fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועצה תתנגד להמשך תכנית עדן אין במתכונתה הנוכחית

החלטה גורלית. חברי מועצה צופים בתכנית עדן אין הנפרשת בפניהם על הקיר בישיבה השבוע. צילום: נירית שפאץ
החלטה גורלית. חברי מועצה צופים בתכנית עדן אין הנפרשת בפניהם על הקיר בישיבה השבוע. צילום: נירית שפאץ

השבוע הובאה תכנית "עדן אין" להכרעת מליאת מועצת זכרון יעקב. למרות שהתכנית מתקדמת כבר שנים ולמרות היותה שנויה במחלוקת, זו הפעם הראשונה שהובאה להכרעת המליאה. לעיני קהל צפוף, שהאזין בדריכות לדיון, הכריעה המועצה כי לא תקדם את התכנית במתכונתה הנוכחית.

ראש המועצה, זיו דשא, הודיע כי ערך שתי ישיבות בשבוע שעבר, עם יזמי התכנית ועם בעלי המלון. התכנית  לדיור בר השגה נמצאת כעת בשלב ההתנגדויות אצל חוקר מטעם הוועדה המחוזית. הוגשו התנגדויות על ידי חמישה גורמים שונים. המועצה קידמה את התכנית, אך היא לא אושרה במליאה. התכנית מאפשרת ליזמים להפוך את ייעוד השטח, ושטחים נוספים, לייעוד למגורים.

במלון יש כ-90 חדרים בתפוסה של 70%. מכיוון שהתכנית כוללת בתחומה שטח ציבורי פתוח, המועצה הצטרפה כיזמת ציבורית, ועליה לפתח באופן אינטנסיבי את שטחי הציבור.

בחודש יולי פנתה הוועדה לתכנון ובנייה למועצה לשקול שוב את עמדתה כיזמת הציבורית, ולהשיב בתוך 30 יום. דשא הפנה את השאלה למליאת המועצה, וחברי המליאה היו צריכים להכריע בדיון מיידי החלטה משמעותית: האם להמשיך בתכנית כפי שהיא או לחזור ממנה, תוך כדי מודעות לכך שההחלטה הסופית היא של מוסדות התכנון.

צילה רשף וצחי ברוך טענו כי הנושא הובא לדיון באופן חפוז מדי. רשף: "מן הראוי שנושא בעל כובד משקל כזה יידון בישיבה שלא מן המניין, שכל כולה תוקדש לנושא הזה, וניתן לקיימה בתחילת השבוע הבא".

אולם הדיון התקיים והוכרע. עלו בו תחילה נימוקים בדבר משמעות אחריותה של המועצה והסיכונים המשוערים שבחזרה ממנה. מישה בלומנפלד הזהיר: "המועצה חתומה על הסכם עם היזם, כולל הערת אזהרה על הקרקע של היזם והיא עלולה להיתבע על מיליוני שקלים". לאחר מכן עלו טיעונים מעשיים הקשורים לתכנית. אריה פולק העיר כי גם לאחר ההנחה של 10% המוצעת לזוגות צעירים בפרויקט, מחיר הדירות יעלה על מיליון שקלים, ולא מדובר למעשה בדיור בר השגה עבורם.

החלטה גורלית. חברי מועצה צופים בתכנית עדן אין הנפרשת בפניהם על הקיר בישיבה השבוע. צילום: נירית שפאץ
החלטה גורלית. חברי מועצה צופים בתכנית עדן אין הנפרשת בפניהם על הקיר בישיבה השבוע. צילום: נירית שפאץ

ריביק שני חיזקה את דבריו כשציינה כי לפי התכנית, שמאי אמור להעריך את ערך הדירות לאחר הבנייה לפני מתן ההנחה ומחירן תלוי בהערכתו. צחי ברוך ציין כי ליזם יש זכות לבנות במקום בכל מקרה, וברור שיעשה זאת, ומתחם דירות 'מלונאיות' שהוא עשוי לבנות עלול להגיע למצב כמו של חוות הברון המוזנחת. "אנחנו כמועצה לא יודעים להתמודד עם מתחמים כאלה, של דירות 2.5 חדרים בלי תשתיות".

דשא ציין כי המלון כיום פעיל ובתפוסה גבוהה, והעלה את השאלה העקרונית מה נמצא בסדר עדיפויות גבוה יותר ביישוב, תיירות או מגורים.

בסופו של הדיון אישרה המליאה בהצבעה, ברוב של שבעה חברי מועצה נגד ארבעה, את הצעתו של דשא: המועצה המקומית מתנגדת להמשך התכנית במתכונת נוכחית, תגיש ערר למועצה הארצית ותבקש לבחון נושאים כמו שצ"פ ונושאים נוספים שעלו בדיון, ותגיש התייחסות לוועדה המקומית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות