fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים מנתניה הפגינו מול ביתו של בנט: "עד שלא ישחררו אותנו ללמוד איפה שבחרנו, הילדים שלנו יישבו בבית"

מפגינים מול ביתו של בנט
ההורים והתלמידים מפגינים מול ביתו של בנט (צילום עצמי)

עשרות הורים מנתניה הפגינו אמש (מוצ"ש) מול ביתו של שר החינוך נפתלי במחאה על איסור פתיחת אזורי הרישום לבתי הספר מחוץ לעיר. זו מחאה שנייה של ההורים שהפגינו לפני מספר שבועות ורוצים לשלוח את ילדיהם לבית ספר בהרצליה.

"בנט הבטיח לבדוק. הוא לא היה מודע לזה בכלל", הסביר אחד ההורים מיקי שוהם, בהפגנה שמתגורר בשכונת  גלי ים. "זה היה שיעור באזרחות מול ביתו של שר החינוך. מנהל החינוך בנתניה כנראה לא מבין משהו מאוד פשוט,  26 זוגות הורים ו-26 תלמידים נחושים ללכת עד הסוף עם זה, עד שלא ישחררו אותנו ללמוד איפה שבחרנו, ההפגנות ימשיכו ואם הילדים שלנו יישבו בבית, אנחנו נדאג שאת הלימודים הביתיים שנכפו עלינו הם יעשו במסדרונות מנהל החינוך של נתניה או במסדרונות העירייה. אם לנו לא יהיה שקט נפשי, גם לפקידים בעירייה לא יהיה כזה. מנהל החינוך והעומדת בראשו כנראה זקוקים לקבל את התכתיב מלמעלה בשביל להבין את מה שכל בר דעת מבין, אין שום כוח בעולם שמסוגל לומר לתלמיד או להורה איפה ילמדו ילדיהם, לא מנהל חינוך, לא העומדת בראשו, לא מחוז ולא ראשת העירייה".

מפגינים מול ביתו של בנט
ההורים והתלמידים מפגינים מול ביתו של בנט (צילום עצמי)

תזכורת:  עיריית נתניה מסרבת באופן גורף לאפשר לתלמידים תושבי העיר, למעט תלמידי ישיבות ואולפנה ללמוד מחוץ לעיר. עד כה, ההורים מחוף השרון רשמו את ילדיהם לבתי הספר בכפר הירוק ובעתיד רזיאל בהרצליה. מעל ל-18 אוטובוסים עזבו את נתניה מידי יום לבתי ספר אחרים.

שהם: "השנה בעקבות לחץ של מנהל החינוך וראש העיר, משרד החינוך דורש מכתב שחרור מהעיר כתנאי לרישום לבית ספר גם אם התקבלת אליו. העירייה עומדת בסירובה, ובתי הספר שאנחנו התקבלנו אליהם לא יכולים לעשות כלום בנידון. ולכן  26 ילדים יושבים בבית מתחילת שנת הלימודים ובינתיים במנהל החינוך מאיימים עלינו בשליחת קציני מבחן הביתה".

המפגינים עם השר בנט צילום עצמי
המפגינים עם השר בנט צילום עצמי

בתגובה להפגנה שהתקיימה ביום הראשון ללימודים מול אגף החינוך נמסר מעיריית נתניה כי התלמידים יוכלו להירשם לכיתה ייעודית ייחודית בכל אחד מהתיכונים שייבחרו: "מערכת החינוך בנתניה נותנת מענה מיטבי לכלל התלמידים תושבי העיר ודואגת לקידום וטיפוח ילדי העיר שכן, בעיר קיימות מסגרות לימודיות וחינוכיות מרובות ומגוונות", הסבירו בעירייה.  ההורים ערערו בפני משרד החינוך ונענו בשלילה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות