fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה חסמה במנעולים את האגודה למען החייל

יו"ר האגודה, יעקב שטרית, הגיש תלונה במשטרה נגד סבג על השגת גבול וגרימת נזק. העירייה: " המבנה והנכס שייכים לנו"
לא נעים לראות דלת חסומה. יעקב שטרית צילום: אדריאן הרבשטיין
מבנה קצין העיר בנהריה בעבר צילום: אדריאן הרבשטיין

 

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג הורה לחסום במנעולים מבנה השייך לאגודה למען החייל בנהריה מתוכו פעל קצין העיר ברחוב קרן היסוד.

יו"ר האגודה למען החייל בעיר יעקב שטרית הגיע ביום ראשון בבוקר לסניף וגילה שהמנעולים הוחלפו כשכל הציוד של האגודה נמצא בפנים. ביום שני הגיש שטרית תלונה בתחנת נהריה נגד סבג על השגת גבול וגרימת נזק.

קצין העיר בנהריה סיים את פעילותו בעיר לפני חודש והמבנה הושכר מהאגודה למען החייל על ידי משרד הביטחון. נכון להיום, עדיין קיים חוזה שכירות תקף בין האגודה למען החייל למשרד הביטחון וזאת עד ליולי 2016. בנוסף, קצין העיר ממשיך להחזיק במקום את כל הציוד לזמן חירום.

ביום רביעי בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין בכירי האגודה למען החייל, יו"ר האגודה שטרית, מנכ"ל עיריית נהריה דני חמיאס ומ"מ ראש העירייה דימה אפשטיין.  בפגישה דנו על המשך פעילות האגודה למען החייל במקום, כיוון שסכום הארנונה למבנה הוא 45 אלף שקלים לחודשיים ולאגודה למען החייל אין יכולת מימון זו ללא משרד הביטחון. בפגישה הגיעו להבנות כי האגודה תמשיך להתקיים בקומת הכניסה ללא תשלום ארנונה וחשמל ואילו הקומה העליונה תיועד לפעילות עבור אוכלוסיית העולים.

אך מסתבר שהבנות הן רק סיסמה בנהריה וביום ראשון סבג סגר את המבנה. בכל יום מביאים אנשים ציוד צבאי ישן ומניחים מחוץ למבנה וכעת המקום נטוש. האגודה למען החייל בנהריה מאמצת את גדוד שחף ובכל חודש מקיימת פעילות למען חיילים. בחג החנוכה אספו באגודה 1200 סופגניות וכן חילקו צעיפים לתצפיתניות הגבול בשיתוף מועדון מרש"ל נהריה.  

לא נעים לראות דלת חסומה. יעקב שטרית צילום: אדריאן הרבשטיין
לא נעים לראות דלת חסומה. יעקב שטרית
צילום: אדריאן הרבשטיין

שטרית: "זו התנהגות בריונית שלא ראיתי מימיי ואני מתכוון להילחם בעניין הזה. לא ייתכן שכולם יושבים, שותקים ומפחדים. אני במשך 40 שנה משרת את הציבור בנהריה, מעולם לא נתקלתי ביחס כזה. האגודה צריכה להתכונן לפורים כעת ולאסוף משלוחי מנות, כל הרשימות והציוד נמצא בתוך המבנה. זה יחס מזלזל של העירייה למתנדבים. המבנה הזה מושכר על ידי משרד הביטחון והם משלמים ארנונה ושכר דירה נכון לשלב זה. הייתה פגישה וראש העיר בא וטורף את הקלפים, מביא מסגרים, מרתך ונועל את המקום".

מהאגודה למען החייל נמסר: "מנהל מרחב הצפון באגודה למען החייל, אל"מ (במיל') יוסי בנין, מטפל בנושא באופן אישי מול עיריית נהריה, והצדדים נמצאים במגעים מתקדמים. אנו מקווים כי הטיפול בנושא יסתיים לשביעות רצון שני הצדדים ללא צורך בנקיטת הליכים משפטיים".

ממשרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון שכר את המבנה בו פעל קצין העיר נהריה מהאגודה למען החייל בהסכם שכירות אשר עתיד לפוג בתאריך 30.7.16. מכיוון שקצין העיר נהריה סיים פעילותו במקום, המשרד נמצא בתהליך החזרת הנכס לאגודה. הציוד אשר עדיין נותר בבניין יפונה בתאום עם נציגי האגודה".

מעיריית נהריה נמסר: "המבנה והנכס שייכים לעיריית נהריה ומאחר ופונתה מפקדת קצין העיר ששכנה במקום על ידי צה"ל, צריך המבנה לשוב לחזקתה של העירייה. עניין הפינוי מתואם בין מנכ"ל העירייה ליוסי בנין, הנציג של הוועד למען החייל בצפון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות