fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטייסים החדשים של צה"ל: שלושה קצינים מהמועצה האזורית משגב

"מי שיש לו תחושת שליחות זה המקום", אמרו בראיון לאתר בלינקר
שלושה טייסים ממשגב צילום דובר צהל
צילום דובר צהל

שלושה בני ישובים מהמועצה האזורית משגב סיימו יחד קורס טיס, שניים מהם מאותו יישוב קהילתי. שניהם מכונים סגן ע' ולמדו באותו בית הספר.

סגן ע', בן 22, תושב אחד היישובים במועצה האזורית משגב, סיים במגמת מטוסי תובלה. במרוצת הקורס סיים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב. מתחביביו: ע' הוא חובב מוזיקה, כדורגל, תיאטרון וטיולים. במשך שנות ילדותו ועד כיתה י' היה פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד. לקורס טיס הגיע, לא בגלל חלום ילדות להיות טייס, אלא שהוזמן למיונים, וככל שהתקדם במסלולם מצא את עצמו נקשר למקצוע.

חברו, סגן ע', בן 21, סיים כנווט קרב, הוא תושב אותו היישוב בו מתגורר סגן ע' מהתובלה, במועצה האזורית משגב. הוא סיים תואר במדעי המחשב, בתיכון הרחיב פיזיקה ואלקטרוניקה. מתחביביו: משחקי כדור, שחייה, ריצה, גלישת רוח וסנובורד. היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". לקראת השירות הצבאי הוא התלבט בין שירות ב-8200, לוחם או להתגייס לקורס טיס ולבסוף התגלגל לקורס. סגן ע' הוא בוגר בית הספר משגב במגמת פיזיקה ואלקטרוניקה. במסגרת לימודיו השתתף גם בתוכנית הרובוטיקה של בית ספרו.

תמיד חלמת על קורס טיס?

"לא. רציתי להיות לוחם חי"ר, אבל יצא ככה והתגלגל. תחילה זומנתי למיונים אז הלכתי. אחרי שעברתי את השלב הראשון במיונים זימנו אותי שוב ושוב. כל פעם עברתי לשלב הבא. כשהגיע הסוף אמרתי אני אנסה, מקסימום אפול.

התאכזבת ששובצת לתפקיד נווט?

"לא, למה שאתאכזב. נווט הוא טייס לכל דבר".

בבית הספר ניגן בסקסופון לצד גלישת רוח, ריצה, כדורסל וכדורגל. בנוסף, היה פעיל בתנועת הנוער של "האיחוד החקלאי". הוא האח הצעיר מבין שלושה. אחיו הבוגר שירת ביחידת 8200, אחותו הייתה תצפיתנית בעזה והוא הטייס היחיד במשפחה.

נווט קרב סגן ע' צילום דובר צהל
נווט קרב סגן ע' צילום דובר צהל

 

הקורס היה קשה?

"היו רגעים קשים אבל צלחנו את אותם בעזרת התמקדות במשהו שונה. התמקדות במשימה עצמה".

מה היית מציע למי שמתלבט?

"אם הוא רוצה תפקיד משמעותי, גם לוחם וגם להפעיל את הראש זה המקום. צריך להשקיע המון עבודה כדי להצליח, מי שחושב שזה מתאים לו כדאי שינסה. מי שמתלבט, שיחשוב למה הוא רוצה להיות חלק מצוות אוויר. מי שיש לו תחושת שליחות זה המקום".

מסוקים משגב סגן ר' צילום דובר צהל
מסוקים משגב סגן ר' צילום דובר צהל

סגן ר', בן 22, גם הוא תושב אחד היישובים שבמועצה האזורית משגב וסיים במגמת מסוקים. במהלך קורס הטיס הוא סיים תואר ראשון בניהול מערכות מידע. כתלמיד תיכון הרחיב בפיזיקה, מוסיקה ואלקטרוניקה. הוא מספר כי בין תחביביו נגינה בסקסופון, בישול וטיולים.

כנער השתלב תנועת הנוער "האיחוד החקלאי", היה מדריך ופעיל בה. לפני שהחל בשירות צבאי הוא יצא לשנת שירות מטעם הסוכנות היהודית בארה"ב – שנה בניו יורק ושלושה חודשים בקריביים, בעמותה המקשרת בין יהודים בתפוצות ליהודים בארץ. במסגרת השנה הם עסקו בהסברה לקהילות היהודיות השונות במטרה לחבר בין הקהילה היהודית בתפוצות לארץ. לדבריו, "תמיד רציתי להיות בצוות אוויר, חלמתי להיות טייס כשהייתי קטן".

סגן ע' תובלה צילום דובר צהל
סגן ע' תובלה צילום דובר צהל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות