fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכנסת תדון בעצירת תכנית הבניה בחוף אכזיב

פגישה באכזיב. גרמן והפעילים (צילום פרטי)
פגישה באכזיב. גרמן והפעילים (צילום פרטי)

ועדת הפנים והגנת הסביבה תדון ביום שלישי הבא בעצירת קידום תכנית הבניה בחוף אכזיב. הדיון יתקיים בעקבות בקשה לדיון מהיר שהגישו קבוצת חברי הכנסת: שרן השכל (הליכוד), תמר זנדברג (מרצ), יעל גרמן (יש עתיד), יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) ודב חנין (הרשימה המשותפת).

בבקשתם כתבו חברי הכנסת כי מדובר בתכנית שנויה במחלוקת ומיושנת שאושרה לפני 22 שנים. לטענתם, התכנית אושרה לאחרונה שוב בוועדה המחוזית ללא כל שינוי ותוך התעלמות מהשינויים שחלו במגמות התכנון בכל הנוגע לשמירת הסביבה החופית. חברי הכנסת מבקשים להבטיח ביטול קידום התכנית במתכונת הנוכחית והתאמתה לנורמות התכנוניות המקובלות כיום, תוך בחינת פיצוי הולם ליזמים באם זכויותיהן תפגענה מהשינויים הנדרשים.

תכנית הבניה בחוף אכזיב (ג/4870) אושרה בשנת 1994 וכוללת בניית 839 יח"ד למגורים כאשר 70 מתוכם צמודי קרקע, וכן 750 יחידות מלונאיות בשטח כולל של כ-300 דונם ובמרחק של
כ-100-150 מ' מקו המים. התכנית לא יצאה אל הפועל מאז ועד היום. בשנת 2010 רכשו את הקרקע יזמים (קבוצת "שחף נהריה") שהחלו לקדם את התכנית המאושרת, שנהנית מכך שחוק שמירת הסביבה החופית שחוקק בשנת 2004 לא חל עליה.

בשנה האחרונה מקדמות חברות הנדל"ן "צמח-המרמן", "אלקטרה מגורים" ו"סלע בינוי" את בניית השכונה ושיווק הדירות, אך נכון להיום עדיין אין לפרויקט היתר בניה.

פגישה באכזיב. גרמן והפעילים  (צילום פרטי)
פגישה באכזיב. גרמן והפעילים (צילום פרטי)

 

מפעל חוגלה, השוכן בסמוך, יחד עם עמותת "אדם טבע ודין" עתרו נגד קידומה של התכנית. באפריל 2014 קבע השופט סוקול (ביהמ"ש המחוזי חיפה) כי יש לקיים דיון חוזר בנחיצות התכנית והסמיך את הוועדה המחוזית לערוך בה שינויים, על אף שמדובר בתכנית מאושרת. הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה דנה בתכנית במרץ 2015 ואישרה את קידומה שוב, ברוב דחוק של 5 תומכים מול 4 מתנגדים. המשרד להגנת הסביבה, שצפוי להשתתף בדיון בכנסת, הביע בעבר את התנגדותו לבניה באכזיב והיה מבין ארבעת המתנגדים בוועדה המחוזית.

תום פישר, פעיל במאבק להצלת חוף אכזיב: "אנחנו שמחים שהמאבק הזוכה לתמיכה עצומה מכל הארץ מגיע לשולחנה של הכנסת. חופי הים של ישראל, ובמיוחד חוף אכזיב היפה, אינם הפקר לטובת כרישי נדל"ן. לצערנו נראה כי וועדות התכנון מחבקות את היזמים ומשאירות את הציבור מאחור. אנחנו מקווים שוועדת הפנים והגנת הסביבה תפעל לעצירת התכנית ההרסנית באכזיב ותציל את החוף. זה הזמן של חברי הכנסת לפעול ולא רק לתמוך".

טרם התקבלה תגובת חברת צמח המרמן.

ח"כ גרמן: מצוקה תחבורתית קשה בנהריה

חברת הכנסת  גרמן  הגיעה השבוע לביקור נהריה שבמהלכו נפגשה עם עשרות תושבים. את הביקור פתחה חברת הכנסת גרמן ב"מרכז הרפואי לגליל", והתקבלה על ידי מנכ״ל בית החולים ד״ר מסעד ברהום. לאחר מכן נפגשה עם נציגי מטה יש עתיד בנהריה, ביניהם חבר המועצה אור כהן שהעלו את בעיית התחבורה והכבישים המובילים לנהריה וממנה, ובייחוד כביש 89. בהמשך ביקרה גרמן בקיבוץ רגבה, שוחחה עם מובילי המחאה נגד הקמת מתקן ההתפלה שצפוי להיות מוקם בקיבוץ, הקשיבה לטענותיהם וניסתה להבין מדוע רשויות התכנון החליטו להקים מתקן התפלה המתפרס על 200 דונם במרחק רב מהים ודווקא באזור חקלאי. גרמן הבטיחה לחברי מטה המאבק כי תלמד את הנושא על כל צדדיו.

גרמן המשיכה לחוף אכזיב, ופגשה את  פישר, רחל כרם ומרים פלג, הנאבקים נגד תוכניות הבנייה באזור. גרמן, שפעלה רבות בתור ראש עיריית הרצליה למניעת בנייה על החופים, הקשיבה להשתלשלות האירועים במקום, והתפעלה מהנוף ומערכי הטבע הנדירים באזור ועל החשיבות לשמר אותם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות