fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפוסט הביא לשדרוג גן ירון

מירב אמתי, אלמנתו של ירון אמתי שנהרג במלחמת לבנון השנייה, כתבה פוסט כואב על מצבו הגרוע של הגן שהוקם לזכרו בזכרון יעקב. חברת המועצה צילה רשף קראה לתושבים להירתם לעזרה והם הגיעו בהמוניהם
עובדי חברת הגינון מנקים את הגן. צילום: פרטי
עובדי חברת הגינון מנקים את הגן. צילום: פרטי

פוסט כואב של מירב אמתי עורר את זכרון יעקב להירתם לעזרה ולנקות ולשקם את גן ירון הנמצא בקרבת שכונת חלומות זכרון. הגן ניטע לפני שנים לזכרו של ירון אמיתי שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

מירב, אלמנתו של ירון, כתבה בשבוע שעבר בפייסבוק על מצבו העגום והמלוכלך של הגן: "מסתבר שאחזקת גן ירון כבדה על המועצה שלי. שוב ושוב מקבלת טלפונים מתושבים שאוהבים את המקום ומספרים לי כי הגן מזוהם ומוזנח… זהו גן קסום הנמצא בפתחה של שמורת טבע. גן ברוחו של ירון… אין מה לעשות, הגן צריך תחזוקה שבועית לאור המבקרים הרבים בו. איסוף זבל זה דבר בסיסי. הבנתי היום כי אין סיכוי שמשהו ישתנה. עצובה ומתנצלת. כל קודם בפני הילדים שלי, המשפחה המורחבת שלי ובפניכם, האורחים שבאים לגן. מבחינתי אפשר לסגור את הגן או להעביר ליישוב שאכפת לו מהנופלים. בעיקר סליחה ממך, ירון שלי".

גן ירון היפה לאחר העבודות. צילום: פרטי
גן ירון לאחר העבודות (צילום: פרטי)

תושבי זכרון יעקב שקראו את הפוסט לא רק הגיבו לו, אלא גם עשו. במהלך סוף השבוע שעבר ובתחילת השבוע הנוכחי הגיעו תושבים רבים למקום, 'התלבשו' על הגן והחזירו אותו למצב ראוי בניקיון ובגינון.

חברת האופוזיציה צילה רשף, ששיתפה את הפוסט, קראה לתושבים לעזור וגייסה לעבודה גם חברת גינון מקצועית, "גן פורח": "שיתפתי את הפוסט של מירב, כי הוא באמת נגע בנימי ליבי ונשמתי. קראתי לתושבים, לבני נוער ולכל מי שיכול לבוא לנקות ולעזור, והתקשרתי לאבי בוסנינו, בעלי חברת גינון 'הגן הפורח', שהגיע, גזם מה שצריך, ביצע הרמת נוף. הגן נקי ומצוחצח עכשיו, בעזרתם של התושבים, בני הנוער, והמועצה ששלחה למקום חוליות ניקיון".

בעקבות האירועים בגן ירון, העלתה האופוזיציה את הנושא בישיבת מועצה שלא מן המניין השבוע, והתקבלה החלטה שעברה פה אחד במליאה, לפיה ייעשו פעולות ניקיון בשיתוף ועדת ההנצחה, תנועות הנוער ומתנדבים בגנים ביישוב, בכל פעם בגן אחר לפי הצורך, על מנת לכבד את זכר הנופלים, ובהתאם להחלטות ועדת ההנצחה שתמפה את הגנים.

מירב אמיתי ביקשה להוסיף: "גן ירון הוקם בשיתוף של עמותת ציונות ללא מרכאות עם מועצת זכרון יעקב. זהו שטח של המועצה המהווה את אחת הכניסות לפארק אלונה ונגיש לרוכבי אופניים ולהולכי שביל ישראל. אחת ממטרות הגן להיות מקום בו תועבר מורשת של ציונות, ערכים והבנה כי אין לנו ארץ אחרת. בגן מתארחות קבוצות של חיילים, נערים בגילאים שונים, הולכים בשביל ישראל ועוד. במהות זהו גן שנוצר עבור הקהילה בארץ ובפרט לתושבי זכרון יעקב. הפוסט הקשה שלי בפייסבוק עלה ממקום של חוסר אונים כי הגן אינו מתוחזק כהלכה ותושבים מתלוננים מולי. זהו לא גן פרטי של משפחת אמתי, אלא גן של ולמען היישוב. אולי נכון לנעול את הגן מדי ערב, לא יודעת. תפקידי לא לחנך את הנוער כיצד להתנהג בגן. כולי תקווה כי בקרוב הגן ייכנס לנוהל רצוף של תחזוקה וטיפול על מנת שיכבד את המקום ואת היישוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות