fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושקה שדולת הנשים העצמאיות בכנסת

ענבר בזק שדולת הנשים
דרור סיתהכל
ענבר בזק שדולת הנשים צילום; דרור סיתהכל
ענבר בזק שדולת הנשים צילום; דרור סיתהכל

 

במסגרת ועידת הנשים ועסקים, נערך לאחרונה  טקס גזירת הסרט של שדולת הנשים העצמאיות בכנסת, אשר הוקמה במטרה להעלות על סדר היום את הקשיים והאתגרים הייחודיים של נשים עצמאיות, ולקדם הצעות חוק אשר יסייעו לקידום עסקים קטנים וזעירים בבעלות נשים.

ענבר בזק, תושבת יובלים ומובילת מחאת העצמאים, הפועלת למען חקיקה שתחזק את מגזר העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, תיארה בפני כאלף הנשים שנכחו בכנס את השינויים שחלים בשנים האחרונות בשוק התעסוקה המפלה נשים בכלל ואמהות בפרט, כאשר ההזדמנויות התעסוקתיות עבורן מועטות ופערי השכר מול הגברים עומדים על כ~30%_40% לרעתן.

בזק מסבירה: "נשים רבות בוחרות במסלול של הקמת עסק עצמאי, המאפשר להן מימוש עצמי ועצמאות כלכלית מצד אחד, אולם מצד שני מעמיד אותן במצב של העדר רשת בטחון סוציאלית, בשל עיוותי חקיקה הקיימים בישראל".

בהמשך לתיקון חוק דמי הלידה לעצמאיות, אותו קידמה בזק ביחד עם חברות הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) וטלי פלוסקוב (כולנו) ועבר בשנת 2016, התקבלה ההבנה שהאתגרים העומדים בפני נשים עצמאיות שונים משל כלל העסקים, ולכן הוקמה שדולת העצמאיות בכנסת.

יו"ר השדולה, ח"כ טלי פלוסקוב: "ישנן נשים רבות שיכולות, רוצות ובשלות לעשות מה שצריך כדי להקים עסקים ולהצליח בהם. התפקיד שלנו הוא לעזור להן לנפץ את תקרת הזכוכית ולתת להן את הגיבוי הדרוש. הצלחה שלהן, זו הצלחה של המשק הישראלי כולו. אני בטוחה, כי נשים יכולות להיות הקטר שיוביל את המשק הישראלי קדימה".

בזק הוסיפה: "כנסת ישראל הבינה לאחר שנים רבות של הזנחה שמגזר העצמאים והעסקים הקטנים דורש טיפול שורש. הנושא הראשון בו אנחנו רוצים לטפל הוא השוואת הזכויות הסוציאליות של העצמאים לאלו של שכירים. נשים עצמאיות בישראל סובלות באופן מיוחד מהיעדר רשת ביטחון סוציאלית, שכן הן נאלצות לשלם מחיר כבד על הריון ולידה, ובנוסף על תקופות בהן הן נעדרות מהעבודה בגלל מחלת ילדים, שמירת הריון או טיפולי פוריות. ולכן נדרשת התייחסות מיוחדת למגזר זה, ואני מברכת על היוזמה להקמת השדולה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות