fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטור השבועי מאת קורל פרידן- "הקול השפוי"

השבוע בטור של קורל: על הקשר בין הגיל השלישי, טכנולוגיה והקול האנושי.

ההורים שלי בני שישים פלוס. הם נראים, מתנהגים וחיים כמו "צעירים". אמי מטופחת להפליא ובעלת גנים מעוררי קנאה. אבי תמיר ונאה. קשה לנחש את גילם, עד שמדברים על עידן הדיגיטל.

אבי הצליח למצוא את החיבה למחשב כבר לפני יותר מעשור. עבורו, הטכנולוגיה הייתה מאתגרת פחות. אמי, מאמנת אישית ומתקשרת, מעדיפה שיח פנים מול פנים. אני יכולה להבין אותה. היא לא נולדה אל תוך עולם הסמארטפונים והאייפודים. אפילו אני חשה לעתים דינוזאור כשאני עדה לשיחות של בני נוער על טיק טוק או סנפצ'ט.

התבוננתי באמי וראיתי שהיא פשוט לא מתחברת למחשב. כמובן שמיילים, העלאת פוסט בפייסבוק, תוכנות crm, היא יודעת. אבל זה לא המחסור בידע שעוצר אותה.

זה המדיה המנוכרת שיושבת בתוך קופסה מתכתית ואין לה קול ואין לה אישיות. זאת צורת תקשורת זרה הממסכת רגש ומספקת שטחיות במקום.

אני בעד קדמה, בעד טכנולוגיה ובעד למידה. כל אלה הביאו  לעסק שלי חשיפה רבה, מעגל לקוחות נאמן, פרנסה וחיבורים מדהימים. קל לי להנגיש טיפול או אימון כיום בזכות הטכנולוגיה. יחד עם זאת, יש דור שלם שתקוע בין הרצון להישאר אותנטיים לבין  בחירת תקשורת אשר מנוגדת לכל מה שהכירו עד היום

בימים אלה, כשהוודאות היא כמו גשר פתלתל, מצאתי עצמי ממשיכה לאמן מרחוק מצד אחד, ומנסה למצוא פתרון לאנשים בגיל הבוגר יותר.

כאשר לקוחה עסקית שלי השמיעה לי את המחסום האישי שלה מול הדיגיטל, ממש הרגשתי את המצוקה שלה.

כאשר מטופלת שלי נאלצת ליצור יש מאין בימי הקורונה, בניסיון להעביר את העסק לאונליין, אני שומעת את איתותי התסכול בקולה.

תמיד אמרו לי שזה מוזר שאלי מגיעים לקוחות מבוגרים יותר. אני טענתי שהם קסומים, בשלים ומבינים את החיים באמת. כך היה מאז ועד היום. אני מקשיבה להם אחרת באבחוני הקול, יש לי הערכה אדירה אליהם ואני בהודיה שמתאפשר לי לפגוש אותם בצמתים שונים בחיי הפרטיים והמקצועיים.

אז החלטתי לעשות מעשה!

כיום אני עובדת על הנגשת קורסי הדרכה קצרים לקהל ה"בוגרים" .  הדרכות קלות ופשוטות שיתנו להם כלים להעביר את העסק לאונליין. מגיע להם שניקח רגע הפסקה מעצמנו, ונסייע להם להתחבר לטכנולוגיה.

אני שומעת את קולכם היטב. אתם ההורים שלנו, המחנכים שהיו לנו בתיכון, אתם מורי הדרך שלנו, אתם השורשים וההגיון.

בואו נמצא את קול האמצע.

אם אתם מכירים אדם מעל גיל 45 שחש כי הטכנולוגיה מאתגרת אותו, מוזמנים להפנות אלי לשיחת ייעוץ חינמית.

הקושי הוא לא רק הכלים אלא המחסום הרגשי שאותו אני רוצה לעזור להפוך לקל ופשוט יותר.

תזכרו שהקול אפשרי!

אהבתם את הטור השבועי? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות