fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו במרוץ נגד הזמן

נביא את אירופה לעכו. הבעלים החדשים של הפועל עכו, קריספין ולובלסקי (צילום: ויקטור כהן)

דווקא כשהיה נדמה שהפעם זה רציני, והפועל עכו תעבור לניהול פרטי בשנים הקרובות, העסקה שוב התפוגגה, למורת רוחה של עיריית עכו, שהיתה שושבינת ההסכם, וכעת תצטרך שוב ליטול על עצמה את האחריות הכלכלית על הקבוצה.

היו"ר דודי רוזנפלד: "נפגשנו עם קבוצת הרוכשים, אבל מסתבר שאין להם כסף. אחרי שהכל סוכם, הם פתאום אמרו שהם לא יכולים לעמוד בהתחייבויות שעליהם הם חתמו והבינו שהדבר הזה גדול עליהם. אני מרגיש שהוליכו אותנו שולל".

יש לציין, כי אין זו הפעם הראשונה שרוכשים פרטיים מגלים עניין בהפועל עכו, תופסים כותרות, ונעלמים רגע לפני.

המצב החדש מגיע בעיתוי רע עבור הקבוצה, שטרם פתחה בהכנות לעונה הקרובה שלה בליגת העל.

בימים האחרונים, נעשים מאמצים אדירים באיתור רוכשים חדשים ואף נוהלו שיחות עם מספר אנשי עסקים.

דודי רוזנפלד (צילום: ויקטור כהן)
דודי רוזנפלד (צילום: ויקטור כהן)

בינתיים, מעמיק הקרע בתוך הנהלת הקבוצה. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, זימן השבוע לפגישה את כל חברי העמותה, כדי לדון עמם במצב החדש שנוצר, אולם רק היו"ר דודי רוזנפלד וחבר העמותה אודי עיאש, הגיעו, יחד עם חבר ההנהלה חיים פרבוזניק. המנכ"ל רפי סולטן, המנהל דוניה שינהולץ והדובר ויקטור כהן, נעדרו.

גם המצב הכלכלי אינו מזהיר, כשחובות הקבוצה נאמדים בכ-2.7 מיליון שקלים. מיליון שקלים הם מענקי עלייה ו-1.7 שקלים הם עבור משכורות לשחקנים, ותשלומים למס הכנסה, ביטוח לאומי וספקים.

תקציב המינימום בליגת העל הוא 9 מיליון שקלים. עיריית עכו התחייבה לתמיכה תקציבית בגובה 2.8 מיליון שקלים ו-7 מיליון שקלים נוספים אמורים להגיע ממנהלת הליגה והטוטו.

בצד המקצועי, המאמן שלומי דורה, שזוכה לתמיכה בלתי מסויגת מהיו"ר רוזנפלד, צפוי להמשיך.

רוזנפלד: "בעקבות מה שקרה עם הרוכשים, אנחנו בפיגור של חודש בהכנות, אבל נתאושש ונתחיל לעבוד".

מלך שערי הקבוצה בעונה האחרונה, החלוץ עידו אקסברד, חתם בשורות היורדת ללאומית, הפועל ת"א.

עידו אקסברד (צילום: אדריאן הרבשטיין)
עידו אקסברד (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נציג הבעלים: "הפועל עכו זה מועדון קטן ועמוס בעיות"

עדי קריספין, מי שהיה אמור לשמש כנציג הבעלים ומנהל מקצועי, היה השבוע מאוכזב מפיצוץ העסקה.

"עד עכשיו, אני לא יודע, מה הסיבה האמיתית שדן קיבל ברגע האחרון רגליים קרות והחליט לסגת מהעסקה", גילה קריספין, "קבעתי אתו פגישה, הוא לא הגיע ובהמשך גם לא ענה לי לטלפונים. בסוף, קיבלתי ממנו הודעה שהוא מבטל את הכל. עבודה של חודשים ירדה לטמיון. חבל, באתי לעשות טוב, היו לי גם תוכניות ויכולתי לעשות דברים יפים בעכו. לזכותו של ראש העירייה שמעון לנקרי, יאמר שהוא באנו לקראתנו מעל ומעבר".

איך התרשמת מהפועל עכו?
"הפועל עכו זה מועדון קטן ועמוס בעיות, ניהוליות ומקצועיות. האנשים מאוד נחמדים ובאמת רוצים לעשות טוב, אבל הם לא מקצועיים. הם מסוכסכים ביניהם וכל הזמן עסוקים במלחמות אגו. כולם גם מועסקים בהתנדבות, וזה דבר שלא קיים באף מועדון כדורגל בעולם".

קריספין ולובלסקי (צילום: ויקטור כהן)
קריספין ולובלסקי (צילום: ויקטור כהן)

איך התרשמת ממחלקת הנוער?
"גם שם פגשתי אנשים טובים ונחמדים, אבל לא ראיתי שום חזון. לא יכול להיות שכל שנה, הקבוצה הבוגרת תתבסס על שחקני רכש מבחוץ ושחקנים מושאלים. לא שמעתי על שום כישרונות שיכולים להשתלב בעונה הבאה בקבוצה הבוגרת. לא יכול להיות גם, שמחלקת הנוער של מטה אשר תהיה יותר גדולה ממחלקת הנוער של עכו, שיש לה קבוצה בליגת העל. קח למשל את השוער ירדן קרישטול. הוא עבר את כל הנבחרות הצעירות של ישראל והיה שוער הנבחרת האולימפית. במקום שיפרוץ השנה קדימה, הוא לא עשה שום התקדמות. זה אומר שמשהו במערכת לא עובד כמו שצריך".

מה היית מציע להם לעשות?
"שיביאו שחקנים צעירים שיש להם תשוקה ורצון עז להצליח. שחקנים כאלה אפשר להביא בשכר של 10 אלף שקלים. במקום זה, הולכים ומחתימים שחקנים ותיקים, שכבר מעבר לשיאם, בסכומים של 30-40 אלף שקלים. ראשי הקבוצה חייבים לשנות גישה, אחרת, יהיה להם קשה מאוד להצליח. בכל מקרה, הפועל עכו והאנשים נכנסו לי ללב ואני מאחל להם הצלחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות