fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החל מבצע אכיפה בנושא אופניים חשמליים בקרית ביאליק

אכיפת אופניים חשמליים. צילום: דוברות העירייה
אכיפת אופניים חשמליים. צילום: דוברות העירייה

לאחר חודשיים של הסברה מאסיבית בבתי הספר בעיר, יוצא השיטור והפיקוח העירוני של קרית ביאליק למבצע אכיפה בנושא אופניים וקורקינטים חשמליים.

בשנים האחרונות עם השימוש הגובר באופניים חשמליים, חלה עלייה ניכרת במספר הנפגעים, הן הרוכבים והן הולכי הרגל. לפני מספר חודשים פורסמו תקנות חדשות בנוגע לשימוש באופניים חשמליים אשר הגבילו את גיל הרוכבים, את מסלולי הרכיבה המותרים והרחיבו את סמכויות הפקחים העירוניים כולל מתן קנסות.

אכיפת אופניים חשמליים. צילום: דוברות העירייה
אכיפת אופניים חשמליים. צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ביאליק נערכה מבעוד מועד לאכוף את הנושא המסכן את תושביה. השיטור העירוני עם הפקחים נכנסו  לבתי הספר בעיר, נפגשו עם התלמידים והציגו בפניהם את החוקים והתקנות הרלוונטיים. כל תלמיד קיבל פלייר המפרט את הכללים מה מותר ומה אסור וכן את גובה הקנסות, כך למשל רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 גוררת קנס של 1000 שקלים, שימוש בטלפון נייד בעת הרכיבה גורר קנס של 1000 שקלים ורכיבה על מדרכות ומעברי חציה 500 שקלים ועוד. החל משבוע שעבר החלו השוטרים והפקחים לרשום דו"חות הזהרה שבהמשך יהפכו לקנסות.

ראש העירייה אלי דוקורסקי: "אנו מעודדים את השימוש באופניים ברכבי העיר ולכן בונים מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים בלבד. עם השלמת שלב ג' של טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה), יוכלו תלמידי העיר לנוע בבטחה בין קצוות העיר ולהגיע לתיכון אורט קריית ביאליק במסלול רציף ללא חציית כבישים. עם זאת חשוב לשמור על ביטחון ילדינו ולכן הנחתי את מחלקת הפיקוח והשיטור העירוני לצאת במסע הסברה מקיף בפני התלמידים טרם פעולות האכיפה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות