריית ביאליק זכתה אף היא בחמישה כוכבי יופי עבור אחזקת מקלטים ציבוריים בקטגוריית " המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" וחמישה כוכבי יופי עבור אתר האינטרנט העירוני לשעת חירום בקטגוריית "שיח מקוון בעורף". צוות הבוחנים בתחרות ציין לשבח את פעילות עירית קריית ביאליק בתחום אחזקת המקלטים לרווחת התושבים ואת המודעות לערכי איכות החיים לצד מוכנות לשעת חירום גם בעת שיגרה. עיריית קריית ביאליק מקבלת זו השנה השנייה את תעודת ההוקרה .

ראש העירייה, אלי דוקורסקי: ״אנו פועלים רבות בהיערכות ובתרגול הצוותים בכדי להיות מוכנים לכל תרחיש . אחזקת וטיפוח מקלטים ציבוריים ובניית אתר האינטרנט לשעת חירום הם רק חלק מהמערך הכולל".

שיטור עירוני קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה
קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

בטקס הוענק לעיריית קריית ים מגן שר הפנים על קידום ראוי לציון של מיגון בתחום העיר. בטקס קיבלו נציגי העירייה, סגן ראש העיר ג'נו פלס, דניאל קרילקאר הקב"ט ותמי אבוחצירה מנהלת אגף התבברואה  תעודת זכייה של חמישה כוכבי יופי בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" 2017  וכן תעודת הצטיינות מיוחדת במסגרת בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" . מארגני התחרות בהם האלוף תמיר ידעי, מפקד העורף וכן אברהם כץ עוז, יושב ראש המועצה לישראל יפה ציינו את התמורות הקיצוניות שנרשמו בקריית ים בתחום זה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות