fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה שוב הפתיעה

היכולת של הפועל חיפה לסגור עם שחקנים מבלי שמילה אחת תצא לפני כן לתקשורת היא בהחלט מרשימה. השבוע האדומים הפתיעו עם שני זרים חדשים, שחקן הגנה שבדי ושחקן התקפה מולדבי, שאף אחד לא דיבר עליהם. עדיין קלינגר רוצה להחתים חלוץ ותולה תקוות במכבי תל אביב, בעניינו של דור פרץ

נדמה שלפעילות של הפועל חיפה במועדי ההעברות השונים יש שני מצבי צבירה: או משאים ומתנים ארוכים ומתוקשרים, שבמקרים רבים מעלים חרס, או החתמות שמגיעות משום מקום. השבוע היו דוגמאות משני המצבים, כאשר החלק המעניין ביותר של הימים האחרונים הוא שהאדומים שוב הפתיעו עם שני זרים חדשים, שאף אחד לא דיבר עליהם.

זה מרשים, באמת. בעידן בו נדמה שכל שיחה בחדר הלבשה מגיעה לתקשורת, היכולת לבצע מו"מ מלא ולסגור עם שחקן זר (ומדובר, עדיין, ביואב כץ, ניתן להניח שזה לא לקח חמש דקות) כך שהידיעה הראשונה על כך זו ההודעה הרשמית של הקבוצה על החתימה – היכולת הזו בהחלט מרשימה וכנראה מאפשרת דברים שאחרת היו מסתבכים. כל שלושת הזרים שהפועל חיפה החתימה הקיץ בינתיים הם החתמות שהגיעו משום מקום, וזה מעיד על משהו נכון שקורה בתהליך.

ההחתמות החדשות מפתיעות לא רק בגלל הדרך בה התבשרנו עליהן, אלא גם בגלל העמדות של שני הזרים החדשים. בשבועות האחרונים דובר על כך שניר קלינגר מתמקד בחיפוש שוער זר ושומר מקום לקשר אחורי למקרה שדור פרץ לא יחזור. לאחר פרשת לאלה, קלינגר החל לחפש גם חלוץ מרכזי. שני השחקנים החדשים לא משחקים באף אחת מהעמדות הללו.

ברוכים הבאים. איש המשק אלברט טל שיר עם הזרים ראדו גנסארי (מימין) ורסמוס סיוסטדט (צילום: דוברות הפועל חיפה)
ברוכים הבאים. איש המשק אלברט טל שיר עם הזרים ראדו גנסארי (מימין) ורסמוס סיוסטדט (צילום: דוברות הפועל חיפה)

שבדי עם שם מסובך

השבדי רסמוס סיוסטדט, כנראה השחקן עם השם הקשה ביותר להיגוי שאי פעם נחת כאן, הוא קודם כל מגן ימני. הוא אמור להיות מסוגל לשחק גם בשאר עמדות ההגנה, הוא גבוה וקשוח מספיק כדי להיות בלם וכנראה התנסה גם קצת באגף שמאל, אבל עד כמה באמת ניתן לבנות עליו בעמדות אחרות נבין רק בהמשך. ההחתמה שלו היא קודם כל הבעת חוסר אמון בדור מלול, בין אם ברמה המקצועית או ביכולת שלו להישאר בריא. מלול סיים עונה לא יציבה, לא בטוח שהוא יפתח את הנוכחית בהרכב ולא בטוח שהוא יישאר זמן רב במצב כזה.

המולדובי ראדו גנסארי הוא שחקן התקפה שמבקיע די הרבה שערים, אך הוא לא מתופקד בדרך כלל כחלוץ מרכזי. הוא יכול לשחק מאחוריי החלוץ, כחלוץ שני או כשחקן אגף. הגמישות שלו עשויה לאפשר לקלינגר הרבה חילופי מקומות בהתקפה בינו לבין עדן בן בסט וחנן ממן, שגם הם יכולים לשחק ביותר מעמדה אחת.

כמובן, בשלב הזה אין למי שלא עקב באדיקות אחרי הליגות בקפריסין ומולדובה יכולת להעריך את הרמה המקצועית של שני הזרים החדשים. מה שכן ניתן לעשות מצפייה זריזה זה להגיד משהו על המאפיינים שלהם. סיוסטדט עושה רושם של שחקן הגנה שנכנס לתיקולים יותר מרוב המגנים בארץ, יש לו גם יכולת למסור כדורי עומק. גנסארי הוא שחקן שמרבה לנוע ללא כדור ויודע לסיים ברחבה גם עם הרגל וגם עם הראש.

בשנים האחרונות הפועל חיפה הביאה לא מעט שחקנים שנראו מבטיחים במבט ראשון, ואפילו שני (למשל הברזילאים בשנה החולפת) ובסוף התבררו כלא מספיק טובים ויציבים. ליכולת של הקבוצה לקלוט שחקנים חדשים, שמגיעים למדינה לא מוכרת, יש חלק חשוב בסיכויי ההשתלבות של שחקנים זרים, לא בטוח שמשהו בכך השתנה בהפועל חיפה. בכל מקרה, ניתן לדבר על תלות הדדית בין קלינגר המאמן לקלינגר המנהל המקצועי. איכות הזרים החדשים תקבע את הפוטנציאל של הסגל הנוכחי, היכולת של המאמן לשלב את הזרים תשפיע על האופן בו נעריך את עבודת המנהל המקצועי.

יצליח להביא אותו לעונה נוספת? יואב כץ ודור פרץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יצליח להביא אותו לעונה נוספת? יואב כץ ודור פרץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מה קלינגר מתכנן בהגנה?

יהיה מעניין במיוחד לבדוק מה קלינגר מתכנן בהגנה. האם הוא חושב על שיטה של שלושה בלמים? אולי הוא ינסה להשתמש בסיוסטדט או מלול בצד ימין של מרכז השדה, תפקיד דומה לזה שלירן סרדל מילא בחלקים מהעונה שעברה (וחיים מגרלשווילי מילא בצד שמאל)? האם זה אומר שאופק פישלר שוב יהיה בלם רביעי ואם יישאר שוב יעביר עונה כמעט ללא דקות משחק?

גם בהתקפה נפתחו כל מיני אפשרויות, למשל לשחק עם רביעייה התקפית אמיתית. קלינגר כנראה לא מתכנן להשתמש בגנסארי כחלוץ מרכזי, מה שמעיד על כך במיוחד זה שהוא מחפש חלוץ מרכזי בכיר נוסף. נכון לזמן הכתיבה, השם שמקושר הכי חזק להפועל חיפה הוא ג'ורדן פושה, המפגיז מהלאומית. יש דיווחים על מו"מ עם פערים קטנים, אך פושה עצמו סיפר בראיון בצרפת מולדתו שהוא מחכה גם להצעות מצרפת. במקביל, גם שלומי ארבייטמן וג'ייקוב נג'וקו עדיין מועמדים, לא ברור אם כץ יהיה מוכן להחתים יותר מאחד מהשלושה האלה. בכל מקרה, העיסוק בחלוצים כנראה מעיד על כך שלא בונים על הפתעה בגזרת לאלה.

בשורה ממוקדמות הליגה האירופית

יכול להיות שהבשורה הטובה ביותר להפועל חיפה בשבוע האחרון הגיעה בכלל ממשחק מוקדמות הליגה האירופית של מכבי ת"א בחמישי שעבר (הכתבה נכתבה לפני הגומלין). דור פרץ לא שיחק דקה אחת במשחק הזה, בו שרן ייני תפקד כקשר האחורי לכל אורך 90 הדקות. זה עוד לפני שהצהובים הביאו שחקן זר שאמור להגיע לעמדה וכשיש כמה פצועים שיכולים לשחק במרכז השדה.

ברוב משחקיה השנה מכבי ת"א לא תצטרך יותר מקשר אחורי אחד, וכרגע אין ספק שג'ורדי קרויף נותן עדיפות ברורה לייני בעמדה הזו. לפי כל הדיווחים פרץ נמצא בקשר רציף עם קלינגר ואם לא ילבש צהוב השנה הוא ילבש את האדום של הפועל חיפה. מאוד יכול להיות שעם החזרה של מכבי ת"א מהגומלין יהיו התפתחויות בגזרה שלו, הגזרה החשובה ביותר עבור העונה הקרובה של הפועל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות