fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורי התלמידים בית הספר בקרית שמואל מאיימים להשבית את שנת הלימודים

עיריית חיפה: בית הספר מוכר ואינו רשמי
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)

ועד ההורים הבית ספר של בית הספר "נתיבות משה" בקרית שמואל הודיע על כוונתו למנוע את פתיחת שנת הלימודים הקרובה בבית הספר במחאה על התנאים שבהם לומדים במקום ולדברי הועד אף "גובלים בהתעללות רגשית".

בבית הספר לומדים כיום כ-400 תלמידים ובפנייתו לראש עיריית חיפה, יונה יהב, מציין הועד כי בית הספר הינו "מבנה קטן בן שלוש קומות שהוסב לבית ספר עם צפיפות איומה, החדרים קטנטנים קונכיות  שהוסבו לכיתות, חלקם חדרים טחובים בקומת מרתף, קראוונים שהוצבו על גגות ובתוך חצר גן ילדים, מחסן שהוסב לכיתה הנמצא מחוץ לבית הספר, ממ"ד שהוסב לכיתה, מסדרונות צרים ששם התלמידים נאלצים לשהות בהפסקה, ושנראה ללא הגזמה כמו מכלאה של בעלי חיים וללא חצר.

הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)
הפגנה בקרית שמואל בשבוע שעבר (צילום: עידן חן)

ועד ההורים מסר כי זה 13 שנה נעשים מאמצים מצד ההנהלה וההורים וגורמים נוספים לתת מענה הולם לבעיות בבית הספר אך ללא הצלחה. "ילדנו לומדים בתנאים מחפירים ,הגובלים בהתעללות רגשית, וללא סטנדרטיים מקובלים  תקניים, המשך קיום ביה"ס במתכונתו הנוכחית גובל בהתעללות בתלמידים ובמורים", נמסר מועד ההורים, "חשוב לציין כי בבית ספר נלמדים מקצועות הליבה, ההורים משלמים מיסים כחוק, ורובם הגדול שרתו ועדין משרתים בצה"ל, בית הספר קולט תלמידים מכל הזרמים והעדות ללא אפליה".

"אנו לצערנו ציבור שנרדף על ידי ראש העיר" אומרת אחת האימהות "אדם שבאטימות וברוע לב מונע מילדים מקום לימודים נורמלי. זה צורך בסיסי שילד צריך. הוא מתעמר בילדים הללו משום שההורים שלהם בחרו לשלוח אותם לדרך חינוך שהוא לא מסכים איתה". ביום רביעי בבוקר הגיעו ההורים והתלמידים להפגין מול בניין עיריית חיפה כשהם נושאים שלטים וקוראים לתקן את את המצב שנוצר.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עמותת "נתיבות משה" הינה עמותה עצמאית של הציבור החרדי וכעמותות רבות אחרות היא פועלת במסגרת החינוך המוכר שאינו רשמי. עיריית חיפה פועלת על פי ערכי השוויון והיא אינה מטפלת במבנים של החינוך החרדי כפי שהיא אינה מטפלת במבניים של בית הספר הריאלי, ליאו-בק, או בתי הספר של הכנסייה. למותר לציין כי חלק גדול מתלמידי בית הספר כלל אינם תושבי העיר ודרישתה של העמותה מהנהלת העיר להשתמש במשאבי תושבי חיפה בכדי לתת להם מענה הינה תמוהה. החלטת ההורים להשבית את הלימודים הינה על אחריותם וללא כל קשר לזרם החינוך היא פוגעת אך ורק בילדים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות