fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היצור הקטן הזה שווה כל קילוגרם"

אמא שלה, כמו כל אמא, רצתה שתהיה עורכת דין או רופאה, אבל לה היו חלומות משלה. היא עזבה את הקריות לטובת תל אביב ופתחה בקריירה מצליחה של דוגמנות וטלוויזיה. היום, בחודש השישי להריונה, מתמקדת נטלי דדון בדבר אחד בלבד: להיות אמא לבנה הבכור
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

 

בחודש השישי להריונה, התייצבה לפני מספר שבועות נטלי דדון, לצילומים לקמפיין אופנת ההריון של המעצבת אבישג ארבל. הנערה הקרייתית, שהפכה לנערת זוהר והוכיחה לכולם שיש בה קצת יותר, מספרת על ההריון הלא צפוי והתחושות לקראת האימהות הקרבה, ואומרת שהיא לא פוסלת לחזור לגור בקריות.

דדון, 32, נולדה וגדלה בקרית ביאליק, בכורה בין שלוש בנות. כשהייתה בת 12 התגרשו הוריה. "הייתי ילדה ביישנית ומופנמת", היא מספרת, "תלמידה חרוצה, אבל האמת היא שהייתי ממש חסרת ביטחון. בעיקר שאפתי לרצות את ההורים, לזכות בגאווה שלהם, להיות הכי מוצלחת בהכל. אמא שלי תמיד רצתה שאהיה רופאה או עורכת דין ולשם כיוונתי, עד שהבנתי שהאושר טמון בלהגשים את עצמך ולא את האחרים".

נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

דדון מתייחסת ללימודי הוראת המתמטיקה במכללת אורנים, אותה נטשה לטובת קריירת הדוגמנות, לאחר שהשתתפה בתחרות מלכות היופי לשנת 2002.  "לתחרות מלכות היופי הגעתי בהמלצת אמי ואחות של אבא שלי. ללימודי המתמטיקה הגעתי כדי לקבל את האו קיי מהסביבה, בניסיון להיכנס לשגרה נורמטיבית, אבל בשנה השלישית ללימודים, עם האודישנים הגדולים, נשאבתי לעיר הגדולה והלכתי אחרי הלב והשאיפות שלי".

בזמן התחרות, תוך שהיא נפרדת מזוגיות של שלוש שנים, השאירה דדון את הקריות מאחור ועברה להתגורר בתל אביב. "אני חושבת שהקושי העיקרי שלי במעבר מהקריות לתל אביב היה לפרק את הזוגיות. מעבר לכך, לא יצרתי שורשים וחברויות שהקשו עליי, מעבר לכמה חברות בודדות שמלוות אותי עד היום ואני אותן".

נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

הדוגמניות והישרדות. היא הייתה בת 25 כשהגיעה לתל אביב והחלה לעבוד בחנות בגדים וכמאפרת כלות. רק שש שנים לאחר אותה תחרות מלכות היופי, בשנת 2008, נבחרה דדון להשתתף בתוכנית הריאליטי "הדוגמניות" וסיימה במקום הרביעי. "חוויית התוכנית 'דוגמניות' הייתה עבורי מלחיצה מצד אחד ומרגשת מצד שני. זו הייתה תחרותיות מלחיצה בסביבת בנות, מעין הקצנה של תחרות מלכות היופי. נכנסתי לתוכנית חסרת ביטחון וקיבלתי כלים להיכנס לעולם הדוגמנות והאופנה באופן אינטנסיבי, כך שמעז יצא מתוק".

לאחר "הדוגמניות" השתתפה דדון במספר פרסומות, כרקדנית ביקיני בתוכנית "הבכיפיות", השתתפה בתוכנית "לילה בכיף", הופיעה בשתי עונות של הסדרה "משתגידי" לצד אלין לוי, דניאלה וירצר ומיכל גבריאלוב, הנחתה את התוכנית "קומדי בר" והשתתפה עם אמה בסדרה "חלומות מפלסטיק". בהמשך אף הנחתה את טקס פרסי המוזיקה של האם טי וי לצידו של ג'ייסון דנינו הולט.

נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

"כל דבר היה נכון לתקופתו ודבר הוביל לאחר", היא אומרת בתגובה לשאלה, אם לתפקידים אלו כיוונה להגיע, "לאחרונה, יצא לי במסגרת ההכנות לפסח, לעבור על אלבומים, כתבות וראיונות ולראות בי את השינוי וההתבגרות. התהליך היה נכון לי אישית ורצוף בחוויות שלא הייתי מוותרת אף לא על אחת מהן".

על השאלה מה רצתה להיות יותר _ דוגמנית מצליחה או בעלת קריירה טלוויזיונית היא אומרת: "מדובר בתחום שבו אין באמת צורך להפריד בין שניהם או לבחור, האחד אינו מבטל את השני. אנחנו נמצאים בעולם הבידור ודבר מוביל לדבר, אפשר לגעת ולהתנסות ולהמשיך לעסוק בדברים אליהם התחברת הכי הרבה, בלי לוותר על אחד מהם".

בשנת 2012 הפציעה דדון על המסך בפריים טיים, כשלוהקה לעונת הווי איי פי של "הישרדות". הנשמות הטובות ריננו שדדון שובצה במשבצת של הלוהטת עם בגד הים הקטנטן, אבל דדון מינפה את התדמית לטובת ליין בגדי ים תחת עיצובה, שהוציאה בשיתוף עם המעצבת ג'ולי וינו בשנת 2013.

נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

"האהבה והחיבור לאופנה, לצד העובדה ששימשתי פרזנטורית למותגי בגדי ים במשך שנים, הפכו את התהליך למשהו מאוד טבעי עבורי", היא אומרת.

בראיון שנתנה בסמוך להשקת ליין בגדי הים אמרה דדון שמעולם לא למדה אופנה, אבל זה משהו שנולדים איתו. "תמיד הייתה לי נגיעה לציור ולשרטוט, אז לצייר את הדגמים היה מאוד קל לי".

שער פלייבוי. באותה תקופה נאותה דדון להיות הישראלית הראשונה שהצטלמה לשער גיליון הפלייבוי הישראלי הראשון. לדבריה, הצילומים עצמם, וגם התוצאה, לא היו כל כך נוראיים. "כמו כל דבר בחיים, גם הצילומים לפלייבוי היו חוויה שהוכתבה בתנאים שלי. זה היה יום צילום, שלא היה שונה משער שלי ל'בלייזר' או לקמפיין בגדי ים, גם מבחינת החשיפה בצילומים עצמם. הכותרת קצת הלחיצה כנראה את הסביבה, אבל אחרי שזה יצא, הבינו שהשד לא כזה נורא, אפילו אמא שלי נשמה לרווחה".

נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)
נטלי דדון לאבישג ארבל (צילום טינו ואקה)

למרות שכבר שנים היא לא מתגוררת בקריות, הפינה האהובה עליה, לחזור ולהירגע, היא בבית אמה. לא לוקח לה הרבה זמן לענות על התשובה הזו ולכן רק מתבקש לשאול _ האם היא חושבת שתחזור אי פעם לגור בקריות. "לעולם אני לא אומרת לא, על כלום. החיים הוכיחו לי שיש דברים שגדולים ממני בהרבה".

אולי, בדברים אלה, דדון מכוונת לעובדה שלפני כחצי שנה מצאה את עצמה בהריון ולא במסגרת זוגיות יציבה. מדורי הרכילות ניסו לתהות מיהו אבי התינוק, אך היא מצידה, שומרת על אנונימיות מוחלטת. בראיון שנתנה לאורית מרלין רוזנצוויג ולקרן נתנזון ויץ לפני כחודשיים בירחון "לאישה" סיפרה, שנולדה להיות אמא ולכן הבינה שלא תהיה הפלה, למרות שהאב לא מעוניין להיות בתמונה.

 

"ההריון מאוד שינה אותי. הוציא ממני אקסטרה חרדות, חשיבה אימהית עוד לפני שאפילו נולד.
נוספה לי רגישות שאני מקווה שתיעלם עם הלידה, כי אני חייבת לחזור להיות קולית, ובגדול"

 

הקמפיין אליו הצטלמה לאחרונה לבגדי ההריון של המעצבת אבישג ארבל, חשף דדון רכה יותר, מחוברת יותר לעצמה ולגוף שלה, ואם תסתכלו טוב, ניכר בה שהיא נינוחה, אולי באמת מצאה את ייעודה _ להיות אמא.

"ההריון מאוד שינה אותי. הוציא ממני אקסטרה חרדות, חשיבה אימהית עוד לפני שאפילו נולד. נוספה לי רגישות שאני מקווה שתיעלם עם הלידה, כי אני חייבת לחזור להיות קולית, ובגדול, שמישהו יחזיר לי את האופי שלי. הריון משנה בך בערך הכל, אבל נדמה לי כאילו נולדתי אמא וכל נקבובית בגוף שלי מחכה לו".

כדוגמנית המחוברת לגופה יותר מכל אישה ממוצעת, הציפייה היא שדדון תקבל קשה את השינויים שגופה עובר, אולם היא אומרת שלהפתעתה, קיבלה טוב את השינויים בגופה בעקבות ההריון. "מפתיע כמה קיבלתי את השינויים בגוף שלי באהבה, כמה דברים נכנסים לפרופורציות, כשאת מבינה שהיצור הקטן הזה שווה כל גרם או קילו שאת מעלה. אני מקווה שאהיה אמא טובה, על כל המשתמע מכך, מקווה שאהיה אמא מכילה וסבלנית ובעיקר אוהבת. אני מחכה בקוצר רוח לגלות".

הדירה הראשונה בקריות. דדון לא חושבת שהפרסום שינה אותה. "עם כל כמו הכבוד לפרסום, הסלבים האמיתיים בימינו הם אלה האנונימיים, זה יותר נדיר וסקסי לטעמי. בכל אופן, אני לא מרגישה שזה באמת נגע בי אי פעם, תמיד הייתי צינית וצחקתי על כך".

נשים, המחליטות להפוך להיות אימהות בגפן, על אף המקובל ולמרות מה שאומרת הסביבה, ראויות לכל הערצה. בעיני דדון, העצמאות היא חוסר התלות. "באופן אישי, עצמאות בשבילי, היא הדירה הראשונה שלי בקריות, כשהייתי בת 18, כשהייתי צריכה לצאת לעבוד כדי לדאוג לעצמי, אבל גם לחזור הביתה ולזרוק דברים איפה שבא לי. זה שהחלטתי על עצמי _ נותן לי תחושת עצמאות וכיף גדול".

כרגע אין לה תכנית חומש לשנים הקרובות, מעבר לקבלת בנה הבכור והפיכתה לאמא במשרה מלאה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת. "נכון להיום השאיפות והחלומות שלי לעתיד מתמקדות באימהות, אבל, אני מכירה את עצמי מספיק כדי לדעת שהפרויקט הגדול הבא לא יאחר לבוא, כמו שאמרתי כבר: עצמאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות