fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלל יפה: סוללה הוצאה מקיבתו של פעוט

צילום הסוללה בקיבתו של הפעוט צילום דוברות הלל יפה

פעוט כבן שנה וחודשיים מחדרה הגיע למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שבלע סוללת משחק. הוא הגיע לחדר המיון, שם הוצאה הסוללה על ידי ד"ר אורלי אישך- אדיב, מנהלת השירות לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים. ד"ר אישך-אדיב: "חשוב להימנע ממתן משחקים לפעוטות המכילים חלקים שעשויים לסכנם".

הפעוט הגיע עם אמו לחדר מיון ילדים בסוף השבוע האחרון, לאחר שהאחרונה שמה לב כי חסרה סוללה בצעצוע בו שיחק. היא הניחה כי בלע אחת מ- 3 סוללות המורכבות במשחק ומיהרה עימו לחדר המיון. עם הגעתו הופנה מיד לביצוע צילום בטן בו נראתה הסוללה בתוך הקיבה באופן ברור.

ד"ר אורלי אישך- אדיב, מנהלת השירות לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים במרכז הרפואי הלל יפה, אשר טיפלה בפעוט, מציינת כי הפעוט הגיע ללא סימפטומים מיוחדים. "מניסיוננו, סוללה שנשארת בתוך הקיבה עוברת קורוזיה וגורמת נזק לרירית הקיבה ובהמשך עלולה גם להזיק ליתר האיברים", היא מסבירה, "ולכן על אף ההמלצות לחכות בין 24 ל- 48 שעות, הוחלט להוציא את הסוללה על מנת למנוע נזק עתידי גדול יותר. בבדיקה אכן נמצא כי נוצרה כבר דלקת בחלל הקיבה ובמוצא הקיבה. המצב היה יכול להיות מורכב יותר אם הסוללה הייתה נתקעת בוושט ויוצרת חור. מצב כזה עלול ליצור נזק ניכר לאיברים הסמוכים עם תחלואה קשה ומסכנת חיים.

 

צילום הסוללה בקיבתו של הפעוט צילום דוברות הלל יפה

גם התהליך של הוצאת הסוללה הינו תהליך פולשני הכרוך בסיכון, בפרט כשמדובר בפעוט קטן".

אי לכך, מבקשת ד"ר אישך- אדיב מההורים להמשיך ולפקוח עין. נותרו שבועיים לסיום החופשה הגדולה, הילדים עדיין בבית, וגם בבית ישנן סכנות לא מעטות ובלתי צפויות העלולות להסתיים בפציעה ויותר מכך. "אנו, כהורים, חייבים להשגיח ולהימנע ממתן משחקים המכילים חלקים זעירים העלולים להיבלע בשוגג".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות