fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הספק הסביר

פרשת זדורוב אינה מניחה לציבור הישראלי. הסדרה "צל של אמת" מוליכה את כולנו, הצופים, אל עבר התהיות והספק
תאיר ראדה ז"ל (צילום: אלבום משפחה)
תאיר ראדה ז"ל (צילום: אלבום משפחה)

מהות הצדק היא הספק הסביר, הצורך למצוא ראיות מפלילות ולא לכנס את כל הכוח של התביעה כדי לייצר אג'נדה של אשמה. פרשת זדורוב אינה מניחה לציבור הישראלי. הסדרה "צל של אמת" מוליכה את כולנו, הצופים, אל עבר התהיות והספק.

עכשיו מעלה ח"כ עו"ד רויטל סווייד הצעת חוק שמבקשת לקבוע כי לא יואשם אדם בעבירה שדינה מאסר עולם, אלא רק ברוב של שלושה שופטים. ואם שופט אחד יהיה בדעת מיעוט, הנאשם יזוכה מחמת הספק הסביר. כמובן שזה יעלה את משקלו של כל שופט, אבל זה יותר צודק, כי אם האיש אשם ויש ראיות להרשעה, הרי שהרוב יהיה ברור, ואם לאו, אם קיים הספק, האיש יזוכה בדעת מיעוט. למעשה הרכב השופטים יהיה מעין חבר מושבעים החייב בהרשעה פה אחד, כשמדובר באנשי מקצוע הדנים אדם בפשע שדינו מאסר עולם.

הלחץ לסגור תיק עשה את שלו. תאיר ראדה (צילום: אלבום משפחה)
לא הכל נחקר. תאיר ראדה (צילום: אלבום משפחה)

יש לגישה שכזו, שפועלת לטובת ההגנה, אמירה ברורה שרק ראיות מוצקות יכריעו את הכף ולא אינטרפרטציה שיפוטית והודאה של הנאשם, שעליה לא ניתן לסמוך אם הופעל עליו לחץ גורף.

לגבי רומן זדורוב, נדמה לי שהסדרה "צל של אמת" הוכיחה שלא הכל נחקר ושאם אין לבית המשפט או לכל אדם ידיעה נחרצת לגבי זכאי או אשם, האיש הוא מקרה קלאסי של ספק סביר, אפילו אם כחוט השערה, כדברי כבוד השופט דנציגר שהיה בדעת מיעוט בבית המשפט העליון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות