fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכלב הוכש על ידי נחש צפע וניצל

האצ' הבוקסר שהוכש על ידי נחש צפע, בשחב ההתאוששות במרפאה (צילום: ימית משקטו)
האצ' הבוקסר שהוכש על ידי נחש צפע, בשחב ההתאוששות במרפאה (צילום: ימית משקטו)

חום הקיץ מעיר משנתם את הנחשים שמגיחים בעונה זו כשהם רעבים ובלוטות הארס שלהם מלאות. הם מחפשים אוכל שמורכב בעיקר ממכרסמים כמו חולדות ועכברים ואלו נמצאים באזורים מיושבים בבני אדם שחלקם גם מחזיק בבעלי חיים כך שהמפגש בין הנחשים הרעבים לחיות המחמד של האדם הוא כמעט בלתי נמנע. הנחש הנפוץ והמסוכן ביותר באזורינו הוא נחש הצפע הארץ ישראלי שנמצא בעיקר באזורים מיושבים.

האצ' הבוקסר שהוכש על ידי נחש צפע, בשחב ההתאוששות במרפאה (צילום: ימית משקטו)
האצ' הבוקסר שהוכש על ידי נחש צפע, בשלב ההתאוששות במרפאה (צילום: ימית משקטו)

האצ', כלב בוקסר בן שנתיים מקרית אתא, חווה בשבוע שעבר על בשרו מפגש בלתי מתוכנן עם נחש צפע שהגיע לחצרו לחפש מזון בעת שבעליו של האצ' לא נמצאו בבית. שכן ששמע את הכלב צורח הספיק לראות את הנחש מסתלק מהמקום והבין שהכלב הוכש. הוא הזעיק את המשפחה והכלב הובהל למרפאה הווטרינרית ברחוב העצמאות שם פגש את ד"ר רותם גולדשטיין. "השכן זיהה את סוג הנחש שהכיש את הכלב והכלב הגיע אלינו עם פנים נפוחות בגודל של פי שלושה מהגודל הרגיל. במצב כזה הזרקנו ישר סטרואידים עם עירוי נוזלים והתחלנו לטפל בו".

הבעלים של האצ' הצליחו לאחר מאמצים רבים להשיג נסיוב נגד ארס הנחש וגם הוא הוזרק לכלב. "לקחנו את הכלב הביתה כדי להשגיח עליו ולהמשיך את הטיפול כי ההכשות האלה הן קשות ביותר ומחייבות השגחה צמודה". האצ' היה בהשגחה צמודה של צוות המרפאה במשך 72 שעות עד שיצא מכלל סכנה וחזר לבעליו.

"כלבים  ברמת סיכון מאוד גבוהה מבחינת הכשות נחש" אומר ד"ר גולדשטיין "במקרה של הכשה צריך להביא את הכלב במהירות במהירות לווטרינר, כי הזמן הוא גורם קריטי בטיפול. עם זאת הבעלים צריכים לשמור על קור רוח כי הכלב מרגיש את בעליו ואם הוא יכנס ללחץ אז גם לחץ הדם שלו יעלה והארס יתפשט מהר יותר".

כדי לצמצם את הגעת הנחשים לאזורים מיושבים יש לנכש את הצמחייה, לסגור ברזים דולפים ומכסי ביוב, להקפיד על מכלי אשפה סגורים ולהתיז מים בלחץ על מקומות מסתור אפשריים של נחשים כמו צמחיה סבוכה וכך להבריח אותם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות