fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המורים החדשים, האולימפיאדה והפסטיבום  

גאיה מקווה שהבנים לא יתפסו כל הזמן את מגרש הכדורגל, נעמה חוששת שתצטרך להרצות באנגלית ושחף דואג שהממשלה תקצץ בתקציבי החינוך וייאלצו לפטר מורים. לרגל פתיחת שנת הלימודים כינסנו פרלמנט ילדים. קבלו את הדור הבא
GE DIGITAL CAMERA

פחות משבוע לפני תחילת שנת הלימודים, בסוף השבוע האחרון ובשיא ההכנות האחרונות לקראת החזרה לשגרה שההורים כל כך מחכים לה, כינסנו ביחד קבוצת ילדים מפרדס חנה לדבר על השנה החדשה שבפתח.

נוכחים: התאומות זואי וגאיה ברנר, בנות 10 וחצי, עולות לכיתה ה' בבית הספר אלונים בפרדס חנה, נעמה ויתקון, בת 10 וחצי, עולה גם היא לכיתה ה' באלונים; אחותה, מעיין, בת 8, עולה לכיתה ג' באותו בית ספר, ומרום סלע בן ה-8 וחצי, העולה לכיתה ג' בבית ספר ממלכתי כרכור. בהמשך הצטרף לשיחה שחף, אחיהן הגדול של זואי וגאיה, עולה לכיתה ח' ועובר השנה מהתיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה-כרכור לתיכון מבואות עירון בקיבוץ עין שמר הסמוך. הילדים מסכמים את החופש העומד להסתיים ומספרים על שנת הלימודים הנפתחת.

מה היה הכי כיף בחופש?

זואי: "הכי כיף היה לישון בחוף הבונים ולראות את מצפה הכוכבים".

נעמה ומעיין מספרות שהיו בטיול בהולנד לרגל יום הולדתה של אחותן בת ה-12. "אחותנו היא אוטיסטית ויש לה כיסא גלגלים, שלקחנו אותו איתנו לטיול בחו"ל", מספרת נעמה. "היא הילדה הכי מתוקה בעולם. היינו שם גם בפארק שעשועים". גם זואי וגאיה היו בחו"ל: "היינו בכרתים, לכבוד יום ההולדת 70 של סבתא".

גם בארץ יש מה לעשות בחופש. גאיה מספרת: "הלכתי עם חברה לפארק המדע 'מדעטק', והיה שם ממש כיף".

מרום: "הייתי בפארק הלגו, והיה שם משעמם בטירוף".

עבור גאיה וזואי מסתיים החופש הגדול בחוויה מרגשת במיוחד, היישר מן הטבע. גאיה: "אני חולת סוסים, ואתמול בלילה ראיתי המלטה של סוסה אצל חברים. ראיתי את הסייחה קמה ועומדת בפעם הראשונה. לפני זה, הכנו עוגה".

מעיין מזדהה עם התחושות לגבי סוסים: "סוסים זאת החיה הכי אהובה עלי".

 

צפיתם בשידורי האולימפיאדה בחופש?

שחף: "כן, ראיתי המון".

נעמה: "ראיתי בשידור חי את ירדן ג'רבי ואת אורי ששון זוכים במדליות".

אתם כבר מתכוננים ללימודים?

גאיה: "התחלנו כבר לקנות את הציוד לבית הספר, אבל עוד לא קיבלנו רשימת ספרים".

"יש לנו דברים מגניבים. מימין: שחף ברנר, גאיה ברנר, נעמה ויתקון, זואי ברנר, מעיין ויתקון ומרום סלע צילומים: נירית שפאץ
"יש לנו דברים מגניבים. מימין: שחף ברנר, גאיה ברנר, נעמה ויתקון, זואי ברנר, מעיין ויתקון ומרום סלע צילומים: נירית שפאץ

שחף: "עד עכשיו קניתי רק קלמר. אנחנו לא קונים את הדברים במרוכז, אלא לחוד: יומן בחנות אחת, קלמר בחנות אחרת וכו'".

נעמה: "בכל שנתיים קונים ילקוט חדש. השנה הילקוט שלי במצב טוב ולא קניתי חדש. במקום זה, קניתי קלמר שווה".

גאיה: "לא כל שנה צריך לקנות הכל חדש. אם הדברים במצב טוב אפשר להמשיך להשתמש בהם".

צפויים שינויים בשגרת הלימודים שלכם?

מסתבר שכן, ולא מעט. שחף, שעובר בית ספר, מספר שהוא מצטרף לחוג הכדורעף, "חוג חזק במבואות עירון". בעוד שנעמה וגאיה ממשיכות עם המחנכת רויטל, אצל זואי מתחלף מורה: "היה לי מורה מאוד נחמד, היה כיף איתו, אבל הוא עזב, ועכשיו נהיה עם מורה חדשה". גם מעיין תתחיל ללמוד עם מחנך חדש, אותו היא מכירה: "עשו מיקס בכיתות אצלנו, ואני אלמד עם עומר, מורה נהדר". גם אצל מרום מתחלפת המחנכת, והוא מספר: "אני יודע כבר את שמה של המורה החדשה שלי, קרן, אבל אני עוד לא מכיר אותה". בבית הספר אלונים עוזבת המנהלת הוותיקה, חגית, והילדות לא יודעות מי ינהל את בית הספר במקומה.

מה התקוות שלכם השנה, וממה אתם חוששים?

שחף: "אני מקווה שבממשלה לא יקזזו תקציבי חינוך, שלא יפטרו אלפי מורים כפי שתכננו, ושלא יבטלו טיולים".

גאיה: "בבית הספר שלנו הגינה תפוסה בהפסקות על ידי בנים שמשחקים כדורגל, לבנות אין מקום לשחק והן יושבות בכיתה בהפסקות".

נעמה: "נכון, ברור תמיד שהבנים בכדורגל והבנות בכיתה. יש ניסיון לחלק את הימים לימים לבנים וימים לבנות, אבל הבנים משתלטים. אני מקווה שזה ישתנה. חוץ מזה, עכשיו בכיתה ה' אני אצטרך להרצות באנגלית, ואני חוששת מזה".

שחף: "אל תחששי, כולם טועים".

גאיה: "בבית הספר שלנו, יש ילדים שחוששים שהמנהל/ת החדש/ה ישנה דברים. יש לנו דברים מגניבים, כמו שיעורי שב"ח ותחרות כשרונות לפי הצבעה, בשם 'פסטיבום'. אני במקהלת בית הספר, ואנחנו הולכים לכנסים. זה כיף, ואני מקווה שלא יבטלו את הכנסים האלה".  

לסיום, הפרלמנט יושב על לימונדה ועל עוגת השוקולד שגאיה וזואי הכינו וכולם מכריזים: טעיםםםם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות