fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסתיימו עבודות השדרוג של תחנת הרכבת ההסטורית בקרית מוצקין

תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל
תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל חנכה את תחנת קרית מוצקין המשודרגת, לאחר חודשים של שיפוצים, לאחר שהסתיים פרויקט שדרוג בעלות של כארבעים מיליון שקלים.

כחלק מהפרויקט שבוצע תוך שיתוף פעולה של אגפי הלוגיסטיקה והתכנון של רכבת ישראל, הוקמו אולמות נוסעים חדשים, לכניסה ויציאה, נוספה קופה מאוישת חדשה ונגישה לחלוטין, נבנו סככות קירוי ברציפים לנוחות הנוסעים, וכן נפתחה חנות נוחות חדשה, ותאי שירותים חדשים, לרווחת הנוסעים. במסגרת השדרוג, הועתק מבנה התחנה ההיסטורי לצורך שימורו.

תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל
תחנת הרכבת קרית מוצקין. צילום: דוברות רכבת ישראל

תחנת קריית מוצקין נחנכה לראשונה בשנת 1935 כנקודת עצירה בקו הרכבת המנדטורית בין חיפה לעכו. בשנת 1937, עם הקמת מחנות הצבא הבריטי באיזור, הוגדרה התחנה באופן רשמי והוקם מבנה התחנה ההיסטורי. בשנים אלו התחנה היתה חלק מקו ביירות-טריפולי-חיפה. בתחילת שנות ה-90 של המאה העשרים, הוקמה תחנת קריית מוצקין החדשה, לצד מבנה התחנה ההיסטורי. המבנה ההיסטורי הורכב משני מפלסים: תא לקופאי ותא לאיתות. תא הקופאי ייהפך למשרד, ותא מתקני האיתות ייהפך לחלל מוזיאלי קטן שיציג את ההיסטוריה של התחנה.

ביום חמישי שעבר ביצעה רכבת ישראל פעילות "חיוך על הדרך" לחניכת התחנה, במסגרתה חילקו דיילים של הרכבת שוקולדים לעוברים ושבים באולם החדש, וביצעו פעילות הסברתית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות