fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקנס על סילוק מהבריכה: 20 אלף שקלים

שני תושבי נהריה תבעו את קיבוץ כברי על כך שסולקו מהבריכה למרות שרכשו כרטיסים. בית המשפט פסק כי הם זכאים לפיצוי
מוזמנים לצלול. צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה
מוזמנים לצלול. צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה

עו"ד צחי משה וגיא נגולה – מהנדס בחברת הייטק, בני 32 תושבי נהריה, לא תיארו לעצמם שבילוי משותף בבריכה של קיבוץ כברי, יחד עם אורח מחו"ל, ביולי 2015, יסתיים בבית משפט.

עו"ד צחי משה. "צדק חברתי"  צילום: פרטי
עו"ד צחי משה. "צדק חברתי" צילום: פרטי

השלושה הגיעו ביום שבת לנפוש בבריכה, שילמו 30 שקלים עבור כניסה ובסך הכל רצו לבלות. אלא שאז הם פגשו את מנהל הבריכה, והאחרון דרש מהם לעזוב, לא לפני שנשאלו האם הם תושבי הקיבוץ, מה גילם ומה עיסוקם. לאחר שענו על שאלותיו התבקשו לעזוב בטענה כי הם הוכנסו בטעות וכי הבריכה לא מיועדת ל"צעירים".

השלושה נדהמו. כספם הוחזר להם, אבל היה להם ברור כי הם הופלו לרעה וכי הם יגישו תביעה נגד הבריכה.

הקיבוץ טען מנגד כי נוצרה "טעות אנוש" בהכנסתם לבריכה ואילו הבריכה מיועדת אך ורק לשימוש חברי הקיבוץ, תושביו ועובדיו בלבד.

השופט שלמה בנג'ו, בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, פסק השבוע פיצויים למשה ונגולה בסכום של עשרת אלפים שקלים לכל אחד. השופט ציין כי נעשתה פגיעה בזכות היסוד הרגשית והנפשית של התושבים ונגרם להם סבל. השופט ציין כי הקיבוץ התרשל ואם מכר כרטיסים לתובעים, הרי שהיה צריך לתת להם ליהנות בבריכה. במקום זאת התובעים חוו השפלה וביזוי והורחקו מהבריכה בבושת פנים.

צחי משה: "זו לא הייתה רק אפליה על רקע גזעני אלא זו הייתה השפלה. אמרתי להם עוד במעמד האירוע 'תחשבו טוב מה שאתם עושים. אנחנו לא בני מיעוטים ולא מקבצי נדבות'. ציפינו שהקיבוץ יתנצל, ניסינו לבוא בטוב לפני שפנינו לבית המשפט, אך במכתב התגובה של הקיבוץ נאמר שהתפרענו. הבנו שזאת מלחמה".

מה המסר שלך?

"שכולם שווים בפני החוק. לא צריך לשלול מאדם את הזכות הבסיסית ליהנות ממקום ציבורי בלי אפליות ממניעים זרים ופסולים. הגיע הזמן שמשהו שישתנה. הפיצוי הכספי פה שולי, מה שחשוב הוא הצדק החברתי שנעשה כאן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות