fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הענקת אות מהכנסת לאייל גולן היא איתות שניצול מיני הוא נורמטיבי"

אייל גולן (צילום: אלוני מור)
אייל גולן (צילום: אלוני מור)

המחאה הציבורית בעקבות ההחלטה להעניק לאייל גולן אות הוקרה על תרומתו לזמר העברי מתרחבת. סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר (הליכוד), בת פרדס חנה ותושבת חדרה, העומדת בראש שדולת הזמר העברי בכנסת, בחרה להעניק 12 אותות הוקרה לאמנים ישראליים וביניהם לאייל גולן. על רקע מעורבותו של הזמר ב"פרשת הקטינות", נשמעים קולות רבים הדורשים את הסרתו מרשימת האמנים להם יוענקו אותות הוקרה.

ב-2014 נחשף כי אביו של גולן, דני ביטון, תושב אור עקיבא, לצד חבריו, קיימו לכאורה יחסי מין עם קטינות והשתמשו בשמו של גולן כדי לפתותן. גולן נחשד בבעילה אסורה בהסכמה, נחקר ארוכות, אך לא הוגש נגדו כתב אישום והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. על רקע זה, נשמעים כעת קולות רבים התוהים האם מוצדק וראוי להעניק אות מטעם כנסת ישראל לאדם שהיה מעורב בפרשה חמורה מבחינה מוסרית.

חמישה חברי כנסת – יו"ר מרצ תמר זנדברג, מיכל רוזין ומוסי רז (מרצ), מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ועאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) פנו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לבטל את הענקת אות ההוקרה לגולן. בין דבריהם נכתב: "הענקת האות לאמן זה פירושה הכשרת השרץ ואיתות לחברה הישראלית כי ניצול מיני של נערות – גם אם אין בכך גוון פלילי – הוא דבר נורמטיבי. בעוד שתרומתו המוזיקלית של גולן לתרבות הישראלית מוכרת לכל ואף אהובה על רבים, מעשיו הנלוזים הפכו אותו לשנוי במחלוקת".

גם חלק מחברי שדולת הזמר העברי מחו על ההחלטה ופנו בנדון ליו"ר הכנסת. "אנו רואים בחומרה את החלטתה החד צדדית של חברת הכנסת בוקר לגבי רשימת מקבלי האות ואין בכוונתנו להשתתף באירוע. אנו קוראים לך להורות על דחיית האירוע עד אשר יתקיים בירור ראוי במסגרת השדולה לקידום הזמר העברי".

ברשת הופצה עצומה הקוראת להתנגד להענקת האות לזמר, ותוך זמן קצר חתמו עליה מעל ל-26 אלף איש. יוזמת העצומה היא מלכי דרורי, שבתה נאנסה כשהייתה בת 14.

ח"כ בוקר התראיינה לתכנית "אורלי וגיא" והגנה על החלטתה: "הזמר יקבל את הפרס, לא בשל אופיו המוסרי, אלא בשל תרומתו לזמר העברי".

מחברת ליאם הפקות המייצגת את גולן נמסר: ״אנו דוחים בשאט נפש את הניסיון הנלוז של חמישה חברי כנסת להחתים 120 חברי כנסת ללא הצלחה, אלו שלא יכולים ללמד מהו מוסר וגורמים עוול לאדם חף מפשע. אנו מבקשים להזכיר שאייל גולן מעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך 3 חודשיים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר.  הגיע הזמן שגם חמשת חברי הכנסת המכובדים הללו יבינו שצריך להפסיק עם הפופוליזם הזול ולהפנים שאייל גולן צח כשלג".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות