fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרויקט של יואב גלנט במעלות תרשיחא

שר השיכון יואב גלנט חנך את פרויקט שיקום שכונות במעלות. לראשונה ישוקם רחוב מעלה חסון. גלנט: "תוכנית ׳שיקום שכונות חוזר׳ היא תכנית של אנשים ושל קהילה ולא של דיור בלבד"
בוחבוט וגלנט (צילום: שלמה שרביט)
בוחבוט וגלנט (צילום: שלמה שרביט)

 

פרויקט "שיקום שכונות חוזר" הושק אתמול (רביעי) במעלות תרשיחא. העיר נבחרה להיות חלק מ-40 הערים בהן חזר לפעול פרויקט שיקום שכונות, אחרי שנים שלא היה קיים. האירוע התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון, האלוף במיל' יואב גלנט, יו"ר עמידר, יצחק לקס, מנכ"ל עמידר, ראובן קפל"ן, סמנכ"ל עמידר, יוסי אבוטבול, ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, סגני רה"ע יורי קוצ'ר וליאור לסרי ומכובדים נוספים, ובהשתתפות תושבי השכונות.

תוכנית ״שיקום שכונות חוזר״, שיזמו השר גלנט וסגן השר, ז'קי לוי, כוללת שיקום פיזי של מבנים והקמה של שטחים ציבוריים והיא משלבת פעילויות חברתיות ותוכניות לפיתוח מנהיגות קהילתית. מלבד שיפור תנאי הדיור והפיכת הסביבה לנעימה ובטוחה יותר, יחוזקו המבנים באזורים סיסמיים ויוקמו מרכזי נוער, שיכללו פעילויות חברתיות, סדנאות וקורסים מגוונים.עלות הפרויקט כ-280 מיליון שקלים עבור שנתו הראשונה והוא יצא אל הדרך ב-16 הערים הראשונות.

במעלות תרשיחא עמידר היא החברה המבצעת את התוכנית. במסגרת הפרויקט שופצו בניינים והמרחב הציבורי שלהם ברחובות בן גוריון והארזים ובמעמד האירוע הושק פרויקט רחוב "מעלה חסון", ע"ש ויקטור חסון ז"ל.

בוחבוט וגלנט (צילום: שלמה שרביט)
בוחבוט וגלנט (צילום: שלמה שרביט)

גלנט: "התרגלנו בשנים האחרונות למציאות בה ליותר מדי אנשים אין פתרונות. מאז כינון הממשלה הנוכחית, יחד עם סגן השר, ז'קי לוי, נקטנו בצעדים משמעותיים בתחום החברתי. הצעדים האלה מוכיחים שהפתרונות קיימים וזמינים, ושהדאגה לציבור, ובתוכו השכונות בכל רחבי הארץ, לא תלויה בתקציבים, אלא בהסתכלות חברתית. מטרת התוכנית היא לצמצם פערים בין השכונות הוותיקות והשכונות החדשות ולתת כבוד לאוכלוסייה הוותיקה. פרט לשיפוץ המבנים, אנחנו מובילים שינוי באמצעות הקמת מועדוני נוער, פעילות חברתית ופיתוח מנהיגות מקומית. 'שיקום שכונות חוזר' היא תכנית של אנשים ושל קהילה ולא של דיור בלבד. קהילות חזקות הן העוגן של המדינה שלנו".

בוחבוט: ״פרויקט שיקום שכונות הוא פרויקט חשוב ביותר ואני שמח שהוא חזר לפעול במעלות תרשיחא ובערים נוספות. שנים אני זועק שיש להשיב את הפרויקט הזה, אך הזעקה לא נשמעה עד שחברו יחד מצד אחד השר גלנט, שמוכיח יכולת ביצוע שקטה ויעילה, וסגן השר לוי, שינק מבית אביו, דוד לוי היקר, שהגה והוביל את הפרויקט, את חשיבותו האדירה לערי הפיתוח. העובדה שז'קי גם כיהן כראש עיר מוסיפה ליכולת הביצוע. אני מודה לשר וסגנו, להנהלת עמידר ולצוותים המעורבים על פרויקט מבורך זה."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות