fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עזריאלי עכו ירדה מהפסגה אחרי הפסד למכבי נתניה

שלומי דורה. (צילום: אדריאן הרבשטין)
שלומי דורה. (צילום: אדריאן הרבשטין)

בסיבוב הקודם, המפגש של הפועל עזריאלי עכו עם מכבי נתניה היה טראומטי עבור עכו, והסתיים בתבוסה, 4:0. הפעם, הסתפקה נתניה בחצי מנה, וניצחה, 0:2. ההפסד גם גרם לעכו לאבד את המקום הראשון לטובת נתניה, ולפער בין עכו למקום השלישי, שם מדורגת הפועל רמת גן, צומצם ל-4 נקודות.

בהכנות לפני המשחק, הציג המאמן שלומי דורה בפני שחקניו את המתכון להצלחה: מחויבות, לחץ על היריב, מסירות מדויקות, שמירה נכונה, תיאום ואגרסיביות. מלבד ההנחיה האחרונה, שחקני עכו לא עמדו באף יעד. מנגד, דווקא שחקני נתניה היו אלה שהפגינו יותר נמרצות, הפעילו לחץ על שחקני עכו, הניעו כדור בצורה מתואמת, שמרו נכון בהגנה והיו יעילים בהתקפה. אולי דף המסרים הזה דלף לחדר ההלבשה בנתניה?

בדף הכנה נוסף לקראת המשחק, הסב דורה את תשומת לב השחקנים ללקחים ממשחקים קודמים והתריע שהנעת הכדור איטית, ההגבהות לעבר שחקני ההתקפה היו סתמיות, נעשו טעויות בהגנה, לא הופעל לחץ על שחקני היריבה, והיכולת האישית לא באה מספיק לידי ביטוי. גם פה, המסר לא הופנם. רוב ההתקפות התבססו על הגבהות סתמיות, טעויות בהגנה הובילו לשני שערים, והיכולת האישית לא מוגבלת ולא מספקת.

היה חסר. מושיקו מישאלוף (צילום: אדריאן הרבשטיין)
היה חסר. מושיקו מישאלוף (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עכו התייצבה למשחק ללא הבלם המורחק מושיקו מישאלוף, ועם הבלם הצעיר אור אלקבץ, שפתח לראשונה העונה, בהרכב, והציג יכולת לא רעה. האיכות של נתניה בלטה ברוב שלבי המשחק ועלתה על עכו בכל פרמטר: ביכולת האישית של שחקניה, בתיאום ביניהם, בהנעת הכדור, במשחק מסודר, בתכליתיות. עכו ייצרה מעט מאוד הזדמנויות, אך הן היו עקרות. נתניה גמרה עניין כבר במחצית הראשונה ובשתי דקות. דקה 35: שחקן שלה פרץ באגף שמאל כשהוא מנפנף בקלילות שני שחקנים עכואים, הגביה לרחבה וברק בדש, מ-5 מטרים, נגח באין מפריע פנימה, 0:1 לנתניה. איך עוזבים שחקן יריב בודד ברחבה? בדקה ה-37 הוכפל היתרון. כדור הוגבה לרחבה, השוער ירדן קרישטול הדף ברשלנות ישירות לגופו של הבלם אלקבץ, ומשם הכדור התגלגל לרשת, 0:2. עכו ניסתה לחזור לעניינים, אבל שחקני נתניה התנפלו על שחקני עכו ולא אפשרו להם לפתח שום פעולה חיובית. אין ספק, נתניה היא העולה הבטוחה לליגת העל. השאלה היא האם עכו תהיה מספיק יציבה כדי להיות הקבוצה השנייה שתצטרף אליה.

שלומי דורה (צילום: אדריאן הרבשטין)
שלומי דורה (צילום: אדריאן הרבשטין)

המאמן שלומי דורה: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה. הגול השני שבר אותנו. המשחק הזה היה יותר על יוקרה והמנצחת בו לא קיבלה יותר משלוש נקודות, כך שאין פה השפעה על זהות העולה. אנחנו צריכים לשאוף להתמיד בדרכנו ולנצח את הקבוצות האחרות".

החלוץ עזאת חלאילה, שהתחמם במשך דקות ארוכות ולבסוף לא שולב במשחק, לא הסתיר את אכזבתו וחזר לספסל עצבני כשהוא מסנן כמה מילים לעבר הצוות המקצועי. בעקבות כך, החליט המאמן דורה, לשחררו. חלאילה ביקש להתנצל בפני דורה, וההחלטה הסופית בעניינו תתקבל בימים הקרובים.

בעכו עדיין מנסים להיפטר מהקשר מינדוגס פנקה, על מנת לפנות מקום לשחקן אחר.

דורה: "ברור שהייתי רוצה לחזק את הקבוצה, אבל אני מודע למגבלות התקציביות של המועדון".

היום (חמישי) בשעה 19:30 תארח הפועל עזריאלי עכו את בני יהודה ת"א במסגרת גביע המדינה.

מחווה לאלברט אדרי

לפני המשחק של עכו נגד נתניה, התקיים טקס הוקרה לאלברט אדרי, מגדולי שחקני הפועל עכו בעבר. המנהל המקצועי של מחלקת הנוער חנן בן חמו, שיחד עם אביו, יו"ר מחלקת הנוער אשר (ג'וקי) בן חמו, יזם את הרעיון, הקריא דברים בשבחו של אדרי, שהיה נרגש מאוד מהמעמד.

albertedri-2
מחווה מרגשת. אלברט אדרי (מימין) בטקס ההוקרה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

היו"ר דודי רוזנפלד ומזכירת המועדון אפרת סבן, העניקו לאדרי חולצה ממוסגרת עם הספרה 10, בעוד הקהל מלווה את הטקס במחיאות כפיים. מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ, ששיחק לצדו של אדרי, אמר: "אם היום היה להפועל עכו שחקן כמו אלברט אדרי, היינו נראים אחרת".

אדרי: "מחווה יפה, ואני מודה לכל מי שהיה שותף לרעיון".

אדרי, אגב, מועסק כמאמן בבית הספר לכדורגל של הפועל עכו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות