fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים לעיריית נהריה: "תפתחו את גן חצב"

הגן סגור כבר שנתיים ובמקום לפתוח אותו דוחסים ילדים בגן אחד. אם מהשכונה: "במחלקת החינוך אמרו לי 'תזמיני מונית ותיקחי את הילד שלך לגן אחר'". העירייה: להורים ניתנו שלוש אפשרויות שונות"
לא נעים לראות גן סגור, וגם נראה כי אין סיבה לכך. גן חצב (צילום: עצמי)
לא נעים לראות גן סגור, וגם נראה כי אין סיבה לכך. גן חצב (צילום: עצמי)

במשך שנתיים גן חצב בשכונת אוסישקין בנהריה סגור. מיעוט של ילדים בשכונה שמאכלסת יותר ויותר תושבים מבוגרים וותיקים, הביא למצב שהעירייה מצמצמת גני ילדים בשכונות. בסמוך לגן חצב פועל גן תומר שהוא גן ממלכתי דתי. בגן תומר יש הרשמה ל~37 ילדים, בעוד שהתקן קובע שיהיו עד 35 ילדים בגן אחד. כלומר, עודפי הילדים יפוזרו בגנים אחרים כמו בנהריה הירוקה או בשכונת יוספטל. הורים שילדיהם צריכים לעלות לגן חובה מוחים בעניין.

לא נעים לראות גן סגור, וגם נראה כי אין סיבה לכך. גן חצב (צילום: עצמי)
לא נעים לראות גן סגור, וגם נראה כי אין סיבה לכך. גן ילדים
(צילום: עצמי)

אם מהשכונה הסבירה: "גן חצב נסגר ופיזרו את הילדים בגנים אחרים. הגן ליד הוא גן דתי ואין בחירה למי שאינו דתי. מי שלא מעוניין במסגרת דתית צריך לצאת מהשכונה וזה לא בסדר. יש המון הורים בלי רכב, שצריכים בחורף לקחת את הילדים לגן במרחק הליכה של רבע שעה ויותר. כשהייתי במחלקת הגנים בעירייה אמרו לי שאני אזמין מונית לגן. אני לא מבינה את הגישה הזאת. מעבר לזה, לא נותנים להורים כל יחס ומענה בעניין. גן תומר הוא מיושן, צפוף מאוד ויש בגן מקלט קטן שמספיק רק ל-10 ילדים. זה גן חובה ואין אפשרות לצוות לטפל בכל כך הרבה ילדים.

"אנחנו דורשים שהעירייה תפתח את גן חצב ותפזר את הילדים שיהיה נוח וכולם ילמדו כמו שצריך. זו פגיעה בנו, באיכות החיים שלנו ושל הילדים. יש הורים שרשמו את ילדיהם בשנה הבאה באתר האינטרנט של העירייה לגן חצב, בפועל הגן הזה לא קיים. אז ההורים מיהרו לרשום את הילדים לגן תומר כי חוששים שלא יהיה להם מקום, ואז העירייה אומרת שאין ביקוש, זה שקר".

האם מספרת כי בשכונת אוסישקין יש גן ילדים טרום חובה לגילאי 3-4 ממלכתי דתי שבו לומדים רק 15 ילדים. היא מצביעה על כך שאם רוצים לפתוח עוד כיתת גן, הדבר אפשרי.  היא סיכמה: "אני לא מעוניינת לעבור לגן אחר. יש לי גן ליד הבית שכל הזמן היה פעיל".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "לאחר שלגן חצב בשכונת אוסישקין נרשמו רק תשעה ילדים לשנת הלימודים הבאה, נתנה העירייה להורי הילדים שלוש אפשרויות אחרות, ביניהן רישום לגן גפן בשכונת אשכול הסמוכה או בשכונת נהריה הירוקה הסמוכה גם היא. למי שהעדיף לבחור בחינוך הדתי ניתנה אפשרות לבחור בגן תומר. לגבי האמירה של מי ממחלקת הגנים, אנו נבדוק ונטפל בהתאם"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות