fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורי ממלכתי כרכור השביתו את הלימודים: "בטיחות הילדים בסיכון"

ההורים דורשים לפתוח שער נוסף שיקל על הלחץ בשער הקטן והיחיד שקיים, להסדיר את השימוש בספרייה ולהחזיר לבית הספר מתקני שעשועים
מההפגנה (צילום: נירית שפאץ)
מההפגנה (צילום: נירית שפאץ)

ביום שישי שעבר הפגינו מאות הורים לילדים בבית הספר ממלכתי כרכור ביחד עם ילדיהם מול רחבת מועצת פרדס חנה כרכור. באותו יום השביתו ההורים את בית הספר והילדים לא באו ללימודים. הרקע לשביתה הוא שלוש דרישות של ההורים מהמועצה, שהוגשו בעצומה לפני החגים. הדרישה הראשונה: מציאת מענה לבעיית הלחץ על שער בית הספר הצר, השער היחיד של בית הספר, שנוצר בשעות הלחץ כשהשער נפתח בבוקר ובצהריים. לדברי ההורים, הלחץ גורם לסכנה בטיחותית עצומה למפולת בשער ולאסון. מזה שנים הם מבקשים שייפתח גם השער האחורי בשעות השיא, כדי לשחרר את הלחץ, אך לא נענים ואין כל פתרון.

תלונה נוספת היא כי הספרייה של כרכור, הצמודה לבית הספר, לא פתוחה עבור בית הספר בחלק מהבקרים בשבוע. בעצומה שהוגשה לראש המועצה, עו"ד בר כוכבא, לפני החגים, הוסבר לגבי הספרייה: "כבר שלוש שנים שאנו מבקשים לפתוח את הספרייה יותר מיום אחד בבוקר, כדי להשתמש בה כמרחב לימודי. אנחנו לא מבקשים ספרנית קבועה, אלא ניוד של תקן שלוש פעמים בשבוע או הצבת מתנדב בזמן השעות הללו. אנו דורשים ששנת הלימודים תיפתח עם ספריה נגישה לתלמידי בית הספר, ולא על חשבון תושבי כרכור".

דרישה שלישית היא השבת מתקן משחקים שנלקח מבית הספר סמוך לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, או הבאת מתקן חלופי.

מההפגנה (צילום: נירית שפאץ)
מההפגנה (צילום: נירית שפאץ)

סיוון דור, ראש ועדת קיימות בהנהגה המוסדית, היא אם ל-3 ילדים ששניים מהם לומדים בכיתות ו' ו-א' בבית הספר ממלכתי כרכור. היא נכחה בהפגנה והסבירה: "ממלכתי כרכור הוא בית הספר היסודי הכי גדול ביישוב, והוא גדל מאוד השנה. יש כבר כ-720 תלמידים, ובנוסף אנשי צוות שצריכים לעבור בשער. כל הורה שעושה 'נשק וסע' רואה את הבלגן ברחוב, וזה גם משפיע על היישוב כולו. יש הורים שחונים איפה שבא להם, אנחנו מתחננים לפקחים. כל רחוב המייסדים מכיכר התפוזים ועד לצומת כרכור הוא פקק אחד ארוך בבוקר בגלל זה. פתיחת השער האחורי תאפשר לכל מי שגר מאחור להגיע גם בלי רכב. זה כולל, למשל, את כל ילדי חלומות כרכור. לגבי הספרייה, יש מגוון פתרונות שלא כוללים משרת ספרנית חדשה. בשביל המתקן שהיה בבית הספר ארגנו תרומות במשך שנתיים, ובסוף באו ועקרו אותו". הורים בוועד טוענים כי יום לפני ההפגנה נאמר להם במועצה שבית הספר יקבל אפשרות להשתמש בספרייה החל מדצמבר הקרוב ומתקן שעשועים יובא במהלך החודשים הראשונים של 2019, אך משביקשו את ההבטחה חתומה בכתב, סירבו במועצה לחתום ולהתחייב, ולגבי השער לא הובטח דבר. הם פנו גם למשרד החינוך בניסיון לפתור את הבעיות.

מהוועד הופץ אחרי ההפגנה והשביתה: "גם במועצת פרדס חנה כרכור מאמינים בתפיסת ה״יהיה בסדר״ שהפכה בישראל מאמונה בטוב לרעה חולה, ממנוע לדחיין, מתכנון מוקדם לתיקון טלאים. אסון אחד כבר היה, בתנאים דומים בבית הספר בעתלית, וכמו שאמרה יו״ר ועד ההורים הבית ספרי, אנחנו לא מוכנים שקודם יהיה אסון ואז ישנו נהלים. יש מספיק צרות כאלה בישראל. השבתנו היום את בית הספר כדי לומר למועצה שלא מקובל עלינו שבטיחות ילדינו תעמוד בסיכון… התשובות מהמועצה כרגע לא מספקות כלל".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "אנו מצרים על השבתת מאות תלמידים ושיבוש שגרת לימודיהם. זהו צעד קיצוני הפוגע בעיקר בתלמידים. עם זאת, נמשיך ונפעל לקידום דיאלוג חיובי עם הנהגת ההורים כדי להביא לגיבוש מענה הולם לצרכים שהועלו. נדגיש כי בטיחות התלמידים עומדת בראש סדר העדיפויות וההחלטות יתקבלו בכפוף למדיניות זו ובהתאם לקריטריונים המקצועיים הנקבעים על ידי הרשויות האמונות על נושא זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות