fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשטרה ממליצה להעמיד את גנדלמן לדין: פעל לקידום אינטרסים של סמי לוי

צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

משטרת ישראל הודיעה היום (ג') כי ביססה תשתית ראייתית לכאורה נגד ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן ונגד הקבלן סמי לוי, וזאת בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

ראשיתה של החקירה, כך לפי המשטרה, בחשד לפיו צביקה גנדלמן, בהיותו מועמד לראשות העיר, פעל לקידום אינטרסים של הקבלן סמי לוי בתמורה לתמיכתו האלקטורלית במועמדותו לראשות העיר. קרבה פסולה זו לא דווחה על ידי הצדדים לגורמים הרלוונטיים בעירייה וזאת חרף היותם של החשודים בניגוד עניינים. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והתמקדה בתופעת השחיתות הציבורית.

עו"ד ליאור אפשטיין, עורך דינו של גנדלמן, מסר בתגובה: "משמצאה המשטרה שלא היה מקום כלל לחשוד בצביקה גנדלמן בעבירות של שוחד או של טוהר המידות, ברור לכולנו ששאלות של הפרת אמונים הן שאלות משפטיות וממצאי המשטרה, חשובים ככל שיהיו, אינם סוף פסוק".

עו"ד מירון רוזנטל המייצג את סמי לוי מסר: "כפי שטענתי בתחילת הפרשיה, אין ראיות שקושרות את מרשי לעבירות החמורות שתחילה טענה המשטרה, קרי שוחד והלבנת הון. מהפרטים שנמסרו לי באופן אישי מבכיר ביח"א עולה כי החשד היחידי שנותר הינו הפרת אמונים מצד מרשי וזו ההמלצה של היחידה החוקרת. אני בטוח שהפרקליטות לא תגיש כתב אישום נגדו".

גנדלמן נעצר בתחילת חודש יוני בחשד לביצוע עבירות שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים. הוא שוחרר כעבור שבוע בתנאים מגבילים ולאחר מערכת בחירות סוערת ורוויית השמצות וביקורת, נבחר לקדנציה שנייה ברציפות כראש עיריית חדרה. לצד גנדלמן נעצרו נהגו ועוזרו בבר אפללו, ראש לשכתו אורלי בבר וסמי לוי. יצוין כי בחקירתו גנדלמן הכחיש את החשדות נגדו וכמוהו גם שאר המעורבים בתיק, מלבד לוי שבחר לשמור על זכות השתיקה.

גנדלמן הוא ראש העיר השלישי ברציפות של חדרה אשר נעצר לחקירה. חיים אביטן נחקר אף הוא בחשד לקבלת שוחד מקבלנים אך פרקליטות מחוז חיפה סגרה את התיק נגדו ביולי 2015. ישראל סדן, שכיהן כראש העיר לפני אביטן, ריצה עונש מאסר של 4.5 חודשי מאסר לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע אותו ב-2005 במתן שוחד.

סמי לוי צילום: שלומי גבאי
סמי לוי צילום: שלומי גבאי

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות