fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנוער הפעיל

 

הצעירים של היום אולי מכונים דור המסכים, אבל נראה שהנוער החדרתי פעיל יותר מעבר לבדיקת האפליקציות החדשות או צ'יטוט בווטסאפ. החופש הגדול עוד רגע כבר מאחורינו וסיום הקיץ הינו הזדמנות מצוינת לסקור את פעילויות תנועות וגופי הנוער בחדרה בחודשים החמים וגם לראות מה מצפה לנו בשנה הקרובה.

 

פעילות תנועות הנוער בחדרה מרוכזות על ידי עמותת פנאי העיר של עיריית חדרה בשיתוף פעולה עם אגף החינוך העירוני ובתי הספר.

 

לאחרונה הינחה ראש העיר צביקה גנדלמן את מנהלי בתי הספר לאפשר לילדים ולנוער לקחת חלק בפעילותן של תנועות הנוער הפועלות בעיר. "תנועות הנוער השונות הינן חלק מהפעילות החינוכית המתבצעת בחדרה עבור כ-1900 חניכים", אמר גנדלמן, "אני פועל לחזק ולהעצים את תנועות הנוער בעיר ובקרוב אף נצא לקמפיין בנושא. במקביל הוריתי לאגף החינוך לחשוף כמה שיותר את תנועות הנוער השונות. על פי הנחייתי למערכת החינוך, בעיר חדרה יסיימו ללמוד בימי שלישי בשעה 14:00 ולא יתקיימו בחינות בימי רביעי, על מנת שלא למנוע מבני הנוער להגיע לפעילות בתנועה".

 

אז איך עבר הקיץ? חניכי תנועת הנוער "מכבי הצעיר" בעיר סיימו קורס מדריכים באנדרטת הנח"ל בתנאי יער במשך 15 ימים והסתיים בטקס שבו קיבלו המדריכים החדשים את עניבת בוגר הסניף.

הקורס מתקיים מדי שנה, מיועד לבוגרי כיתות ח' ומתמקד במתן הכשרה מקצועית לתפקידי הדרכה והחינוך הערכי בתנועה, מחנאות ותנאי שטח, חיזוק והעמקת הקשר בין החניכים ועוד.

הסניף החדרתי של מכבי הצעיר מונה כ-260 חניכים, רובם תלמידים מבתי הספר צפרירים, אילן רמון, הדמוקרטי בברנדס, הרב תחומי למדעים ואמנויות, תיכון חדרה ותיכון בית אליעזר.

 

גליה לבן אבוהב רכזת תנועות הנוער ומעורבות חברתית קהילתית ציינה כי בעיר ישנם שלושה שבטים של הצופים: שבט אילן  בבית אליעזר, שבט "בני היער"  במרכז העיר ושבט "צוקים" בגבעת אולגה. הרבה ילדים מחכים לחופש הגדול בשביל לנסוע למחנה הקיץ של הצופים”, אמרה, “כולם יודעים שהאקשן האמיתי מתרחש לא בים, אלא  אי שם ביער בצפון בין העצים, החבלים והסנדות. הקיץ נסענו לבקר את השבטים במחנה הקיץ ביער לימונים שבצפת". בשנה הבאה יצאו הבוגרים של השבטים לש"ש ומכינות קדם צבאיות.

 

את הקיץ פתחו  בני עקיבא חדרה ביציאה משותפת של חמשת סניפי התנועה בעיר ללונה-פארק תל  אביב, בהשתתפות מאות חניכים. בהמשך התקיים טיול לפארק חפציבה.

 

מרכז  בני עקיבא חדרה מרכז אירח בחודש יולי 25 חניכים מעמותת קו לחיים שהגיעו עם החונכים שלהם. החניכים הגיעו ביום שישי להפנינג מהנה, בערב  התקיימה סעודת שבת משותפת.

החניכים המתארחים ישנו ואכלו בסעודת שבת בבוקר אצל משפחות בני הסניף ובצהריים הופעלו משחקיה ופעילויות ע"י חניכי הסניף.פעילות השבת הייתה מבוססת על תרומות בלבד שחניכי הסניף התרימו מאנשים בחדרה ובנתניה

 

תנועת כנפיים של קרמבו קיימה בחודש  יולי סמינר חונכים סניפי מגבש. החונכים הגיעו לסניף כבר מהבוקר מוכנים ליום מהנה של משחקים, פעילויות גיבוש וגם פרידה.

בנוסף התקיים טקס סיום שנה עבור החונכים שכלל חלוקת תהודות הוקרה ומזכרות מהשנה החולפת, נאומים של מרכזת הסניף, נציגה מקבוצת החונכים צעירים ונציגה מהחונכים שכולם דיברו על הפעילויות, על הסניף בכלל ועל ה'קסם הקרמבוא'י.
הקיץ  הוא זמן השיא של המד"צים בעיר שיצאו לסמינרים בתחום ההדרכה. בנוסף לערבי גיבוש, סדנאות ופעילויות שנתיות, מספר שיא של 64 חבר'ה משכבה ט' ומכל השכונות בעיר יצאו לסמינר, אחריהם יצאו גם בוגרי כיתות ח'. "מדצים פעילים במרכזי הפנאי שלנו, מרכזים בשכונות, מנחים קבוצות חברתיות בהתנדבות, תמיד מהווים קבוצת הנהגה שכונתית  ואנחנו מכשירים את המדריכים של הדור הבא

בשנה הקרובה מזמינים את כולם להצטרף ולקחת חלק בפעילות", הוסיפה לבן אבוהב.

 

מרכז הנוער העירוני קיים פעילויות רבות במשך כל הקיץ כולל הקרנות סרטים וסדנאות מיוחדות, רובן ללא תשלום. יו"ר מועצת הנוער העירונית שחף פורטנוי בת ה-16  מספרת על פעילות המועצה שכללה את יריד הנוער שהתקיים בסוף יוני ובמסגרתו נהנו בני הנוער בעיר מהופעתם של ליאור קקון, קטריס ודורון ביטון. בנוסף היו שם דוכני יופי וקעקועים, עמדות זכויות עבודה וחולקו כרטיסי הטבות לבני הנוער. ביום שני הקרוב ה -28 לאוגסט יתקיים אירוע סיום הקיץ שיכלול את די ג'יי סקאזי ודי ג'י עמית מאיר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות