fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו יוצאת לדרך

ביום ראשון הקרוב תפתח הפועל עכו בהכנותיה לעונתה השישית בליגת העל. עם מאמן חדש על הקווים, אלון חרזי, ושינויים רבים בסגל השחקנים ובצוות הניהולי, תנסה הפועל עכו להפתיע את הפרשנים ולהוכיח שמדובר בקבוצה לגיטימית בליגת העל
עבר לצד הניהולי. אלון זיו עם עמית אמזלג (צילום: עצמי)
עבר לצד הניהולי. אלון זיו עם עמית אמזלג (צילום: עצמי)

פתחו בהילוך נמוך

הפגרה תמה. ביום ראשון הקרוב (29/7), תפתח הפועל עכו את הכנותיה לעונה הקרובה, שתהיה השישית ברציפות בליגת העל. הפועל עכו עברה במהלך הקיץ שינויים רבים, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הניהולי. אלון חרזי, שהובא בעונה שעברה לקבוצה כיועץ מקצועי, יורד ממרומי היציע אל הדשא לאחר שהוחתם כמאמן ראשי. תהיה זו עונה ראשונה של חרזי כמאמן, אך במועדון מאמינים בניסיונו הרב כשחקן וביכולתו להצעיד את הקבוצה. לצידו, ימשיך איציק טוויזר לשמש כעוזר מאמן זו העונה החמישית ברציפות. משה בן דוד, שוער עבר בקבוצה ומי ששימש בשנים האחרונות מאמן שוערים בבית"ר ירושלים, חזר הביתה ומונה למאמן שוערים במקומו של אבי בכר. אהוד בן שושן ימשיך בתפקידו כמאמן כושר.

בצד המקצועי, שחקנים רבים עזבו, ביניהם יובל שבתאי, גיא דיין, מהראן אבו-ריא, שגיב כהן, סטיבן כהן, אלירן דנין, רועי עטר, עדן בטיט וננאד מרינקוביץ'. במקומם הוחתמו אמיר האדזיץ' מעירוני רמת השרון, יובל אבידור ויוסי דורה מהפועל חיפה, ורז שטיין, יוצא מחלקת הנוער של מכבי חיפה ששיחק בעונה שעברה בהפועל קטמן ירושלים.

בצד הניהולי, רוני פרטוש מונה ליו"ר במקומו של דוניה שינהולץ שעבר לעמדת מנהל הקבוצה. איש העסקים סמי ח'רינו ויגאל סויסה, ימשיכו בתפקידם כחברי עמותה. אלון זיו, שהחזיק בחוזה כשחקן גם לעונה הקרובה, החליט לפרוש מפעילות כשחקן פעיל ומונה למנהל אדמיניסטרטיבי (ראה ידיעה בהמשך).

במהלך השבוע האחרון בחן הצוות המקצועי של הקבוצה שחקנים מליגות נמוכות שהוזמנו להתרשמות. מבין 22 נבחנים, אולי שחקן אחד או שניים, עשויים להצטרף לפתיחת האימונים ביום ראשון הקרוב. עוזר המאמן איציק טוויזר: "מדובר בשחקנים צעירים ונלהבים, חלקם אפילו די כישרוניים, אבל עדיין לא בשלים מספיק לשחק ברמות הגבוהות של ליגת העל".

התקדמות במגעים עם הבלם אדי גוטליב. עיקר המחלוקת בין הצדדים עד כה נבעה מתקופת החוזה. בעוד השחקן דרש חוזה לעונה אחת בלבד, ביקשה הפועל עכו להחתימו על חוזה ל-5 שנים. בימים הקרובים חלה התקרבות בעמדות הצדדים ונראה כי בסופו של יום תושג פשרה: חוזהו של גוטליב ישודרג והוא יסכים לחתום ל-3 שנים.

המגעים עם הקשר מירקו אורמוש, 'תקועים' ונראה כי הקבוצה תוותר על שירותיו. קבוצתו, היידוק ספליט, שדרשה עבורו סכום של 200 אלף יורו עבור מכירה ו-50 אלף יורו עבור השאלה, כבר הסכימה לשחררו ללא תמורה, אך השחקן הציג דרישות כספיות חדשות ובעכו הבהירו כי מדובר בסכומים גבוהים מדי עבורם. כרגע, נמצאת הקבוצה עם 4 זרים: סליחי, האדזיץ', יובנוביץ' וספאדסיו. היו"ר פרטוש: "אופציית הזר החמישי פתוחה ונתונה לשיקולי הצוות המקצועי".

השוער הצעיר ירדן קרישטול, יוצא מחלקת הנוער של הפועל חיפה, האריך את חוזהו בעונה נוספת ויהיה שוער שלישי לדודו גורש ושלומי איטח.

עוזר המאמן טוויזר המריא בסוף השבוע שעבר לבולגריה, כדי לבחון את מתקני מחנה האימון שהקבוצה אמורה לצאת אליו באמצע חודש יולי. במהלך המחנה, שיימשך 8 ימים, מתוכננים להפועל עכו 3 משחקי אימון נגד יריבות מקומיות.

אלון זיו התחיל לעבוד
אלון זיו (38), שהחליט לפרוש ממשחק פעיל ולשמש כמנהל אדמיניסטרטיבי בהפועל עכו, החל השבוע בעבודתו. זיו: "עצוב לפרוש, אבל לאחר התייעצות עם המשפחה והמקורבים אליי ביותר, החלטתי להיענות להצעה, שהיא טובה, מכובדת ומאתגרת, ולצאת לדרך חדשה. יכולתי להמשיך ולשחק עוד עונה, אבל ברגע שהרגשתי שאני כבר לא דומיננטי כשחקן ויש גם את עניין הגיל, הבנתי שכמו כל דבר טוב, גם לקריירה של שחקן כדורגל, יש סוף".

מה למדת בימיך הראשונים שלך בתפקיד?
"שהחיים של כדורגלן הם סילאן. הוא לא צריך לדאוג לכלום. רק לבוא, להתאמן ולשחק. כל העבודה הקשה היא בעצם של מי שאחראי לכל הסידורים שמסביב ותאמין לי שמדובר בעבודה קשה, אינטנסיבית ומרובת שעות".

עבר לצד הניהולי. אלון זיו עם עמית אמזלג    (צילום: עצמי)
עבר לצד הניהולי. אלון זיו עם עמית אמזלג (צילום: עצמי)

 

במהלך העונה הקרובה אמור זיו לצאת לקורס מנכ"לים של קבוצות ספורט.

התפטרות שהתחילה במזגן
מיקי חדד, ששימש בשנים האחרונות כדובר הקבוצה, מזכיר המועדון, חבר עמותה, כרוז במשחקי הבית ותקופה מסוימת גם כמנהל קבוצה, הודיע בסוף השבוע במפתיע על עזיבה. בהודעה שמסר חדד נאמר: "לאחר 5 שנים פוריות, בהן הקמתי את מערך הדוברות של הקבוצה, דאגתי להעמיק את הקשר בין הקבוצה לקהילה וכן מילאתי מגוון תפקידים בכל תחום בהנהלת הקבוצה, החלטתי על סיום תפקידי. אני מאחל לשחקנים, לצוות המקצועי ולהנהלה החדשה, הצלחה והגאה להישגים, ולכל האוהדים היקרים, שיזכו לרוות נחת והנאה מהקבוצה".

מה שלא פורסם, זו הסיבה להתפטרות והשתלשלות העניינים שגרמה לעזיבתו הפתאומית של חדד. זה התחיל במהלך פגישה של חברי העמותה במשרדי המועדון באצטדיון טוטו-עכו. במהלך המפגש, בעוד חדד עסוק בהכנת מסמכים להסדרת התשלום האחרון לשחקנים (משכורות, מענקים והחזרים כספיים), המנהל האדמיניסטרטיבי החדש של הקבוצה אלון זיו, כיבה את המזגן בחדר. חדד, שהיה טרוד בהשלמת הניירת, חש לפתע בלהט חם שמתפשט בחדר, וביקש להדליק בחזרה את המזגן. זיו סירב ותוך שניות פרץ בין השניים ויכוח לוהט שאפילו המזגן לא יכול היה כבר לקרר. כל זאת, אגב, למול עיניהם המשתאות של חברי העמותה שנכחו בחדר ולא התערבו. בשלב מסוים של הויכוח, הבהיר זיו לחדד, שהוא בעל הסמכות הבכירה במועדון ושעליו להישמע לו. חדד הבין את המסר, מיהר להדפיס מכתב התפטרות ובו במקום הגיש אותו לחברי העמותה ההמומים. חדד סירב להתייחס לתקרית המדוברת ואמר שאין לו מה להוסיף מעבר להודעה שמסר לתקשורת. אולם, בפני מקורבים אמר כי הוא חש פגוע מאוד.

"כל מי שהיה בהפועל עכו בשנים האחרונות ועבד לצידו של מיקי חדד, יודע כמה הבחור השקיע עבור הקבוצה", סיפר אחד מחבריו, "הוא היה מגיע לאצטדיון בשבע בבוקר ויוצא בתשע בלילה, מבלי שמישהו מאנשי הקבוצה ידאג לו לאוכל ולמים. הוא גם היה מתרוצץ כל הזמן ונוסע להתאחדות לכדורגל כדי לסדר רישומים, למלא טפסים ולאשר מסמכים. היחס אליו היה משפיל ומבזה וחבל שבהפועל עכו לא יודעים להעריך אדם כמוהו, שרוב השנים פעל במועדון בהתנדבות ומתוך אהבה לקבוצה".

עם היוודע דבר עזיבתו, זכה חדד למבול טלפונים מצד שחקנים, שביקשו להודות לו על פעילותו המסורה. גורמים בקבוצה, אף ניסו להפגיש בינו לבין זיו כדי לנסות ליישר את ההדורים, אך חדד הבהיר כי החלטתו סופית. "ברגע שחברי העמותה צפו בתקרית ולא התערבו, זה היה בשבילו הרגע המכונן בו הבין שלא יזכה לגיבוי לאור השינויים שמתחוללים בקבוצה ושהגיע זמנו ללכת", סיכם החבר את הפרשה.

אלון זיו מסר בתגובה: "היתה לנו שיחה עניינית לאור השינויים הניהוליים שהקבוצה עוברת, ומיקי כנראה לא השלים עם תפקידו ומעמדו בתוך מערכת הניהול החדשה, ולכן החליט להתפטר. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו". יו"ר הקבוצה פרטוש: "מיקי פעל באופן פזיז ונמהר וחבל. אני אישית מרגיש נבגד, כי מי כמוהו יודע כמה עזרתי לו ותמכתי בו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות