fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"היו לנו חוויות יפות כאן בשנתיים האחרונות ואנחנו רוצים להמשיך את זה"

קיץ דיי שקט וסולידי עבר על עירוני נהריה ומאמנה אריק אלפסי. יכול להיות שזה בגלל שזמן קצר אחרי סיום העונה שעברה, שהסתיימה בבכי מרגש שלו בסיום המשחק השלישי נגד הפועל ירושלים בסדרת רבע הגמר, הוא כבר ידע שהוא ממשיך על הקווים בעין שרה לעונה שלישית ברציפות. כן כן, עונה שלישית ברציפות, משהו לא רגיל בנוף הכדורסל הישראלי. ומי בכלל זוכר שההנהלה רצתה להחליף אותו באמצע העונה שעברה בגלל רצף הפסדים שהביא את נהריה לתחתית הטבלה. העיקר שידעו לזכור את הסוף.

"שום דבר לא מובן מאליו ואני מעריך את כל האנשים שתומכים בי במערכת כאן", אומר אריק אלפסי, "מאמן שפותח עונה שלישית באותו מועדון זה משהו שמראה על הדרך של המועדון. עשינו קפיצה בכל עונה והרף מאד גבוה ואני מקווה מאד שנעמוד בציפיות של הקהל שלנו. אני חושב שגם בסוף העונה שעברה ראינו כאן את התמיכה והאהבה והחיבוק של הקהל שבא בהמוניו ומילא כאן את האולם. אנחנו כבר מתחילים את העונה עם משחקים מאד אטרקטיביים מול הפועל ירושלים והפועל תא בבית".

ההתרגשות בעונה הראשונה ועכשיו בשלישית היא אותה התרגשות?

"אני חושב שכל עונה שמתחילים, יש בה את ההתרגשות, במיוחד כשאתה בונה משהו חדש".

המום. אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ואכן משהו חדש נבנה בעירוני נהריה, אבל במקביל, אלפסי ניסה לייצר כמה שיותר המשכיות, במיוחד בגזרת הישראלים ושיחרר את כל הזרים. נזכיר גם את פרישתו המוקדמת של קפטן נהריה ב-4 השנים האחרונות, ערן אנסטי, שאת מקומו תפס יהונתן שולדבראנד.

"הצלחנו להשאיר 3 ישראלים, אבל כל הזרים התחלפו וצירפנו שני רכזים מאד רעבים להצליח וצעירים מאד", מסביר אלפסי, "יש לנו יותר צעירים העונה הזאת. כל השחקנים רוצים ורעבים להוכיח את עצמם בליגה הישראלית. אני חושב שבנינו קבוצה מעניינית, שונה בתכלית מהעונה הקודמת. העונה אנחנו מתבססים על יותר גארדים עם יכולת קליעה מבחוץ. כרגע אנחנו עובדים על הכימיה בין השחקנים, יש פה חומר אנושי מצוין ואנחנו צריכים לראות שגם החומר המקצועי יהיה מספיק טוב".

עושה רושם שהקלפים בליגה בכל מה שקשור לישראלים נטרפו מחדש עם השינויים שמכבי ת"א והפועל ירושלים עשו, איך אתה רואה את זה משפיע עליכם?

"קודם כל אני חושב שיש לנו בסיס ישראלי מצוין. אם אני משווה את זה לשנתיים האחרונות, אני חושב שהבסיס היום של הישראלים הוא הכי טוב. אפשר להסתכל על הגיל בשני אופנים, אחד חוסר ניסיון והשני הרעב והרצון להוכיח ולזה אני מתחבר. אני רואה שחקנים שבאים לפה ורוצים ללמוד ולהתקדם וזה כיף לאמן אותם. בסופו של דבר, בוחנים אותך במבחן התוצאה ואנחנו צריכים להביא תוצאות טובות השנה. אני מקווה שנגיע לכל משחק ונשאיר הכול על המגרש והקהל יעריך את זה ושזה לפעמים זה גם יספיק לנו לנצח".

יצא לך לחשוב במהלך הקיץ מה בעצם גרם לכל התנודות הקיצוניות ביכולת המקצועית שלכם בעונה שעברה?

"אין ספק שההשתתפות באירופה. השחקנים שנה שעברה היו צריכים לנסוע לשדה התעופה במשך שעתיים ולהגיע לשם 3 שעות מראש. כל הטיסות היו טיסות המשך ואחרי זה היו לנו נסיעות מתישות באוטובוסים. היו לנו מסעות של 10-12 שעות והיינו נוחתים ביום חמישי או שישי בבוקר וצריכים לשחק בשבת. זה היה עומס מטורף ובאנו לא מספיק מוכנים לליגה, עייפים מאד ותשושים".

היו שמועות על מחנאות בין השחקנים, על זה ששחקנים לא סופרים אותך יותר.

"קודם כל, כשאומרים דברים כאלה, לפחות צריך לבוא לאימונים, לראות את השחקנים ולהרגיש את האווירה. זה מופרך וזה תלוש מהמציאות. עובדה שבסיבוב השלישי כשלא היה לנו את אירופה, ניצחנו 8 מתוך 11 משחקים וגם בפלייאוף נראינו מצוין. מועדונים יותר גדולים מעירוני נהריה מתקשים בשתי מסגרות ועם סגלים יותר רחבים משלנו. עשינו 20 משחקים באירופה ששחקנו אותנו, אבל בסופו של דבר הקבוצה התייצבה למרות חיסרון של שני שחקנים מרכזיים כמו יינסי וגילברט".

אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

של מי בעצם הייתה ההחלטה לוותר העונה על אירופה?

"של ההנהלה".

ואתה היית בעד או נגד ההחלטה? בסופו של דבר אירופה נתנה מימד נוסף לקבוצה.

"אני ראיתי את הקשיים כל הדרך. צריך לשאול את ניסים אלפסי על ההחלטה הזאת".

בוא נדבר קצת מקצועית, מה היה הרעיון סביב בניית הקבוצה העונה?

"זה התחיל מיהונתן שהוא הישראלי הבכיר שרציתי להשאיר אותו ראשון והיה קשה להשאיר אותו עם מו"מ ארוך שהתנהל. כשהצלחנו, ידעתי שאני רוצה להשאיר גם את איגור נסטרנקו, כי הוא הראה כמה פוטנציאל יש בו בסיום העונה שעברה. אחר כך התמקדתי ברכז הישראלי וזה היה מו"מ ארוך עם יפתח זיו כי היו לו המון הצעות מקבוצות".

בוא נתמקד בו לרגע, זה צעד אמיץ לשים את המפתחות אצל שחקן צעיר כמו יפתח זיו שעד לפני 3 שנים היה שחקן משלים בליגה ארצית.

"יפתח זה סיפור מעניין. בקיץ כשישבתי איתו, הוא הזכיר לי שבזכותי הוא לא פרש מכדורסל. אימנתי אותו בנבחרת הנוער ויצאנו לאחד מטורנירי ההכנה בפולין וניפיתי אותו לפני תחילת הטורניר. כשניפיתי אותו והוא היה בארץ, הוא חיפש יחידה קרבית להתגייס אליה, וכשחזרנו לארץ, הבנתי עשיתי טעות שניפיתי אותו והחזרתי אותו ישר לחמישייה בנבחרת הנוער שהייתה מאד מוכשרת ועד היום 8 שחקנים ממנה משחקים בליגת העל. תמיד היינו בקשר והוא היה מתייעץ איתי . אני מאד מאמין בו ובכישרון והרעב שלו להצליח והוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות בארץ ואולי גם באירופה. גם זיו בן צבי שחקן מאד רעב שיש לו לאן להתקדם ולשאוף ושניהם יכולים לעזור לנו מאד בעמדה הכל-כך חשובה הזאת של הרכז".

אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אריק אלפסי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ספר לנו קצת על הזרים החדשים שהבאת.

"אלכס יאנג כבר מכיר את הליגה מהקדנציה בגלבוע/גליל והוא שיחק שנתיים מאד יציבות בצרפת בליגה הראשונה שמלאה בשחקנים זרים. דנזל ליוינגסטון, עקבתי אחריו בעונה הקודמת בליגה הלאומית בכפר סבא והוא עשה שם מספרים מפלצתיים. קורי וובסטר, ראיתי אותו בליגת הקיץ בווגאס וגם במדי נבחרת ניו זילנד משחק ברמות הכי גבוהות נגד נבחרות ששחקני NBA שמרו עליו והוא עשה דברים מאד יפים שם. עוסמאן דראם שעכשיו הגיע, גם שחקן לדעתי עם יכולות להתפתח ולהתקדם, שיחק גם בספרד וגם בטורקיה אז הוא מכיר את אירופה. יש פה תלכיד של בני אדם וצריך לחבר את זה לקבוצה טובה".

בתור מאמן שכבר הוכיח פגיעות בומבה בזרים, איך אתה מרגיש ששחקן זר יכול לתת לך מה שאתה רוצה? ברוב המקרים רואה אותו רק בוידאו.

"קודם כל אני בודק לעומק על שחקנים, דרך שחקנים ומאמנים. אני מנסה ממש לבדוק לעומק את האופי של השחקן כדי לא להביא לפה שחקנים בעיתיים. אני מסתכל על הדקויות, על הדברים הקטנים במשחקים כמו שפת גוף של שחקן בחילוף, על שריקות שהוא מקבל ומנסה לנתח אותם וכמובן גם ניתוחים סטטיסטיים כי בסופו של דבר צריך שהוא גם ייתן על המגרש ולא רק יהיה ילד טוב שהולך לספריה".

אחד הזרים שאתה הבאת הוא ריצ'ארד האוול. כשצפית במשחקי הנבחרת וראית אותו חייכת הרבה?

"הבן שלי שאל אותי באחד המשחקים אם האוול יודע שסידרתי לו את הקריירה. כשהבאנו אותו אחרי שנתיים שהוא עבר ב-7 קבוצות, אז הרימו גבות וגם בתחילת העונה הוא היה נראה נורא. אני שמח בשבילו כי הוא שחקן שעובד קשה ויודע להעריך ועד היום אנחנו בקשר".

ריצ'ארד האוואל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ריצ'ארד האוול (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אז מה אנחנו הולכים לקבל מעירוני נהריה של השנה?

"קבוצה שתשחק כדורסל מהנה, שחייבת להתבסס על כדורסל מהיר והרבה קליעה מבחוץ ופחות עם מאסה בצבע. אני מקווה מאד שהקבוצה תהיה מחויבת לקהל האוהדים הנאמן שלנו ותשאיר ערב ערב את הכל על המגרש וזה הכי חשוב לי. היו לנו חוויות יפות כאן בשנתיים האחרונות ואנחנו רוצים להמשיך את זה כדי שנהריה תמשיך להשתייך לצמרת הגבוהה".

אתה יכול להבטיח שהקבוצה לא תקלע עוד פעם למצב של רצף הפסדים ויתחילו לדבר על החלפת שחקנים ומאמן?

"תשמע, אנחנו לא עם התקציב הכי גדול בארץ וגם לא בין ה-5 הראשונים אפילו. אנחנו באים לכל משחק ומתמודדים נגד כל קבוצה ולא משנה מה התקציב שלה ומביאים גאווה וניצחונות לתושבים. אני מבטיח שנעשה את הכול כדי שהעונה תהיה מאושרת לאוהדים שלנו שנצליח להציג יכולת טובה כדי להיות בצמרת הגבוהה".

לסיום, היית עוזר מאמן נבחרת ישראל ביורו באסקט לפני 4 שנים, מה דעתך על הקמפיין של הנבחרת?

"מאד מאכזב. תפסו אותי באיזה תמונה ושלחו לי אותה שרואים אותי שמח אחרי סל פניני. כשאתה מביא את זה לארץ עם כל הבאז שהיה מסביב, רצינו לראות את הנבחרת מעפילה שלב. כמו כולם התאכזבתי מהמשחקים. קטונתי מלהעביר ביקורת על ארז אדלשטיין או על הצוות המקצועי, אבל אני חושב שצריך לעשות ריפרש לדור חדש שיזרים דם חדש לנבחרת".

מי אתה חושב שצריך להיות המאמן הבא? יש קמפיין סביב עודד קטש.

"מאמן שלא מאמן קבוצה זה יכול להיות יתרון. אני לא אובייקטיבי לגבי עודד, כי הוא חבר ומה שהוא עשה עם נבחרת עתודה, הכדורסל השמח הזה, זה מה שצריך לראות בנבחרת ואני מקווה מאד שהוא יהיה המאמן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות