fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטוסים הקלים מהרצליה יועברו למתחם בית הספר הטכני

שתי תוכניות הופקדו להתנגדויות בוועדה המחוזית חיפה: פארק הנמל ובית הספר הטכני של חיל האוויר. בדיון התברר, כי חלק משטחי בית הספר הטכני שפונו מיועדים לשמש חנייה למטוסים הקלים שיפונו משדה התעופה בהרצליה
"פגיעה משמעותית בפארק הקישון". נחל הקישון (צילום: רשות נחל הקישון)
"פגיעה משמעותית בפארק הקישון". נחל הקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה בישיבתה האחרונה להפקיד להתנגדויות את תוכנית פארק הנמל ותוכנית בח"א 21 (בית הספר הטכני – ה"מ).

בישיבה נידונו השטחים שחברת נמלי ישראל (חנ"י – ה"מ) הפקיעה מפארק הקישון לטובת עורף הנמל, כדי לבנות בהם מחסנים בגובה 35 מטרים. בישיבה עלתה השאלה לאיזו מטרה מייעדת חנ"י את השטחים שמתפנים בעקבות פינוי בית הספר הטכני של חיל האוויר.

חבר מועצת העיר חיפה, מוטי בליצבלאו (הירוקים): "התברר לנו שלאחר דיון קודם, חנ"י תיקנה במעט את תוכנית הפארק, כך שאפשר יהיה להרחיב את המעגנה לכיוון מזרח. בנוסף, בגדה הדרומית של נחל הקישון יש רצועה קטנה של מה שהיה פעם מסלול הנחל, לפני שהבריטים הסיטו אותו. מדובר ביחידה ביולוגית נדירה, יש שם המון צמחים שצומחים רק שם. ליד הרצועה הזו סללו משטח למכולות והייתה דרישה להרחיק את הגדר עוד 25 מטרים מהגדה".

במהלך הדיון התעורר ויכוח על שדה התעופה. נזכיר, כי ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם הודיעה בישיבת המועצה הראשונה שלה, כי היא מתכוונת לפעול להארכת המסלול ל-1800 מטרים. בדיון הוועדה הודיעה נציגת רשות שדות התעופה, כי רשות התעופה מוכנה להאריך את המסלול ל-1700 מטרים בלבד. הסיבה נעוצה כנראה בעובדה שבמרחק גדול יותר ייאלצו לסלול את המשכו בתוך הים.

במהלך דבריה של נציגת רשות שדות התעופה התברר עוד, כי בחלק משטחי הטכני המפונים מתכוננים לבנות מתחם שיהווה תחליף לשדה התעופה של המטוסים הקלים בהרצליה, עד שיבנו את המתחם החדש.

בתום הדיון ולמרות הוויכוחים, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד את שתי התוכניות להתנגדויות.

"אחרי שתי ישיבות של הוועדה המחוזית על תוכניות אלו, מתברר כי הן מלאות חורים ונראה שהן לא בשלות להפקדה", אמר בליצבלאו לאחר הדיון, "אף על פי שחנ"י הציגה שינויים בתוכנית פארק הנמל, בשל רוח הדברים בדיון הראשון, עדיין לא ברור האם תורחב המעגנה של המרינה מזרחה, האם יונמכו גובה המחסנים שביקשה חנ"י לבנות מ-35 מטרים ובמרחק קצר מפארק הקישון עצמו, והאם יעבירו את הטרמינל של שדה התעופה לקרבת לב המפרץ והוא ישולב במערכת הרכבת והתחבורה הציבורית המעורבת. אין בתוכניות סקרי השפעה על הסביבה. התברר, כי חנ"י ורשות מינהל מקרקעי ישראל מתנגדים להחלפת שטחים לצורכי עורף הנמל בעומק הארץ ולא ליד החופים והנחל. בקיצור הוועדה המחוזית ממשיכה לאשר את תוכניות הנמל ללא התחשבות בצורכי העיר חיפה. יש כאן פגיעה משמעותית בפארק הקישון וכן השארת פתח להרחבת שדה התעופה, בשעה שיש תוכנית להעביר, באופן זמני שיכול לקחת גם שנים ארוכות, את שדה הרצליה למטוסים קלים למתחם השדה בחיפה. בנוסף, שמענו מנציגת רשות שדות התעופה שיש כוונה לאשר את הארכת המסלול הקיים עד ל-1700 מטרים, מה שכמובן יפגע בתושבי הקריות בגין העלאת נפח הטיסות באזור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות