fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו אליעזר כחלון מחדרה

אליעזר כחלון צילום באדיבות אמירה משה

הלך לעולמו הקבלן אליעזר כחלון, מי שגדל ונולד באולגה ונחשב לדמות ידועה ומכובדת בחדרה.

כחלון היה בן 63 במותו ונפטר ממחלת הסרטן , הותיר אחריו את אשתו רונית וארבעת ילדיהם. הלוויתו התקיימה ביום שלישי האחרון בבית העלמין שבקיסריה ומשפחתו יושבת שבעה בביתם שבקיסריה.

כחלון תרם המון לחב"ד, לילדים יתומים,לאנשים נזקקים, לא קרה שאדם ביקש סיוע ולא קיבל, תמיד התגייס למען אנשים במצוקה, באופיו המיוחד לא יכול היה לראות אנשים סובלים או עצובים. תמיד אהב שכולם יהיו שמחים, לא חשוב כמה עלה לו. העיקר שהאדם יצא שמח ומאושר", כך לדברי מי שניהלה את מרכז התרבות שני בעיר, אמירה משה, "בבית הספר מדעים ויהדות דאג לגייס את עצמו וחברים על מנת לממן ארוחות צהריים לתלמידים שאין להם. שכולם יקבלו צהריים. על ידי תשלום חודשי קבוע. תמיד גייס גם את החברים בעלי הממון מסביבו לתרומות. בבית שלו התארחו אנשים בודדים. כל אחד היה חבר שלו. ללא הבדל של דת, גזע ומין. תמיד התקבלו ברוחב לב. לארוחות שישי. לשבת. בית פתוח”.

אליעזר כחלון צילום באדיבות אמירה משה
אליעזר כחלון (צילום באדיבות אמירה משה)

משה הספידה את כחלון ברגש ואמרה: "אתה היחיד בעולם שהוכיח לכולם שהאדם זקוק לשתי תעודות בחייו, תעודת לידה ותעודת פטירה.
כבר בבית הספר היסודי יבנה, בו למדנו ביחד באותה כיתה, קיבלת את התארים: אדריכל, מהנדס, עורך דין, מגשר, רואה חשבון ומה לא, אדם חרוץ מאין כמוך, היית החכם באדם, שלמה המלך ממש.
"אולי עוד יכתבו עליך ספר, שאין ספק שיהפוך לרב מכר.
בכל יום מחדש עשית את הבלתי אפשרי, עם חזון ואמונה. כל אדם הפך להיות לחברך וכך הפלת חומות נצורות והגשמת חלומות, אפילו דמיוניים.
כשהיית עלם צעיר, חלמת להיות קבלן בניין גדול, אני בטוחה שאתה אפילו לא ידעת כמה גדול. אבל הלב והדם שזרם בנימך, נשארו של הילד מאולגה, הפשטות, הצחוקים, השטויות, הבילויים, שמחת החיים, כל אלו היו נטועים בשביל חייך, השביל שהוביל אותך אל עולם העסקים הרציני והתובעני, שבו היית תמיד שחקן ראשי.
הרצון שלך לטרוף את החיים, הובילו אותי לחשוב שאולי גם את סיום חייך הקצרים ידעת לנחש.
כי הרי אתה היחיד שראה כל דבר מאה צעדים קדימה, גם כשאף אחד לא האמין. ידעת להעניק בטחון למה שיקרה ולסחוף אחריך את הסובבים.
כמעט מעולם לא שגית וגם כששגית לא בכית. היית איש של כבוד עם חוסן נפשי, עם נתינה בסתר, עם אמונה אבסולוטית, בכל מהלך בחייך.
השלמות הייתה נר לרגליך, לא השלמת עם התלות, נלחמת כמו אריה, גם כשתשו כוחותיך, האמנת בכל הכח שתבריא והצלחת כהרגלך להדביק את כולנו שהכל יחזור ויהיה רגיל.
קשה לדבר עליך בלשון עבר, אתה מילאת תפקיד של אלוקים קטן בעולם הזה”.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות