fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצנחן ציגי כרסנטי נפרד ממשורר 'גבעת התחמושת ' יורם טהר לב .

קריאה להענקת פרס ישראל למשורר יורם טהר לב ביום העצמאות הקרוב. 

 

המשורר והפזמונאי יורם טהר לב , פס הקול של השירה הישראלית בעת החדשה , ייטמן ביום ראשון בבית העלמין בקיבוץ יגור , ערש הולדתו והקרקע הפורייה לחלק גדול מיצירותיו השיריות.

יורם טהר לב עטור פרסים ומאות שירים הוכרע לאחר מחלה קשה והשיב נשמתו לבוראה שלושה שבועות טרם יום הולדתו ה- 84.

" גדול המשוררים יורם טהר לב משורר, פזמונאי , סופר, מתרגם ואחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית. גדלנו על מאות השירים שכתב ביניהם : שירי הלהקות הצבאיות , גבעת התחמושת , עוד לא תמו כל פלאייך , קום והתהלך בארץ, ההר הירוק ועוד רבים וטובים, אמרה  מנהלת מחוז הצפון ד״ר אורנה שמחון:, הלך היום לעולמו אחד המשוררים והיוצרים המופלאים שהיו לנו, גדלנו על שיריו שהם נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית"  מנהלת מחוז הצפון הנחתה את מנהלי מוסדות החינוך במחוז הצפון לעסוק בתרומתו של יורם טהר לב לתרבות הישראלית .

ציגי כרסנטי ,מעפולה  אחד משלושת הצנחנים אשר היו מהראשונים שנגעו באבני הכותל ולחמו כאריות בגבעת התחמושת אמר עם היוודע דבר פטירתו של המשורר יורם טהר לב שכתב את השיר 'גבעת התחמושת'. "ממש הצטערתי לשמוע שהמשורר טהר לב נפטר , השיר שכתב ובו תיאר את אחד מהקרבות ההרואיים על שחרור ירושלים בגבעת התחמושת ליווה אוי בכל חיי הבוגרים מאז הקרב בו הותרנו את חברנו על הגבעה והמשכנו בחיינו נושאים ונוצרים את זכרם ומזמזמים לעד את השיר של יורם טהר לב."

המחנך והמשורר עמנואל בן סבו  אשר פעל בעבר להענקת פרס ישראל ליורם טהר לב ואשר שלח מכתבים בעניין לוועדת הפרס אומר עם פטירתו של יורם טהר לב: " ראוי כי השנה ביום העצמאות יקבלו ילדיו של יורם טהר לב את פרס ישראל בשמו , זה יהיה תיקון ראוי ביותר"

 

.

ציגי כרסנטי מלוחמי גבעת התחמושת,

צילום: טליה בן סבו

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות