fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנשיא ריבלין נרתם למאבק נגד הקמת מפעל להתפלת מי ים במועצת מטה אשר

נשיא המדינה, ראובן ריבלין פנה לשר הבריאות שיבחן חלופות נוספות לאפשר שאיבת מים למתקן ההתפלה בגליל המערבי
הנשיא ריבלין, נציגי מטה אשר וראש המועצה יורם ישראלי (צילום: דוברות בית הנשיא)
הנשיא ריבלין, נציגי מטה אשר וראש המועצה יורם ישראלי (צילום: דוברות בית הנשיא)

 

נציגי מטה המאבק נגד הקמת מפעל התפלה בגליל המערבי נפגשו לאחרונה עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בלשכתו והציגו לו את התנגדותם למיקום המפעל סמוך לבתי תושבים. ריבלין האזין בקשב ובעקבות השיחה פנה לשר הבריאות, יעקב ליצמן שיבחן את החלופות המוצעות על ידי מטה המאבק ומועצה אזורית מטה אשר למיקום מפעל ההתפלה בתחום המועצה או דרומית לחיפה כי שמציעים מומחים בתחום.

בפגישה השתתפו נציגי מטה המאבק, מיכל צוריאל מנס עמים ועו"ד תומר מירז לצד ראש המועצה, יורם ישראלי ועוזרו איתי דוידי. ישראלי: "הנשיא ביקש לשמוע ולהבין את מהות הבעיה סביב הקמת מפעל ההתפלה בחלופה המוצעת כרגע שהיא סמוכה לישובים רגבה, נס עמים ולוחמי הגטאות. לשמחתי, הנשיא פנה כבר במעמד הפגישה איתנו לשר הבריאות וביקש ממנו שיתערב באופן אישי ויוודא שבדיקת החלופות נעשית באופן מעמיק ומקצועי. הזמנו את הנשיא לביקור במועצה ואנו מקווים שבקרוב נראה לו מקרוב את השטח המיועד".

הנשיא ריבלין, נציגי מטה אשר וראש המועצה יורם ישראלי (צילום: דוברות בית הנשיא)
הנשיא ריבלין, נציגי מטה אשר וראש המועצה יורם ישראלי (צילום: דוברות בית הנשיא)

צוריאל, תושבת נס עמים שבנתה את ביתה בישוב החדש רק לפני כשנה הוסיפה כי: "המדינה שלנו יכולה עכשיו לעצור רגע לפני שהיא מחוללת את המחדל הזה בלב אזור מגורים. ביד אחת המדינה מאשרת הקמה של ישוב חדש שרק לאחרונה נכנסו כ-100 משפחות חדשות לגור בו, היא רוצה לעודד אנשים לגור בגליל, אבל ביד השנייה שלה היא הורסת את המקום הזה. לא יכול להיות שאנחנו נגור מטרים ממתקן אדיר ומפלצתי שיעשה לנו רעש, שאולי עומד בתקנים, אבל יהפוך את החיים שלנו לסיוט. זה עוד לפני שדיברנו על זיהום ועל צריכת האנרגיה המטורפת שהדבר הזה מצריך. יש בתחום המועצה שטחים שכבר היום מוגדרים כשטחי תעשייה – אנחנו לא מבינים למה לא לבדוק אותם במקום לבוא עם כל מיני טענות שהמים מזוהמים. בכל העולם מתפילים מים בנמלים, מה רק בישראל זה מסוכן?".

בימים אלו רשות המים עמלה על תסקיר סביבתי שיוגש למועצה הארצית לתכנון ובנייה לקראת דיון שאמור לעסוק בנושא. רשות המים מבקשת להקים מפעל התפלה בן 200 מלמ"ק בלב השטחים החקלאיים של הגליל המערבי. לטענת מטה המאבק, הנסמכים גם על חוות דעת מקצועיות של מומחים בעלי שם עולמי, מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית. יש להקים את המפעל באזור תעשייה קיים ובקרבת המקום בו נדרשים המים ולא להקים אזור תעשייה חדש ומזהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות